Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye stjeler hundene deres?


Symra&Pippin

Recommended Posts

Da Pippin var liten hadde vi noen lave grinder i noen av husets døråpninger. Helt til nå har vi beholdt en grind slik at han ikke kan gå inn på datarommet og gjesterommet (der symaskina mi også står). Det har vært så godt å ha et sted hvor man kan sette fra seg vesker og annet uten å tenke på hva Pippin kan stjele/ødelegge/spise. Idag bestemte vi oss for å erklære Pippin for voksen og fjerne denne grinda også (litt strevsomt å skritte over hele tida nemlig!). Vi tok selvfølgelig et overblikk først, og fant ut at han ikke kunne få tak i noe han ikke skulle. Fem minutter etter at grinda var fjernet oppdaget jeg at han hadde tatt en plasteske med knappenåler! Nålene hadde han strødd utover i senga vår. Skrekk og gru! Jeg er temmelig sikker på at han ikke har hatt dem i munnen, han bruker å være litt kresen på hva han putter i munnen, og han hadde ikke noen i skjegget eller andre steder. Veldig ekkel opplevelse :icon_confused:

Nå sitter jeg her og lurer på om Pippin er mer enn normalt kleptoman. Kan dere sette fra dere vesker og ting og tang uten at det forsvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine

Heldigvis så kan vi det! :icon_confused:

Men før så stakk han med en del ting. Mammas lommebok forsvant forresten en gang, og i den lå jo alt fra kort til penger. Hvor fant vi den? Jo, ute i hagen med litt jord over seg. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Pippin var liten hadde vi noen lave grinder i noen av husets døråpninger. Helt til nå har vi beholdt en grind slik at han ikke kan gå inn på datarommet og gjesterommet (der symaskina mi også står). Det har vært så godt å ha et sted hvor man kan sette fra seg vesker og annet uten å tenke på hva Pippin kan stjele/ødelegge/spise. Idag bestemte vi oss for å erklære Pippin for voksen og fjerne denne grinda også (litt strevsomt å skritte over hele tida nemlig!). Vi tok selvfølgelig et overblikk først, og fant ut at han ikke kunne få tak i noe han ikke skulle. Fem minutter etter at grinda var fjernet oppdaget jeg at han hadde tatt en plasteske med knappenåler! Nålene hadde han strødd utover i senga vår. Skrekk og gru! Jeg er temmelig sikker på at han ikke har hatt dem i munnen, han bruker å være litt kresen på hva han putter i munnen, og han hadde ikke noen i skjegget eller andre steder. Veldig ekkel opplevelse :icon_confused:

Nå sitter jeg her og lurer på om Pippin er mer enn normalt kleptoman. Kan dere sette fra dere vesker og ting og tang uten at det forsvinner?

Sorry, må le da! Nei, her i huset er det noenlunde greit.... nå.... Men, det er ikke så fryktelig lenge siden Sofus ødela noe. Jeg bare velger å se på tiden som går mellom hver gang, som et fremskritt :whistle:

Men altså du, denne boksen med knappenåler, den hadde vel ikke tilfeldigvis sånn skumgummi på toppen, hadde den? Dette gjorde Sofus her hjemme også nemlig... men det var nok denne fantastiske greien på toppen han ville ha tak i. Nålene var tydeligvis noe han egentlig ikke hadde like stor sans for *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting får stort sett stå ifred inne, men da restene av en grilltur i skogen ble stående ute, ble det mye ketchup og sennep både på tomta, bikkjene og alt annet som befant seg i nærheten. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka har aldri sjålet noe mat fra meg, jeg kan gå fra bordet med kjeks, goderi, til og med hennes godbiter på bordet, være borte mange timer og komme hjem og det er ikke rørt.

Da hun kom til meg fra omplasseringen 13mnd gammel måtte vi igjennom en liten tid hvor hun kunne finne på tygge istykker slippers eller andre småting dersom det lå på gulvet, tok aldri noe fra bordene.

Hun ga seg heldigvis fort med det og nå rører hun aldri noe hjemme, er veldig glad for det, hadde ikke fixet å ha en hund som ødelegger så fort man låser døren og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernkontroller er tingen her hjemme...

Uansett alder på hundene, så blir disse godt smakt på, og batterierne funnet i sofaen, knottene spredd utover stuegulvet, og små sorte (eller grå) plastbiter sitter fast i både barter og benhår...

Men jo - husker for ca tre år siden da jeg kun hadde to hunder hjemme. En gammel tispe på 8 år, og en hannhund på 2 år. DA var det et helt år hvor fjernkontroller kunne ligge på stuebordet, gitt! En merkelig følelse...

Så jo - når hundene er et sted mellom 2 og 3, så tror jeg at ting skal være ganske trygge der man legger de ifra seg. Ikke mat, nødvendigvis - men sånne plastdingser, sko og andre kjekke leketøy for unge hunder i hvertfall.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste som stjeler ting er Amigo. Da er det stort sett tøflene eller sokkene mine og de går han omkring med i kjeften. Han er en utpreget lystapportør og han ødelegger ingenting; de skal bare bæres (og stolt vises til alle og enhver) :rolleyes: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly rører ingenting :whistle: Jeg har testet henne endel for å sjekke (fikk beskjed om at hun muligens kunne finne på å stjele mat om hun fikk sjansen, så jeg må jo finne ut hvor grensa går,hehe)Jeg har nå prøvd å gå fra middags rester på salong bordet og reise, og også lagt fra meg brødskive med leverpostei i en tynn pose sammen med henne i bilen, men hun rører det ikke, flinke jenta :icon_confused:

Her en dag satte 3 åringen fra seg en tallerken med en brødskive på gulvet og gikk bort fra den, Molly stod bare og kikket og håpet nok på at noen skulle si "værsågod" :whistle:

Plast dingser, sko og barne leker osv interesserer henne ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsøppelposene på kjøkkenet med friske god?luktene matrester har fått stå i fred for buster den siste tiden.!

Men nå har vi jo en ny tyvi huset, så er litt uvandt å måtte tenke på hvor vi setter ting igjen...

Søppel, sko, hansker, tørkepapir, selv gulvteppenet ser ut som en tilruffset affro...

Fikk også advarsel når vi kjøpte denne tyven at tollere er noen notoriske tyver... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt får stå ifred fra Vicky. Jeg kan godt sette fra meg maten på et lavt bord før jeg drar mens hun er alene hjemme. Stjeler aldri. Men lille Kelly er en tjuveradd av rang. Hun venter bare til jeg snur meg hun. :Laugh: Men det gjelder KUN mat. Aldri gjenstander eller sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn,så har mengden med leker,truser osv blitt mer en halvert etter jeg fikk phalenen i hus,hun er manisk destruktiv :rolleyes:

Hehe, bare vent til du får boerboelen i hus og den begynner å makulere med valpe tennene sine :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

truser faktisk... :whistle:

litt som sokkene til betty, de faller av føttene hennes i stua å der blir de, til decoy "rydder opp"....... :icon_confused:

HEEY de fleste henter han på soverommet fortenk <_< Frekkasen har og vært i vesken min og hentet pengboken og tygd på den. Den som var nesten ny å greier. Den er ikke ødelagt men ikke spesielt pen å se på lengre :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste han er interesert i er hansker og votter. Han rører ikke mat eller andre ting. Da vi var på tur i påsken presterte han å gå i sekken til 2 personer og sjele hanskene deres. Han brydde seg ikke om pølsene eller alt det andre som lå i sekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mike har heldigvis blitt bedre, han ødelegger ikke så mye lenger, men han har et "rede" på siden bak sofaen der hvor han legger ting han har tatt som jeg ikke skal se, første gang jeg fant redet hans så var det en haug med undertøy, sokker, gnage bein og fòrkuler, her hadde han virkelig samlet inn til vinteren :icon_confused:

Men jeg kan enda ikke la mat stå lenge på bordet, kan gå fra det, men ikke gå ut av leiligheten, han går også oppå bordet når jeg har dratt på jobb, alt fra bordet er revet ned når jeg kommer hjem fra jobb.

Do døren kan ikke stå oppe pga han er helt vill etter doruller, de får virkelig gjennomgå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

truser faktisk... :whistle:

Brrr ikke minn meg på det...

Som sagt i litt over her så hadde jeg problemer med at Chicka rappet ting da hun kom til meg, på den tiden hadde vi også flyttet så jeg hadde ingen skikkelig skittentøyskurv så alt skittentøy lå i en pose.

En dag jeg gikk på jobben glemte jeg selvfølgelig posen på gulvet og Chicka tok en av trusene mine.

Da jeg kom hjem oppdaget jeg det og kastet trusen, så ikke etter hvor mye som faktisk var spist opp.

Så på turen vår stoppet Chicka og kastet opp restene av trusen, dvs string delen, rett foran MANGE byggningsarbeidere.

Fy fader det var flaut, også foran byggningsarbeidere da som ikke akkurat er stille og rolige når de ser noe morro.

Gikk ikke forbi det stedet før de var ferdige med å bygge...så rart... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok min for å stjele på benken for første gang i går, i en alder av 18mnd. Da jeg kom inn og såg hav han hade gjort trengte jeg ikke gjøre mer en å se på han å "knurre" for han gikk inn i stua å la seg, for han vet godt at dt ikke er lov.

Vi har alltid kunnet sette fra oss det aller meste uten at han har ødelagt ette tatt det, han har jo vært borti det, men vi har bare kunnet si nei, og at det ikke er lov så rører han det ikke mer.

Han har ikke ødelagt meg en konttene på en komode som står på vaskerummet der han sov da han var liten. Han bærer også på sko vis han vil ha oppmerksomhet, men han ødeleger de ikke. Viss han kjeder seg om natten filleriser han aviser eler filleryen som ligger på gulvet, drar tråene i den sammen sånn ar det blir rynker som jeg ikke får ut i tepperne, men det der vel det heldigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hera stjeler ingenting. Vi bruker grind foran kjøkkenet hvis vi forlater, sånn med tanke på søppla. Det kan jo lukte og friste en hund. Ellers kan frukt, godteri, kjeks etc stå på bordet ifred. Samme med ting og tang rundt i huset. Har aldri vært plaget med at hunden tar ting. Men hadde det stått en tallerken kylling/biff etc. hadde nok hunden ikke klart å motstå fristelsen etter en stund hvis vi hadde forlatt huset. Det tror jeg ingen hunder hadde klart. :icon_confused: Men jeg kan forlate middagen og gå på toalettet uten bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla stjeler gjerne truser og skitne sokker. Søsteren min skulle spille håndballkamp her om dagen og hadde lagt alt frem alt ustyret klart på badet, men da hun skulle skifte kunne hun ikke finne shortsen sin. Vi lette overalt og begynte å bli ganske forsinket (søsteren min var helt hysterisk). Så gikk jeg tilfeldigvis inn på soverommet til moren min, og der ligger lille, søte dachsen og koser seg med håndballshortsen(den har fine snorer å tygge på).

Hun stjeler også fra søpla(hvis vi har latt den stå på gulvet), og leker og ting som søsknene mine er spesielt glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truser ja :Laugh:

Gubben tok med seg bikkja og gikk innom foreldrene min her om dagen. Luke kom plutselig springende inn i stua og la noe i fanget på gubben. Det viste seg å være trusa til moren min som han hadde hentet på badet :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...