Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg trenger hjelp til beskyttelse til bilder!

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lagt inn noen koder for å unngå at folk skal ta bilder fra hjemmesiden min (copiere). Den virker bra den, men det dukker opp en linjenår man holder musepekeren over bildet. som gjør at folk lett kan lagre bilder fra. Se bilde under. Hvordan kan man få bort den? Noen som vet?

printscrreen.jpg

Skrevet

Jeg aner ikke :?

Hvorfor vil du copyreighte bildene? Jeg hadde tatt det som ære og berømmelse dersom noen ville lagre bildene mine :P

Skrevet

Jeg ønsker ikke at noen skal kunne gjøre det. Ihvertfall ikke uten min tillatelse :P Har gjort sånn at det ikke går an å høyreklikke på sidene, og lagre, men så går det jo alikevel an å kopiere pga. den linja.:-( Håper det er noen som vet!

Skrevet

Jeg har også lurt på hvordan man gjør det med bilder?

Og hvordan man ikke klarer og høyreklikke på bildet.?

Og det hjelper jo ikke å bare skrive Copyright nederst på bildet?

Så hvordan får man copyright på sine egne bilder?

Skrevet

Dette lurer jeg også på.

Ja, selvsagt er det moro om folk vil bruke bildene mine, men da kan de jammen meg spørre. Jeg sender inn bildene mine i mange fotokonkurranser og alt, og da er det ikke noe moro om bildet er blitt distribuert rundt på nett i forhånd så alle har sett det før.

Samme med.. Åssen i :) kan jeg få solgt mine bilder, om hvem som helst bare kan TA dem fra hjemmesiden min??

så.. slenger meg på dette spørsmålet...

Det eneste jeg har sett, er at man må legge ut bildene i et Java album eller noe sånt.. da blir det ikke SÅ lett å stjele, men...

Skrevet
Uasett om dere får gjort det, så kan folk ta dem.

Print Screen er en fin ting :)

ja, desverre... Hvis ikke må man da legge et vannmerke som dekker HELE bildet... Det blir jo ikke noe pent å vise frem, men har du bilder du er skikkelig "redd for" så er det jo absolutt et alternativ.

Selv vurderer jeg dette på mine "beste bilder"... For mange det som stjeler bilder av meg, og som sier det, selv om jeg har skrevet tydelig på forsida at "vær sås nill å la være.." eller noe sånt

Skrevet

Ja, det er jo synd om det er noe dere virkelig vil ha for dere selv.

Men da er det vel ikke annet å gjøre enn å legge inn en "feil" på bildet så det blir litt ødelagt? Feks en strek over eller noe?

Skrevet

På den hjemmesidemoderatoren jeg bruker (www.piczo.com) er det slik at jeg kan velge om bildene skal låses eller ikke.. Så i hovedsak låser jeg alle, men de som jeg syns folk kan få lov til å kopiere (feks awards, eller no) kan jeg gå inn på en edit meny på og velge no sånt som "slå av bildelås" (det står på engelsk da).. Hos meg er det veldig greit sånn, men printscreen kan man ikke gjøre noe med akkurat :) så sånn får det bli, hvis de absolutt Vil ha det bildet og tar seg tid til å kopiere og dulle og dalle det i paint så versågod for min del :D Jeg selv syns paint er bra da :D (Litt OT kanskje :P )

Skrevet

Så det er ikke mulig å Copyright sine egne bilder?

Eller sånn at ingen kan ta dem?

Er jo ikke kjekt å legge ut bilder på nett, når absolutt alle kan kopiere dem.. *grr* :)

Skrevet

Har spurt litt rundt og man kan vel aldri være sikker for kopiering. Men som sagt er folk SÅÅ desperate at de trykker rundt med print knappen og styrer, så får de værsågod bare ta det da! Jeg vil bare at folk skal ha folkeskikk nok til å spørre om lov først ihvertfall. Men men.. man tar jo en risk uansett ved å publsere ting på nett.

Et tips er å lage bildene små med lite pixler, da vil jo bildene være umulig å forstørre noe mer, og folk gidder vel ikke å ta dem. Men det er jo kjedelig med så småe bilder da.. Jaja. :)

Skrevet

Huff, skulle ønske det gikk ann å beskytte bildene på hjemmesider ordentlig ja...

Den forrige hjemmesiden jeg hadde måtte jeg legge ned for bilder av datteren min ble stjålet og missbrukt. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...