Gå til innhold
Hundesonen.no

Sør Rogaland Brukshundklubb


HHC

Recommended Posts

Skrevet

Må få gratulere Helga-Mari (jaktlykke) og Jarle med tittelen til Amigo!

Amigo kan nå smykke seg med tittelen NVCH! :icon_fun:

Resultatene fra i dag vil sikkert Helga Mari fortelle selv, kan vel si så mye som at det ikke er langt igjen NUCH nå :)

Skrevet

Puh! Da er vi endelig kommet hjem etter en laaaaang dag på Orre :rolleyes:

Som Kathrine skrev - Amigo har blitt NVCH i dag - og det som den første norskfødte stabijhoun :twitch:

I tillegg fikk han kjempegod kritikk:

" Excellent type. Good temp. Quality coat and good pigmentation. Nice strong head. Compact body, good angulations. Good front, good movement".

1 AK, 1 AKK, CK, CERT, BHK, BIR

Så kommer det som vi alle fikk litt hakaslepp av. Vi i gruppe 7 er to stykker som er BIR. Venter i 3 stive timer på gruppefinalene og så blir vi slått sammen med gruppe 10. Vi stiller opp alle sammen samlet og så blir kun vi i gruppe 7 plukket ut og sagt hade til.

Vi var rimelig lange i maska - ikke bare vi - men alle som satt rundt ringen. For vi var den eneste gruppa som ikke fikk være med liksom. Vanskelig å sammenligne mynder med fuglehunder kan du si :whistle:

Nye regler i følge dama som jeg snakka med (kan slå sammen grupper når det er få med og hvis det står i annonsen).

Jaja. Ikke vet jeg - men litt surt var det nå likevel synes nå jeg da selv om jeg er strålende fornøyd med Amigo i dag!

Guest Christine
Skrevet

Råbra! Gratulerer!! :whistle:

Utrolig surt med gruppa da, det skjønner jeg godt.. "/

Skrevet

Grattis igjen=) Koselig å holde dere med selskap på ringsiden.. Jeg synes og den sammenslåingen var merkelig og tåpelig, utrolig kjipt.

Skrevet
Puh! Da er vi endelig kommet hjem etter en laaaaang dag på Orre :rolleyes:

Som Kathrine skrev - Amigo har blitt NVCH i dag - og det som den første norskfødte stabijhoun :twitch:

I tillegg fikk han kjempegod kritikk:

" Excellent type. Good temp. Quality coat and good pigmentation. Nice strong head. Compact body, good angulations. Good front, good movement".

1 AK, 1 AKK, CK, CERT, BHK, BIR

Så kommer det som vi alle fikk litt hakaslepp av. Vi i gruppe 7 er to stykker som er BIR. Venter i 3 stive timer på gruppefinalene og så blir vi slått sammen med gruppe 10. Vi stiller opp alle sammen samlet og så blir kun vi i gruppe 7 plukket ut og sagt hade til.

Vi var rimelig lange i maska - ikke bare vi - men alle som satt rundt ringen. For vi var den eneste gruppa som ikke fikk være med liksom. Vanskelig å sammenligne mynder med fuglehunder kan du si :whistle:

Nye regler i følge dama som jeg snakka med (kan slå sammen grupper når det er få med og hvis det står i annonsen).

Jaja. Ikke vet jeg - men litt surt var det nå likevel synes nå jeg da selv om jeg er strålende fornøyd med Amigo i dag!

Gratulerer så mye Helga Mari. Godt jobbet ;) Så har du en fantastisk nydelig hund som virkelig viser seg bra sammen med deg i ringen ;)

Kjempekjekt å treffe deg igjen. Gleder meg allerede til neste gang.

Skrevet
Puh! Da er vi endelig kommet hjem etter en laaaaang dag på Orre :rolleyes:

Som Kathrine skrev - Amigo har blitt NVCH i dag - og det som den første norskfødte stabijhoun ;)

I tillegg fikk han kjempegod kritikk:

" Excellent type. Good temp. Quality coat and good pigmentation. Nice strong head. Compact body, good angulations. Good front, good movement".

1 AK, 1 AKK, CK, CERT, BHK, BIR

Så kommer det som vi alle fikk litt hakaslepp av. Vi i gruppe 7 er to stykker som er BIR. Venter i 3 stive timer på gruppefinalene og så blir vi slått sammen med gruppe 10. Vi stiller opp alle sammen samlet og så blir kun vi i gruppe 7 plukket ut og sagt hade til.

Vi var rimelig lange i maska - ikke bare vi - men alle som satt rundt ringen. For vi var den eneste gruppa som ikke fikk være med liksom. Vanskelig å sammenligne mynder med fuglehunder kan du si :twitch:

Nye regler i følge dama som jeg snakka med (kan slå sammen grupper når det er få med og hvis det står i annonsen).

Jaja. Ikke vet jeg - men litt surt var det nå likevel synes nå jeg da selv om jeg er strålende fornøyd med Amigo i dag!

Takk for sist ;) Jeg gikk rett hjem og skjekka annonsen og der stod det:

GRUPPE DOMMERE:

Gruppe 1: Marion tenCate, NL

Gruppe 3: Branislav Rajic, Slovenia

Gruppe 5: Rajko Rotner, Slovenia

Gruppe 7 og 10: Rajko Rotner, Slovenia

Også lørdagen ble to grupper slått sammen:

GRUPPE DOMMERE:

Gruppe 2: Rajko Rotner, Slovenia

Gruppe 4/6 og 8: Agnes Ganami Kertes, Israel

Gruppe 9: Branislav Rajic, Slovenia

Nå synes ikke jeg det er rett å slå sammen to grupper sånn som dette, og synes det er veldig misvisende i anonnsen, hadde det gjordt noe om det var en hund til i BIS finalen <_< En utriolig dårlig regel synes jeg, ser ingen ting positivt med den nå iallefall...

Men grattis med flott resultat ellers da :whistle:

Skrevet

Jeg har laget en egen tråd om dette med gruppesammenslåing - for det er sikkert flere enn meg som ikke har fått med seg NKK sitt nye regelverk.

Skrevet

Oppdretteren min dro i land BIR med Chessea's helsøster Golden Water's B Breesea of Westsea. :whistle:

Hun har nå bare ett CERT igjen før hun er NUCH.

Utrolig moro å gjøre det bra på utstilling.

*mumle noe om at jeg ønsker meg en utstillingshund :twitch: *

Skrevet
Oppdretteren min dro i land BIR med Chessea's helsøster Golden Water's B Breesea of Westsea. :whistle:

Hun har nå bare ett CERT igjen før hun er NUCH.

Utrolig moro å gjøre det bra på utstilling.

*mumle noe om at jeg ønsker meg en utstillingshund :twitch: *

Oj morsomt, om man ikke gjør det så super bra selv, syntes i hvertfall jeg at det er morsomt når søsken og foreldre gjør det bra ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...