Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden halter


nikita3

Recommended Posts

Skrevet

Hunden min begynnte å halte etter vi kom hjem fra en sykkeltur... Jeg så ikke noe under beinet , om hun hadde tråkket på noe.. Strakk ut beine også:ahappy:..

Lurer på hva det kan være for noe???

Kan det bare være at ho er stiv.. Eller hva kan det være????

Hva kan dette være????

Skulle ut med ho nå.. men ho klarer så vitt å gå???

ho vil bare gå å legge seg??

Noe farlig?

*Dobbeltpost. Bruk redigerfunksjonen*

Skrevet

Hvordan underlag syklet du på? Og er hunden vandt til dette?

Hvilket tempo?

Det kan være så mangt, alt fra såre poter, til mye mer alvorlig.

Skrevet
Hvis hun sliter med å gå, så må du jo ringe dyrlegen!

Hun kan gå men hun bare halter så mye:( ser ikke så godt ut..

Men venter til i morra å ser...

Før i det beinet har hun sydd sammen en sene, som hadde blitt kuttet av ..

Vet ikke om det har noe med det å gjøre?

Hvor lenge syklet du med hunden?

Syklet ikke så lenge .. Kanksje 16 min og så stoppet vi å gikk en tur i en time..

Så syklet vi igjen, og det var vel samme tid.. Det var når vi kom hjem hun begynnte å halte..

Syklet mest på asfalt.. og litt på grus...

Hvordan underlag syklet du på? Og er hunden vandt til dette?

Hvilket tempo?

Det kan være så mangt, alt fra såre poter, til mye mer alvorlig.

Syklet på asfalt, og litt på grus.. Hun er vandt til det... Men kan være noe med sena ho si..¨

Hun kuttet den av i fjord .. Ellr vet ikke?

Vi hadde sånn passe tempo, syklet litt fort så bremset vi ned igjen, å hadde et passende tempo:P

*Trippelpost. Bruk siterfunksjonen ved quoting av flere innlegg*

Skrevet
Syklet på asfalt, og litt på grus.. Hun er vandt til det... Men kan være noe med sena ho si..¨

Hun kuttet den av i fjord .. Ellr vet ikke?

Vi hadde sånn passe tempo, syklet litt fort så bremset vi ned igjen, å hadde et passende tempo:P

Jeg mener at man for all del skal unngå asfalt. Isofal i veeeldig sakte tempo.

Og har ho en gammel skade, burde du kanskje tatt det med ro?

Eneste du kan gjøre om det er så ille at ho ikke klarer å gå, er å ringe en veterinær nå (det finnes noen som har vakt).

Guest Christine
Skrevet
Syklet på asfalt, og litt på grus.. Hun er vandt til det... Men kan være noe med sena ho si..¨

Hun kuttet den av i fjord .. Ellr vet ikke?

Vi hadde sånn passe tempo, syklet litt fort så bremset vi ned igjen, å hadde et passende tempo:P

Uhm.. Kan være det skurrer litt for meg nå, men du vet ikke om hu kuttet av sena?

Og om det nå er sant, hvorfor begynne å sykle med henne igjen da?

Husk at selv om du får råd på forum, og kan spørre om hjelp der, så bør du dra til veterinæren...

Skrevet
Uhm.. Kan være det skurrer litt for meg nå, men du vet ikke om hu kuttet av sena?

Og om det nå er sant, hvorfor begynne å sykle med henne igjen da?

Husk at selv om du får råd på forum, og kan spørre om hjelp der, så bør du dra til veterinæren...

men dyrlegen sa at vi kunne begynne å sykle med ho for lenge sia:P

Har sykla med ho mange ganger før .. hun måtte bare være i ro i 2-3 uker etter de hadde operert ho...å hvis vi gjorde det kom hun nok til å bli frisk igjen.. Å det har aldri vært noe problem å sykle med ho etter det... hun har aldri halta...

Så det er litt rart..

Skrevet

Hvis hun har hatt en sene skade i benet og har begynt å halte på det igjen så bør du dra til dyrlegen å få det sjekket, iallefall ikke noe mer sykling før du har vært hos dyrlegen.

Hvis skaden er gått opp igjen så er det lettere å gjøre noe med skaden jo fortere du kommer deg til dyrlegen.

God bedring til hunden :icon_confused:

Skrevet
Hvis hun har hatt en sene skade i benet og har begynt å halte på det igjen så bør du dra til dyrlegen å få det sjekket, iallefall ikke noe mer sykling før du har vært hos dyrlegen.

Hvis skaden er gått opp igjen så er det lettere å gjøre noe med skaden jo fortere du kommer deg til dyrlegen.

God bedring til hunden :icon_confused:

hun har det.. MEn hun er bedre i dag.. :whistle:

Halter litt enna , men ikke som i går..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...