Gå til innhold
Hundesonen.no

En liten Pinscher gutt...

Eva-Kihla

Recommended Posts

Skrevet

Herregud,føles ut som om jeg har venta nå i en evighet!

Har venta i litt over 1 månd nå,men nå er det ikke lenge igjenn!

Skal kjøre til Sverige torsdag overnatte så ta med lille gullet hjem fredag... :ahappy::D

Hans navn i stamboken er Sergeant Salute. Men skal hete Whisky.

Ett par bilder:

s1vp8.jpg

s13ag5.jpg

s14ni3.jpg

s15wa6.jpg

:P

Skrevet

Glemmer aldri den lange ventetiden da vi ventet på Peico, men det er verdt det.

ventet fra før han ble født...

Hva slags Pincher er dette?

De var sjarmerende, men kjenner ikke rasen.

kjempe lykke til!

Skrevet

Vanlig mellom pinscher. Kan lese om dem på www.123hjemmeside.dk/evaogcado/3457887

Ja,er helt klart verdt ventetiden.. :icon_confused: Men skulle helst hatt han her i går :whistle: hehe...

Når begynte dere med sosialisering?

Skrevet
Vanlig mellom pinscher. Kan lese om dem på www.123hjemmeside.dk/evaogcado/3457887

Ja,er helt klart verdt ventetiden.. :icon_confused: Men skulle helst hatt han her i går :whistle: hehe...

Når begynte dere med sosialisering?

Kjenner bare dvergpincheren, men skal lese mer om denne.

Var en artig hund!

Vi startet med en gang med sosialisering.

Hentet han med toget, så ble med en gang.

Da vi kom hjem var vi på en liten tur ut, hvor han hilste på to unger, samt katten vår.

Han var vel bare 3 dager hos oss før han ble med på bytur i ryggsekken.

Så treffer vi hunder i gata her, kjører litt bil, besøker folk og han var på sin første overnatting i matfar sin lastebil 16 uker.

Gått kjempe fint!

Vi har hjemmeside, http://pic7.piczo.com/firbentevenner/?g=1

Du kan jo ta en titt om du lyster!

Er bare å spørre om noe, om du vil!

Kjempe lykke til!

Skrevet

Å herledussen noe så søtt :icon_confused:

Det er ikke sunt å se på sånne bilder for sånne som meg som ikke skal ha valp på en stund.. *sukk* :whistle:

Skrevet

Merker jeg blir litt misunnelig her nå :icon_redface: Gratulerer med valp!

Vurderer pinscher som rase når jeg skal ha neste hund, så om du har noen erfaringer å komme med etter hvert tas de i mot med stor takk :) Lykke til i hvert fall!

Skrevet

Dro til Sverige torsdag og kom hjem i går.

Han og Tequila har sov i samme seng i går natt.. :icon_redface:

Noen bilder:

Han dytta snuta inn i eksoanlegget,så litt svart over snuta... Hehe

p1030050hd5.jpg

Sovnet i bilen på veien hjem

p1030034ne4.jpg

Skal ta flere etterpå :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...