Gå til innhold
Hundesonen.no

Hudini - ut av selen ?

Recommended Posts

Skrevet

Hei !

Så reklame for Ruffwear sin webmaster sele på ruffwear sin side, hvor det ble reklamert for at hunden ikke ville komme seg ut av selen. Men hundene kommer seg vel ikke ut av vanlig sele heller ???

*bare nysgjerrig*

Klarer ikke se for meg en hund vri seg ut av en sykkel sele liksom.

Guest Gråtass
Skrevet

Joda det går helt fint å kaste seg bakover vri forbena fremover og VIPS så er man ute av både nomesele, sykkelsele og skyddssele. Det var min forrige hund ekspert på. Det eneste som hjalp var å feste på en bukreim, da kom hun seg ikke ut av.

Skrevet

Sophus er en mester i å rygge ut av sykkelseler o.l, men Ruffwear selen sitter som et skudd. Den klarer han til sin store fotvilelse ikke å rygge ut av når han ser katter eller bestevennen Rusken, da må han pent finne seg i at kattejaging er forbudt, og at vi skal gå rolig (ikke løpe galeMatias) bort til Rusken.

Jeg elsker den selen! :D Eneste ulempen er at Sophus har lett for å skvette på reimen under magen, så den må vaskes relativt ofte.

Skrevet

Chicka har en helt genial måte å komme seg ut av ALLE slag seler, men hun gidder ikke fortelle meg hemmeligheten siden hun gjør det så fort, irriterende... <_<

Skrevet

Joda, det er ikke alle seler som passer til alle hunder. Har inntrykk av at små og/eller kortbeinte hunder har lettere for å komme seg ut av selen enn andre, selv om det dermed ikke er sagt at store hunder ikke klarer det. Foreldrene mine sin hund er genial i så måte. Hun kommer seg ut av halsbånd også, men akkurat det er vel ikke så rart. De har en spesiell sele de har kjøpt på Felleskjøpet av alle steder, som hun ikke kommer seg ut av.

Skrevet

Webmaster selen er den eneste selen Loke ikke har kommet seg ut av <_< Hadde en sele som vi brukte mye før og jeg trodde den var Houdini sikker helt til Loke så en pusekatt. Da sto jeg igjen med bånd og sele og følte meg passe dum. Han er så ekstremt rask at det er nesten umulig å se akkurat hvordan han gjør det, men jeg har sett at det på noen seler(og halsbånd) innebærer rask rygging og med andre seler så hopper man rett og slett rett ut med forbeina klistret oppunder buken.

Skrevet
Webmaster selen er den eneste selen Loke ikke har kommet seg ut av <_< Hadde en sele som vi brukte mye før og jeg trodde den var Houdini sikker helt til Loke så en pusekatt. Da sto jeg igjen med bånd og sele og følte meg passe dum. Han er så ekstremt rask at det er nesten umulig å se akkurat hvordan han gjør det, men jeg har sett at det på noen seler(og halsbånd) innebærer rask rygging og med andre seler så hopper man rett og slett rett ut med forbeina klistret oppunder buken.

Selv har jeg "bare" en vanlig sykkel sele til Molly, men kan ikke skjønne at hun skulle klare å komme seg ut av den... Så lenge den passer perfekt og er passelig stram...

Malamuten min kom seg ut av sykkel sele, men den var nok bitte litt for slakk for han...

Skrevet
Hei !

Så reklame for Ruffwear sin webmaster sele på ruffwear sin side, hvor det ble reklamert for at hunden ikke ville komme seg ut av selen. Men hundene kommer seg vel ikke ut av vanlig sele heller ???

*bare nysgjerrig*

Klarer ikke se for meg en hund vri seg ut av en sykkel sele liksom.

Åh, jeg misunner deg som ikke har hatt det problemet noensinne! Det var super frustrerende med min lille "Houdini".. Andre hundeeiere syntes det var dødsmorsomt når han bare "rygget" ut av selene sine... hfmphf...

:ahappy:

Joda det går helt fint å kaste seg bakover vri forbena fremover og VIPS så er man ute av både nomesele, sykkelsele og skyddssele. Det var min forrige hund ekspert på. Det eneste som hjalp var å feste på en bukreim, da kom hun seg ikke ut av.

Been there, done that Hilsen Sofus :ahappy:

Mao, han kommer seg ut av sånne også. Når jeg får litt penger på bok, så er det webmaster selen som skal i hus.

Skrevet

Min hadde en uvane med å sno seg ut av sykkelselen på elegant vis han også, spesielt dersom han så katter. Heldigvis har han sluttet med dette, foreløpig er i hvert fall sykkelselen trygg :ahappy:

Skrevet

å mine hunder kommer seg like lett ut av en sele som et vanlig halsbånd så tror ikke det er noe problem nei.

Det jeg har funnet ut er at det er vannskeligere for dem å vri seg ut av selen om det er et stykke mellom forbena på dem også og ikke bare den breie forran brystet på dem.

Skrevet
Selv har jeg "bare" en vanlig sykkel sele til Molly, men kan ikke skjønne at hun skulle klare å komme seg ut av den... Så lenge den passer perfekt og er passelig stram...

Malamuten min kom seg ut av sykkel sele, men den var nok bitte litt for slakk for han...

det er mye man ikke skjønner før man opplever det;) Tror alle med Houdini hunder kan skrive under på det samme, Loke kommer seg ut av nomeselen sin på et par sekunder liksom. <_< Men bukreima på webmaster selen er for vrien for dyret :ahappy:

Skrevet
Chicka har en helt genial måte å komme seg ut av ALLE slag seler, men hun gidder ikke fortelle meg hemmeligheten siden hun gjør det så fort, irriterende... <_<

Har du testet webmaster?

Veit at Raksha her inne har slitt MYE med Aro, og det er kun webmaster han ikke kommer seg ut av... digre collie gutten.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...