Gå til innhold
Hundesonen.no

Film hos veterinær: Fjerner Cherry eyes for godt.


Recommended Posts

Jeg får ikke sett den, står bare loading.. Oppgradert flash og prøvd i FF og IE :/

Forresten, om det er skraping av cherry eyes, så har de ifølge min vet gått mye bort ifra det, vet om flere hunder som har vært inne og skrapt og det har kommet ganske raskt tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På andre raser har de gått bort ifra det å fjerne cherry eyes for godt.Dette pga at det vil muligens bli et problem med tørre øyne for hunden i senere tid.

Forskjellen er at de andre rasene som har litt cherryeyes blandt seg ofte kan få sydd cherryeyes ned på plass i vevet ,uten at det kommer tilbake.

Dessverre gjelder ikke dette Napolitaneren,og det er erfart at den eneste metode på denne rasen er å fjerne denne plagen,fordi det altid vil komme tilbake,og dette med få ukers mellomrom.

Rasen har meget begrenset levetid,og det vil derfor ikke være særlig risiko for hunden med tørre øyne,når den blir gammel.

Ei som har 17 stk har aldri hatt problemer med tørre øyne,nettopp pga at de sannsynligvis dør av andre årsaker før de rekker å bli plaget med bivirkningene av dette inngrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irsk setteren min ble operert for cherry eyes i august 2006. Da brukte vet 2 metoder og sydde den tilbake.. Ikke hatt problemer med tørre øyne etter det.. Han sa også at det kunne komme tilbake igjen, men han ville ikke fjerne det for godt. Men nå er han så fin så.. Var på bare ett øye, og operasjonen kostet 5000...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant film Inustaff! Eneste jeg reagerte litt på var at hunden ikke virket "dyp" nok - blinking med øyene og litt bevegelse på hodet tyder på at han ikke er så langt vekke. Går ut fra at han fikk litt ekstra å sove på da det skjedde ( er intensivsykepleier og henger meg opp i slike ting :D ).

Ellers er det sikkert veldig deilig for ham å bli kvitt cherry eyes - godt det går an å gjøre noe med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napolitaneren lever ikke lengre enn ca 7-9 år...Men det hender faktisk at de blir over 10,selv om dette ikke er vanlig i det hele tatt.De blir vel helst avlivet pga hd plager/skjelett plager generelt,dør av hjertefeil...eller bare sovner inn fordi de er slitne og gamle..

De er jo store og tunge...(ofte FOR store)og jeg kan tenke meg at de sliter med samme problemene som virkelig svære mennesker...Kjenner et par jeg som døde..Kroppen orket ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke til filmen, må instalere noe greier, men jeg klarte ikke å instalere det.

Men hva er Cherry eyes for noe?

EDIT: Klarte å se noe nå, måtte trykke på navnet ditt innpå er også på en annen film som het igang.

Uff, ble kvalm når ham mistet det som han skjærte i ned på øye igjen og da han drog det ut også så man det hvite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...