Jump to content
Hundesonen.no

Rotet stamtavle, går det an å få ny?

SD

Recommended Posts

Skal ærlig innrømme at jeg har vært så forbasket sløv at jeg har rotet bort stamtavla til hunden min, og jeg finner den ikke igjen noen plasser. Ikke kan jeg huske sist jeg så den heller. Så derfor lurer jeg på om NKK sender ut en ny stamtavle, og evt hvor mye det koster og hvordan skal jeg gå frem. I stamtavlemappa lå også vaksinasjonskortet, er det mulig å dra til dyrlegen og forklare saken og spør om jeg får et nytt? De har vel de opplysningene om at jeg har vært da og da og tatt de og de sprøytene?

Skal på utstilling på lørdag, og det begynner og bli knapt med tid.

www.nkk.no Ta kontakt med dem og be om kopi av stamtavla. Er ikke sikkert du får den så raskt som til Lørdag. Tror en kopi av stamtavlen koster 4 - 500 kroner.

Veterinæren har registrert på dataen når hunden din sist fikk vaksine og hva den fikk, så det er ikke noe problem å få et nytt vaksinasjonskort.

Guest Gråtass

Ja til begge deler, du kan ringe din vet, de har registrert dine vaksiner så de skriver ut ett nytt vaksinasjonskort til deg. NKK kan skrive ut kopi av stamtavle, det koster kr 550 tror jeg det var, står på nettsidene deres, men hvis du må ha den før helgen, må du nok reise ned å hente den og betale kontant for å rekke det. Jeg hadde ikke stolt på at posten får det fram som oppkravssending på to dager..

Lykke til!

Guest Belgerpia
Skal ærlig innrømme at jeg har vært så forbasket sløv at jeg har rotet bort stamtavla til hunden min, og jeg finner den ikke igjen noen plasser. Ikke kan jeg huske sist jeg så den heller. Så derfor lurer jeg på om NKK sender ut en ny stamtavle, og evt hvor mye det koster og hvordan skal jeg gå frem. I stamtavlemappa lå også vaksinasjonskortet, er det mulig å dra til dyrlegen og forklare saken og spør om jeg får et nytt? De har vel de opplysningene om at jeg har vært da og da og tatt de og de sprøytene?

Skal på utstilling på lørdag, og det begynner og bli knapt med tid.

Sjekk sekken du hadde sist du var på utstilling *ler* (om du har vært på utstilling før i år eller i fjor høst)....... jeg finner alltid mangelvarene der.

Ellers er det som Gråtass sier.

Takk for svar :icon_confused: Det står sikker noen plass, men må stamtavlen også være med på utstillingen, er retrieverklubben som arrangerer. Vaksinasjonskortet ordner seg nok, men hvis jeg må hente stamtavla i Oslo er hvor det er blir det verre. Som du/dere ser så har jeg ikke peiling.

Takk for svar :icon_confused: Det står sikker noen plass, men må stamtavlen også være med på utstillingen, er retrieverklubben som arrangerer. Vaksinasjonskortet ordner seg nok, men hvis jeg må hente stamtavla i Oslo er hvor det er blir det verre. Som du/dere ser så har jeg ikke peiling.

Stamtavle trenger vel ikke være med så lenga man ikke skal øyelyse eller noe sånt?!

Men vaksinasjonskortet er nok en fordel. Vet jo ikke hvor strenge dem er på det da, men dumt om de spør og du ikke har :whistle:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...