Gå til innhold
Hundesonen.no

Spaniel.no


Huldra

Recommended Posts

Da har jeg lagt til Galleri på siden til Tulla, og linkeside. Jeg har også endret noen bilder og tekst.

Lurer på hva folk syns, er det noe jeg mangler (bortsett fra blogg som jeg ikke kommer til å få), eller noe jeg bør endre på? Tar det lang tid å laste sidene, spesielt de med bilder?

Tilbakemeldinger mottas med takk! :D

Adressen er: http://spaniel.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Siden er kjempefin, oversiktlig og grei :D Om jeg skulle ønske noe annerledes vill det blitt fargen, Trur alle hjemmesidene dere har vært blå? :) dessuten savner jeg dagboken deres... :D

EDIT: så nå det du skrev om bloggen. Da så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden er kjempefin, oversiktlig og grei :) Om jeg skulle ønske noe annerledes vill det blitt fargen, Trur alle hjemmesidene dere har vært blå? :D dessuten savner jeg dagboken deres... :)

EDIT: så nå det du skrev om bloggen. Da så :D

Ja, alle hjemmesidene har vært blå, rett og slett fordi jeg liker blått så godt, (har du ikke sett at alt Tulla har er blått?;)) og jeg syns blått "gjør seg" på skjermen (hundesonen er blå, IE er blå, firefox er blå, osv osv).

En annen ting er at siden er laget på googlepages, og der kan jeg ikke velge farger selv på bakgrunnen og sånt (bare skriften), så skal jeg ha ny farge, må jeg velge et helt annet design..

Bloggen, ja.. hehe.. den kommer nok ikke med det første. :)

Ellers tusen takk for tilbakemeldingen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. bare gi Tulla en dag eller tre til, så stiller hun sikkert villig stumpen til.. :yes: (Og det blir sikkert like deilig for Spot og Fenris som Nordenstam skisserer i boken sin.. yuk..) :ahappy:

Lykke til med treningen da! Håper du får litt kontakt med de, hoho.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden er kjempefin, oversiktlig og grei :P Om jeg skulle ønske noe annerledes vill det blitt fargen, Trur alle hjemmesidene dere har vært blå? :P dessuten savner jeg dagboken deres... :P

EDIT: så nå det du skrev om bloggen. Da så :P

Hihi.. har tenkt på hva du sa, så nå prøver jeg dine tips, kan jo alltids gå tilbake til det gamle fant jeg ut. :P

Nye farger, og Tulla har til og med laget seg en blogg uten mitt samtykke.

Lurer på om fargene er OK? Kommentarer på de? Poenget er å gjøre siden mer feminin, rett og slett. Bloggen er jo også i feminine farger. Har fått så mange spørsmål om "hva heter HAN?" og "hvor gammel er HAN?" at nå skal Tulla bli ROSA!

Så har jo Tulla laget blogg. Jeg liker ikke blogg noe særlig, men alle skjønner jo at det er jeg som skriver (håper jeg..) :rolleyes: Lurer på om det er for "barnslig" at Tulla skriver, eller om det er greit? Hvordan oppfattes bloggen, på en måte? Den er egentlig ment litt humoristisk, tror jeg, og siden jeg ikke liker blogger i utgangspunktet, blir det lettere for meg å skrive når det liksom er Tulla som skriver. Det er jo menneskeliggjøring de luxe, jeg er klar over det, men ærlig talt tror jeg ingen har interesse av å lese hva jeg evt skriver i en blogg. Tullas blogg blir mer morsom å lese enn om jeg skulle fortalt om alt mulig vi gjør. Min teori, selvsagt. Noen som har innspill her? Kan jo forandre den sånn at det er jeg som skriver, evt fjerne den hvis det ikke er interesse for den.

Mange har jo sagt de savner en blogg på siden, nå har den kommet, så derfor lurer jeg på om den faktisk blir lest? Jeg gidder ærlig talt ikke sitte og bruke tid på å skrive, hvis ingen leser. Og som sagt tror jeg ingen leser, og jeg tror heller ikke at folk ville lest den om det hadde vært jeg som hadde skrevet den. But correct me if I'm wrong! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... må le av blogge-resonnementet ditt... :rolleyes:

Jeg var også veldig treg med å skaffe meg blogg. Syntes vel i grunn ikke det var nødvendig, og hvem ville liksom ha interesse av å lese om oss... Men nå har jeg jo da en blogg, og har i grunn blitt litt glad i den. Ikke fordi den er så himla morsom, eller fordi jeg tror så himla mange leser den, men fordi jeg synes den er litt kjekk å ha liksom... Jeg skriver for det meste om hund, men også litt annet. Meningen var å bruke den som treningsdagbok, men det er jeg nok for ustrukturert til.

Ofte er det godt å lufte tankene sine, og av og til kommer det noen kommentarer på sidelinja fra noen som har lest noe og kanskje kan sette ting litt i perspektiv for meg. Jeg skriver bloggen for meg selv, ikke for evt. lesere. At andre leser den er hyggelig det altså, men i hovedsak synes jeg det er praktisk å ha en liten dagbok på nett jeg, der jeg skriver litt om små og store hendelser i livet. Og det er faktisk ganske moro å gå tilbake å lese det man har skrevet tidligere, lese om problemer i hundetreningen som har blitt løst (men som man hadde glemt), små ting som kanskje ikke er så viktige, men som alliekvel var en begivenhet når det hendte osv...

Jeg leser ofte blogger, synes det er moro å lese om hverdagen til både kjente og ukjente. Noen blogger følger jeg fast, enten fordi de er morsomme, eller fordi det er kjentfolk som skriver. Andre blogger leser jeg dann og wann, og er jeg inne på en eller annen hjemmeside, må jeg alltid sjekke om det står noe spennende i bloggen... Mulig jeg er både dyneløfter og nysgjerrig, men man legger jo ikke ut noe på nett man ikke vil skal være offentlig... Jeg er sjelden inne på annet enn hundesider, så det er stort sett hundeblogger jeg interesserer meg for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. dyneløfter! Den var god! :P

Jeg er egentlig litt nysgjerrig på hvordan folk bruker blogger. Jeg har laget min egen blogg nå, og har faktisk skrevet om blogger, av alle ting.. Er folk flest som deg, som er innom diverse blogger på mer eller mindre fast basis, og ser ikke på sin egen blogg som noe annet enn en "huskelapp" for seg selv, eller er folk flest mer som meg, som ikke leser andres blogger, og som syns det er "prestisje" å skrive blogg, få kommentarer osv. (Se forøvrig bloggen for ressonnement. Haha..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen fallt ikke i smak her. Det ble alt for rosa for min del (tenker på fagren helt øverst). Bloggen er fin, men liker ikke den fagren heller noe særlig og synes det blir litt vel mye tekst uten noen bilder som kan lyse opp litt. Oppsummert: Ville valgt andre farger og mer bilder i bloggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen kan jeg forandre fargene på, har større valgfrihet der. På hjemmesiden kan jeg ikke forandre, dessverre. Da blir det en helt annen fargekombinasjon, evt går jeg tilbake til blå, den var jo grei, men som buhundjenta sa; alle sidene våre har vært blå, så kanskje det er på tide å skifte farge? Syns det er lite å velge i, og de andre er litt kjedelige.. :P

Edit: Jeg kan ikke forandre bakgrunnsfargen i bloggen, den som er "på sidene", hvis dere skjønner. Altså den kraftige rosafargen, men mulig jeg klarer å trikse det til på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. dyneløfter! Den var god! :P

Jeg er egentlig litt nysgjerrig på hvordan folk bruker blogger. Jeg har laget min egen blogg nå, og har faktisk skrevet om blogger, av alle ting.. Er folk flest som deg, som er innom diverse blogger på mer eller mindre fast basis, og ser ikke på sin egen blogg som noe annet enn en "huskelapp" for seg selv, eller er folk flest mer som meg, som ikke leser andres blogger, og som syns det er "prestisje" å skrive blogg, få kommentarer osv. (Se forøvrig bloggen for ressonnement. Haha..)

HAHA... morsomt resonnement i hvert fall... Og jeg er vel både enig og uenig i det du skriver... Jeg ser liksom ikke helt den store forskjellen på å blogge og ha en hjemmeside jeg... Er det ikke litt av samme grunnen til at man lager en hjemmeside da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA... morsomt resonnement i hvert fall... Og jeg er vel både enig og uenig i det du skriver... Jeg ser liksom ikke helt den store forskjellen på å blogge og ha en hjemmeside jeg... Er det ikke litt av samme grunnen til at man lager en hjemmeside da?

Jo, det er mye av det samme, men blogging er mye mer intenst, man trenger til stadighet bekreftelse på at folk er inne og ser, siden man ofte legger ut nye innlegg daglig, eller nesten daglig. En hjemmeside er også mer statisk, det vil si at de store forandringene er ikke der, en blogg er jo ny hver dag/gang den får et nytt innlegg. Har et helt annet forhold til hjemmesider, men skjønner hva du mener. Gjestebøker blir på en måte et sted å få bekreftelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er mye av det samme, men blogging er mye mer intenst, man trenger til stadighet bekreftelse på at folk er inne og ser, siden man ofte legger ut nye innlegg daglig, eller nesten daglig. En hjemmeside er også mer statisk, det vil si at de store forandringene er ikke der, en blogg er jo ny hver dag/gang den får et nytt innlegg. Har et helt annet forhold til hjemmesider, men skjønner hva du mener. Gjestebøker blir på en måte et sted å få bekreftelse..

Men du skriver jo lange innlegg på forumer rundt om, om hva Tulla har gjort, skal gjøre eller hva andre har sagt om Tulla. Det er for meg det samme som blogging, nesten enda mer 'les om oss'-greie. Blogging foregår på egen side, ikke på et offentlig forum. En av fordelene med blogg, slik jeg ser det, er at når det oppstår problemer er det flere som har lest om din trening og er mer 'skikket' til å komme med råd enn en tilfeldig som leser om ditt problem på et forum :P

Jeg ser på blogging som en litt større treningsgruppe. Jeg leser andres blogger, kommer med tilbakemeldinger på treningen. Det gjør folk hos meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke oppdatere hver dag selv om du har blogg, for meg er blogg noe som bidrar til å gjøre en side interessant. Ellers står jo bare det samme innholdet der hele tiden, og jeg er sjelden innom sider for å sjekke om teksten er forandret eller lignende. Det gidder jeg å lese to ganger, og så er jeg interessert i noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skriver jo lange innlegg på forumer rundt om, om hva Tulla har gjort, skal gjøre eller hva andre har sagt om Tulla. Det er for meg det samme som blogging, nesten enda mer 'les om oss'-greie. Blogging foregår på egen side, ikke på et offentlig forum. En av fordelene med blogg, slik jeg ser det, er at når det oppstår problemer er det flere som har lest om din trening og er mer 'skikket' til å komme med råd enn en tilfeldig som leser om ditt problem på et forum :P

Jeg ser på blogging som en litt større treningsgruppe. Jeg leser andres blogger, kommer med tilbakemeldinger på treningen. Det gjør folk hos meg også.

Et forum er en større samling folk, med flere folk innom, enn mine hjemmesider/blogger noensinne kommer til å få. Jeg tror sjansen er større for at noen på et forum skal kunne gi meg gode tips til trening, enn noen som har lest en treningsblogg hos oss. Et helt objektivt syn på saken, uten å vite så mye, tror jeg ikke er det dummeste. Jeg tror ærlig talt ikke noen ville giddet å lese en sånn "treningsblogg", hvis jeg hadde hatt en. Og da kan man like gjerne skrive et innlegg på et forum.

Min Hund-tråder blir for meg en slags forlengelse av hjemmesiden. En kombinasjon av blogg og hjemmeside. Min hjemmeside er veldig statisk, blir ikke oppdatert ofte, og er kun et sted man kan finne info om Tulla, om hva hun driver med, meg, og litt bilder. Jeg tror

ikke noen har interesse av å finne ut mer, eller lese mer om henne/meg enn det som står der. Men små oppdateringer om hva hun har gjort, et nytt bilde eller fem, legger jeg heller ut i en sånn tråd, som tross alt når ut til flere potensielt interesserte, enn på hjemmesiden. To nye bilder, som krever mye forklaring og historie bak, passer ikke i et album på en hjemmeside. Men i en blogg kanskje. Men siden jeg ikke har det, blir det i slike tråder i stedet for.

Jeg føler av en eller annen grunn ikke at det er mer "se meg" på et forum enn i en blogg. Man henviser jo tross alt til bloggen sin i hvert bidige innlegg man skriver, siden man ofte har den i signaturen sin. Man formelig skriker etter at noen skal gå inn og se. Folk velger selv om de vil lese om Tulla i tråden hennes, eller om de heller vil lese om noen andre. Det er jo veldig få som leser tråden hennes, og enda færre som svarer, så hadde jeg hatt behov for flere slike bekreftelser, hadde jeg nok gått grundigere inn for å skaffe meg de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke oppdatere hver dag selv om du har blogg, for meg er blogg noe som bidrar til å gjøre en side interessant. Ellers står jo bare det samme innholdet der hele tiden, og jeg er sjelden innom sider for å sjekke om teksten er forandret eller lignende. Det gidder jeg å lese to ganger, og så er jeg interessert i noe annet.

Jeg vet jeg ikke trenger å skrive nytt hver dag, noen skirver jo sjelden i bloggen sin. Men en treningsblogg må jo skrives relativt ofte i (i alle fall like ofte som man trener), slik at man får en sammenheng, og kan få den positive gevinsten MartineH snakker om, med at andre kommer med tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare å trekke frem meningen din om hvordan bloggere ønsker å bli sett og i hvilken grad du faktisk misliker det. Og da ser jeg nok ut som et spørsmålstegn, siden du legger ut veldig mye om hverdagslige/treningsmessige ting dere har gjort på et diskusjonsforum.

Jeg syns du snakker mot deg selv. Du 'skriker' jo også om at folk skal besøke siden din og bloggen med tanke på signaturen din, samtidig som du skriver at du ikke liker blogging og at det er 'prestisje' i antall svar i en blogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Du har lest min blogg antar jeg? For diskusjonens skyld, antar jeg at du har det, så slipper jeg å skrive alt en gang til.. :closedeyes: Jeg skrev jo at jeg oppfattet blogging som en måte å bli sett på, og at man kunne ha et behov for å bli sett. Behovet er normalt, og det er vel muligens derfor NS fungerer så godt, eller? Uansett, det jeg syns var "ille" (vet ikke hvilket ord jeg skal bruke her), var når folk gjorde dette (les: blogget, broadcastet seg selv, men du kan jo også trekke inne forum, hjemmesider, osv), uten å være klar over hvorfor de gjorde det. Jeg har ikke noe fiks ferdig mening om alt, så jeg vet ikke hva jeg mener om de som da har "erkjent" at de gjør det for å få bekreftelse..

Æsj, nå skrev jeg rotete.. Jeg vet ikke hva jeg synes om folk som blogger osv, samtidig som de er klar over hvorfor de gjør det/evt hva det kan oppfattes som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de som skriver blogg (og nå er jeg tydeligvis en av dem), har et ubevisst behov for bekreftelse, de har et ubevisst behov for å bli sett. For meg tyder det på dårlig selvinnsikt, og selvinnsikt er noe jeg verdsetter. Jeg verdsetter å kunne klare å se flere sider av en sak, analysere hvorfor jeg gjør som jeg gjør, ut i fra behov jeg har.

Hvorfor har en blogger dårlig selvinnsikt? Fordi bloggeren vil ha bekreftelse? Noe som du selv skriver er mennesklig? Er det da menneskelig å ha dårlig selvinnsikt?

*Kverulere litt til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de som skriver blogg (og nå er jeg tydeligvis en av dem), har et ubevisst behov for bekreftelse, de har et ubevisst behov for å bli sett. For meg tyder det på dårlig selvinnsikt, og selvinnsikt er noe jeg verdsetter. Jeg verdsetter å kunne klare å se flere sider av en sak, analysere hvorfor jeg gjør som jeg gjør, ut i fra behov jeg har.

Hvorfor har en blogger dårlig selvinnsikt? Fordi bloggeren vil ha bekreftelse? Noe som du selv skriver er mennesklig? Er det da menneskelig å ha dårlig selvinnsikt?

*Kverulere litt til*

Nei, ikke alle bloggere har dårlig selvinnsikt. Og for all del; jeg hever meg ikke over det, men jeg vil si jeg streber etter å ha selvinnsikt. Jeg har jo ikke det på alle plan, jeg er ikke perfekt i det hele tatt. Men når det gjelder temaet blogging, så tror jeg ikke alle har tenkt gjennom hvorfor de blogger. De har bare begynt med det fordi alle andre gjør det, og kanskje fordi de ubevisst trenger å få bekreftelse på at de blir sett. Det er unektelig en bekreftelse når man får en kommentar, eller et innlegg i en gjestebok, ikke sant?

Alle har vel selvinnsikt i større eller mindre grad, og noen er mer opptatt av det enn andre. Noen lar "slike ting" flyte forbi, og tenker aldri over hvorfor de gjør forskjellig, andre prøver å "analysere" seg selv mer. Jeg hører vel med til de sistnevnte, men det betyr ikke at jeg alltid klarer det.

Behovet for å bli sett er menneskelig, og normalt. Det er ikke noe galt i å ha et slikt behov, men mulig folk ville handlet annerledes om de hadde hatt bedre selvinnsikt, fordi de skjønte hvorfor de blogget? Eller kanskje det bare er godt nok å vite hvorfor man evt blogger, så kan man fortsette, vel vitende om hvorfor? Kanskje de heller ville prøvd å fått bekreftelse fra andre steder? Altså gjort noe helt annet enn å blogge for å stille behovet for å bli sett? Ikke vet jeg, jeg bare tenker (derav tittelen på bloggen..) :P

Koblingen mellom behov for bekreftelse og dårlig selvinnsikt ser jeg ikke. Som sagt; noen har bedre selvinnsikt enn andre, noen bryr seg mer om sånt. Det er menneskelig å være forskjellig. Og det er menneskelig å ha et behov for å bli sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver jo selv i din egen blogg at det er menneskelig å ha dårlig selvinnsikt. Se på ditt eget blogginnlegg, så skjønner du - eller det jeg har klippet ut. :icon_fun:

Hvorfor skal det være greit å få bekreftelse på noe man blogger om, når man vet hvorfor man blogger - enn når man(du?) ikke vet hvorfor man blogger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver jo selv i din egen blogg at det er menneskelig å ha dårlig selvinnsikt. Se på ditt eget blogginnlegg, så skjønner du - eller det jeg har klippet ut. :icon_fun:

Hvorfor skal det være greit å få bekreftelse på noe man blogger om, når man vet hvorfor man blogger - enn når man(du?) ikke vet hvorfor man blogger?

For å ta det siste først (skal ut en liten tur skriver mer senere): Jeg vet som sagt ikke, har ikke gjort meg opp noen mening. Men det handler om selvinnsikt, og at man blogger "med viten og vilje". Man kan fx si at "uff, nå spiste jeg for masse igjen", og være klar over hvorfor man sier det. Det er i alle fall bedre enn om man ikke vet det, tror jeg..

Edit: her kommer resten:

Jeg slet litt med formuleringen der, og omformulerte noen ganger. Vanskelig å få frem det jeg tenkte.. Men som jeg skrev i innlegg her i tråden; det er varierende hvor mye forskjellige mennesker prøver å få selvinnsikt. Som sagt; noen prøver å "skjønne seg selv", andre bryr seg ikke, og ser ikke verdien. Jeg mente ikke at det er menneskelig å ha dårlig selvinnsikt, sånn som jeg oppfatter at du skriver det. Men jeg skjønner at det jeg skrev i bloggen kan tolkes dithen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...