Gå til innhold
Hundesonen.no

Går ventetiden alltid så sakte?


1rene

Recommended Posts

Eg sitt no å vente på den herlige valpen som skal bli min 23 juni. Eg klarer ikkje vente. Når eg henter ho er ho så stor som 12 veker!

Egentlig så er dette berre ein mulighet som eg bruker til å skryte av herligheten.. :)

Går ventetiden alltid så sakte? Forslag til ka eg kan finne på så tiden går fortere? Trur eg muligens har lest alt som finns på internett om valper/border collier..

Her er forresten et bilde av Iris, som er navnet hennas :)

(viss eg får det til no då)

post-1997-1178740430_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dessverre - ventetiden kjennes ULIDELIG lang!

Men idet valpen kommer i hus så raser tiden avgårde, ukene oppfattes som timer, og vips er den bittelille baby-valpen en slyngel av en unghund. Og før man rekker å tenke seg om er den voksen...

Men "den som venter på noe godt" osv..

Supersøt liten baby, da - lykke til med henne!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg holdt på å gå rundt meg selv i ventetiden, selv om det bare var fire uker :) Nå planlegger jeg valp igjen, og ventingen blir enda lenger denne gangen. Ikke så ille foreløpig, da jeg fremdeles er på jakt etter oppdretter og kull, men når en valp først er født: da kommer jeg til å gå på veggen.

Men gled deg i hvert fall! Og nydelig bilde forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Iris var utrolig søt! Forstår godt at det er hardt å vente på å få henne i hus. Jeg har ingen gode råd for hvordan du skal overleve ventetiden, det eneste er at tiden går fortere hvis du er opptatt med noe annet. Det kan altså være bedre å dra på hyttetur med venner enn å sitte hjemme og se på bilder av valpen.

(Nå tenker alle soniser at hun Heidi er jaggu den rette til å gi råd om å slappe av mens man venter på valp, hun som har vært splitter pine gal i et halvt år nå! :Laugh: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja skal prøve å få tiden til å gå mest mulig!

Du har venta lenge du og altså? Skjønner kordan du har hatt det altså;P

Nei får nok berre smøre meg med tålmodighet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventetiden går enormt treigt! Jeg har nå 4 1/2uke igjen å vente, og fyyy så sakte tiden går. Likevel har de siste ukene gått raskere enn månedene tidligere, så har et håp om at tiden snart vil begynne å fly fram mot henting. :)

Nydelig valp du skal få! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventetiden gikk utrolig sagte da vi hentet hjem vår første valp for ca. et år siden. Heldigvis bodde oppdretter bare et 15-20 min unna, så vi dro ofte og besøkte de små.

Jeg gjorde vel det samme som deg, leste alt jeg jeg kom over av stoff om hund, hundehold og rasen (fcr) som jeg skulle ha :) Utrolig nydelig valp du skal få deg da! :) Elsker navnet Iris som du har valgt til henne :P

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ønske eg kunne besøkt ho, har aldri sett ho eg! Ho er i Oslo, og eg bur utenfor Bergen. Har planer om at eg skal besøke ho, men om eg får tid før eg skal hente ho, er ein annen sak.. <_<

Tusen takk, har lenge tenkt at min første hund skal heite det, så då blei det det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig ho er.

Kan jeg få spørre om hvorfor du ikke skal hente henne før ho er 12 uker? :)

Selfølgelig kan du det! Skal ikkje hente ho før då pga eg bur på ein hybel der eg ikkje har mulighet til å ha hund no. Skal flytte til ein annen, men det er til høsten når eg begynner på skule igjen. Må derfor vente til ferien begynner, då kan eg hente ho og er heima med ho, der som eg egentlig kjem ifrå :) Kanskje litt rart forklart, men du forstår? Har i tillegg masse eksame og styr i midten av juni, så valp akkurat då er lite fristende (utrulig nok!).

Ho er egentlig leveringsklar 1-2 juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig kan du det! Skal ikkje hente ho før då pga eg bur på ein hybel der eg ikkje har mulighet til å ha hund no. Skal flytte til ein annen, men det er til høsten når eg begynner på skule igjen. Må derfor vente til ferien begynner, då kan eg hente ho og er heima med ho, der som eg egentlig kjem ifrå :) Kanskje litt rart forklart, men du forstår? Har i tillegg masse eksame og styr i midten av juni, så valp akkurat då er lite fristende (utrulig nok!).

Ho er egentlig leveringsklar 1-2 juni.

Ja jeg forstår :)

Og syns det er en grei ordning du har ordnet deg. Hva gjør man ikke for disse hundene :P

Nei, du får nok bare ta til deg tålmodighet (det har jeg gjort) og vente. Kan trøste deg med at du venter noe godt. Og har en super tid i møte :P Kos deg, det er en utrolig flott rase du har valgt deg :P hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg forstår :)

Og syns det er en grei ordning du har ordnet deg. Hva gjør man ikke for disse hundene :)

Nei, du får nok bare ta til deg tålmodighet (det har jeg gjort) og vente. Kan trøste deg med at du venter noe godt. Og har en super tid i møte :P Kos deg, det er en utrolig flott rase du har valgt deg :P hehe...

Det har du rett i! Reiser over fjell og stein, og venter i (noe som virker som) ein evighet! Men det er nok verdt å vente :P ..

Får ihvertfall håpe eg har noe godt i vente, har vanskelig for å tru noe annet så :P

Ja, elsker denne rasen! Har vært mange ganger innom på hjemmesiden din å lusket for å sei da sånn :P :P Syns Rex er ufattelig nydelig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i! Reiser over fjell og stein, og venter i (noe som virker som) ein evighet! Men det er nok verdt å vente :) ..

Får ihvertfall håpe eg har noe godt i vente, har vanskelig for å tru noe annet så :)

Ja, elsker denne rasen! Har vært mange ganger innom på hjemmesiden din å lusket for å sei da sånn :P :P Syns Rex er ufattelig nydelig! :P

Takk så mye :P

Hm. men en ting er sikkert. Når du får ho i hus så krever jeg bilde-spam :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte valpen min våren 2006 og fikk henne i går. Når hun endelig ble født synes eg det gikk veldig fort :D For å friste enda mer, kan du ikke få valpen før den er 12 uker? :P

Oi! Då har du ventet lengre enn lenge :P

har forklart lengre oppe kvifor eg ikkje kan hente ho før :/

Men eg kan vel ikkje gjere noko med det? Får vell berre vente :P

Hei.. Nydelig valp. Lykke til med ventetiden;).

Ps: vil se flere bilder :D :D

Tusen takk :P

Skal legge til bilder etterkvert som eg får tak i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Då har eg faktisk besøkt valpen min i helgen :)

Og klarte ikkje reise frå ho, så eg tok ho med meg heim! ;)

Bilder av det nydelige : (Ser ufattelig stor ut på bilder! Kan forsikre deko om at ho ER liten :rolleyes: )

post-1997-1180465306_thumb.jpg

post-1997-1180465440_thumb.jpg

post-1997-1180465475_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...