Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsklipp


Jeampi

Recommended Posts

En schäfer trenger heller ikke så mye pelsarbeid før utstilling. Det vi gjer er å bade hunden ca en uke før utstillingen, for de trenger litt tid på at "pelsen skal legge seg" igjen. De ser ut som noen bamser når de er nybadet! ( i vært fall mine hunder..)

modena.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig! Og den deilige hvite pelsen *sikle*

Husker en tid jeg var helt gær'n etter japanerne! Og på bsbk utstillingen i september hadde jeg campet ved ringen dems :P

lenge siden du gjorde det eller??

da har du sikkert sett meg stresse rundt i ringen med en av hundene hvis det ikke er mere enn 8år siden da.

:-k herregud har jeg virkeligstilt ut japanere så lenge??? det har jegikke tenkt på før :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenge siden du gjorde det eller??

da har du sikkert sett meg stresse rundt i ringen med en av hundene hvis det ikke er mere enn 8år siden da.

:-k herregud har jeg virkeligstilt ut japanere så lenge??? det har jegikke tenkt på før :?

Hihi, det var i september som var.... :P

Har sikkert sett deg, for som sagt, jeg BODDE ved den ringen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En puddel med utstillingsklipp krver utrolig mye! Selv bruker vi 6 timer på'n Romeo på vinter'n(da har'n like mye pels som en som skal stilles ut), men han barberes kun rundt snuten og på labba(hvor det, hvis du skal på utstilling, itte er lov å barbere).. Så hvis du skal klipp'n i løveklipp kan je tenke meg at du må sette av en dag.. det er sånn med puddelpelsen at den detter ned neste dag, så da må den børstes igjen! Utrolig mye styr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite pelsstell med papillon egentlig. Kommer jo litt an på hvor mye pels de har og da. De bades som regel dagen før, for at de skal være skikkelig hvite, og børstes. Klipper litt rundt potene bare, for å få frem "harepote-fasongen". Så børster man igjen på utstillingsdagen. Det tar jo litt tid når de har masse pels, men ikke så ille egentlig. Akkurat passe for meg som liker pelsstell, men ikke vil være nødt til å gjøre det hver dag, og flere timer før utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det var i september som var.... :)

Har sikkert sett deg, for som sagt, jeg BODDE ved den ringen :)

ja da var jeg nokk der ja he he he.

har ikke gått glipp av en eneste utstilling på bønes siden vi begynnte å stille japanerene. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...