Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Ja, ser det er noe folk (èn?!) som skriver en del engelsk her inne. Så kom jeg til å tenke på hva det står i retningslinjene:

§1.4

Forumets skriftspråk er norsk bokmål og nynorsk, svensk og dansk. Bruk av dialekt fører til advarsel og sletting av post.

Så er det lov å skrive engelsk (så lenge man ikke klipper ut fra en artikkel eller noe da? Bare lurte, fordi jeg er så ellendig i engelks, og hopper over disse innleggene. Men er det meninga at det skal være lov, så tar jeg til takke for det :D Og fortsetter bare å hoppe over disse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"2. Slik oppfører man seg på Dyresonen

Dyresonen er en trygg plass for alle type mennesker. Vi tillatter svensk, dansk, bokmål, nynorsk og engelsk som språk. Dialekt er ikke tillatt."

http://dyresonen.no/forum/index.php?act=Reg&CODE=00

Det er bare retningslinjene som ikke er helt samkjørte, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"2. Slik oppfører man seg på Dyresonen

Dyresonen er en trygg plass for alle type mennesker. Vi tillatter svensk, dansk, bokmål, nynorsk og engelsk som språk. Dialekt er ikke tillatt."

http://dyresonen.no/forum/index.php?act=Reg&CODE=00

Det er bare retningslinjene som ikke er helt samkjørte, tydeligvis.

Okey forstår :D Nei da er det ikke så lett å vite hva som er riktig.

Men takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat i en tråd at noen har fått kjeft for å skrive på engelsk..

Tror hundesonen må samkjøre reglene sine litt, er ikke lett å vite hva som gjelder nå.

Ja, jeg håper at det var en glipp! At personer utenifra ønsker å skrive på engelsk burde være godtatt! Det øker jo omfanget på medlemmer fra utlandet i tillegg. Dessuten, engelsk skal de fleste "av oss" kunne beherske, noe annet vil da pokker meg være pinlig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper at det var en glipp! At personer utenifra ønsker å skrive på engelsk burde være godtatt! Det øker jo omfanget på medlemmer fra utlandet i tillegg. Dessuten, engelsk skal de fleste "av oss" kunne beherske, noe annet vil da pokker meg være pinlig :ahappy:

Jaja, føler meg truffet :P (er ellendig i engelsk, og så lenge personen kan skrive på norsk/svensk/dansk så kan den vel holde seg til det språket? Da får jeg hvertfall med meg alt.

neida, skal ikke være ego, så lar heller vær å lese ;)

Og skal vi få engelske medlemmer må vi jo alle begynne å skrive engelsk da, hvordan ellers skal de forstå oss :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, føler meg truffet :P (er ellendig i engelsk, og så lenge personen kan skrive på norsk/svensk/dansk så kan den vel holde seg til det språket? Da får jeg hvertfall med meg alt.

neida, skal ikke være ego, så lar heller vær å lese :ahappy:

Og skal vi få engelske medlemmer må vi jo alle begynne å skrive engelsk da, hvordan ellers skal de forstå oss :ahappy:

Hehe, da er jeg liksom på "motsatt" side.. Lettere for meg å virkelig forstå hva personen sier på engelsk contra svensk eller dansk ;)

Men tenk deg da! En mengde med folk fra utlandet, kunne jo blitt riktig så internasjonalt her inne da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da er jeg liksom på "motsatt" side.. Lettere for meg å virkelig forstå hva personen sier på engelsk contra svensk eller dansk :ahappy:

Men tenk deg da! En mengde med folk fra utlandet, kunne jo blitt riktig så internasjonalt her inne da ;)

Da hadde det blitt fryktelig vanskelig for folk å kunne delta i diskusjoner også (hvertfall for meg :ahappy: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde det blitt fryktelig vanskelig for folk å kunne delta i diskusjoner også (hvertfall for meg :ahappy: ).

Hehe, frøken, jeg tror neppe at den utviklingen skjer over natten. Så det går seg nok til. Tviler dessuten på at det blir det største problemet :ahappy:

Engelsk er selvsagt lov, blir det veldig utbredt blir det en engelsk del.

Retningslinjene er oppdatert.

*weeee* Supert Espen, du ruuuuler. Som alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke til og bli et problem, hvorfor komme hit og skrive engelsk? Finnes jo kjempestore forum på engelsk. Og sikkert på dems eget språk. Grunnen til at det er lov, foreks folk som bor i Norge og vil vite mer om dyrehold her. Og lignende eksempler.

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...