Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke av disse tre rasene passer oss best?


MariJ

Recommended Posts

Mokken: Du skrev at du helst ikke anbefaler flatter til mennesker som skal ha hund for første gang, men nå er ikke det tilfelle her, jeg (familien) har hatt hund i flere år, og min samboer er oppvokst med hund.

Om så var (at dette var din første hund) syns jeg ikke det alltid trenger å være en hindring! Setter man seg godt nok inn i rasen og er klar over hva man får levert og hva som kreves av deg som eier står det ingenting i mellom for at man kan velge flat som førstegangshund. Jeg valgte Toller som førstegangshund, til tross for at jeg gjentatte ganger fikk høre hvor dumt det var. I ettertid er jeg veldig fornøyd med hunden min :) (jeg har forresten også hatt hund med familien i en del år, men Phoebe var min første egne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mokken: Du skrev at du helst ikke anbefaler flatter til mennesker som skal ha hund for første gang, men nå er ikke det tilfelle her, jeg (familien) har hatt hund i flere år, og min samboer er oppvokst med hund. Og jeg vet hva jeg gjør om jeg velger å ha en Flat i hus :) Det har bodd hunder av den rasen på gårdene rundt meg "alltid", lykkelige, velfungerende hunder:)

Jeg har faktisk til gode å se en stressa flat, det er også noe av grunnen til at jeg liker den rasen så godt. Alle de hundene jeg har hilst på har vært helt suverene.

Ja det gjorde jeg, men jeg skrev også at om du veger flat kan du ende opp med en super hund så lege du vet hva du har mellom hendene...

Dessverre har jeg truffet ca 50/50 av stressede og hunder med av/på knapp innen for rasen derfor synes jeg det er greit at folk vet om hva de kanskje kan ende opp med...

Om oppdretteren Femidotten tenker på er den samme jeg har "erfaring" med er det dessverre ikke så ofte det dukker opp så harmoniske og avbalnserte valper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...