Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Minner om sonens retningslinjer. Vil man ta opp disse, håndhevingen av disse etc kan man feks lage en tråd i Tilbakemeldinger eller ta dem direkte opp med forumledelsen.

Vel, synes jo at det er litt rart at jeg ikke har lovv til aa si hade til de jeg har kommunisert med. Men det er vel legal sensur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Vel, synes jo at det er litt rart at jeg ikke har lovv til aa si hade til de jeg har kommunisert med. Men det er vel legal sensur!

Fins jo PM da.. :twitch:

Folk blir jo lei disse hadet-meldingene, og det kan jeg skjønne. De tar jo forumplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

si hade for så å henge ut noen samtidig gjør det jo ennå værre.

Nei, syns dette er en grei regel.

Er det noen du vil si hade til så si det på PM :twitch: Ikke værre en det.

Eller er det et stort ønske om å bli lagt merke til at man skal dra, for så å få sympatimeldinger og "ikke gå"-meldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig! Har sent endel PM meldinger, og jeg er enige med dere, det er nok litt slitsomt aa lese hvorfor noen velger aa hoppe av dette forumet. Har faatt masse koselige PM her, har ikke noe behov for aa fremheve verken meg selv eller dyrene mine, men er litt skuffet over at det forumet jeg tenkte at jeg kunne bruke for aa utveksle erfaringer og aa spoerre om raad, ikke har plass for oss. Igjen, lykke til alle, haaper dere faar et like godt hundehold som jeg har hatt og har, og at dere virkelig finner hjelp her naar der trengs. Her er en masse veldig dyktige hundefolk som virkelig kan gi raad og hjelp, ta dem, for det er utroligt verdifullult. Og neida, jeg er ikke Valla, har ingen "mektige vener noensteder": men har kanskje litt paavirkningskraft naar det gjelder kjoep av hunder, og da bare fordi jeg har litt erfaring. For de som sier at jeg er fortsatt her, vel, ikker lenger. For ale de som jeg har hatt en flott dialog men, LYKKE TIL.Mennesker som er glad i hunder er normalt de beste mennesker vi kan moete!

Masse hilsen fra OddReknes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er redde for at glansbildet skal bli ødelagt som jeg sa i den andre tråden, de vil ikke se eller høre om problemene i deres hage. De vil heller fjerne det "ugresset" som de selv velger.

Synd å miste en jordnær person pga. endel av dritten som flyr vegg-i-vegg her på forumet til tider, men hvem gidder vel å være i en skittstorm når alt kommer din vei.

Jeg skjønner godt at du forlater forumet når det finnes noen såpass useriøse mennesker/troll på forumet at de uttaler seg uten noe som helst grunnlag, og går amok med personangrep, forteller andre hva de skal mene når noen har et litt annet syn på saken enn de selv.

Men, det finnes takk-og-lov endel mennesker med mye bra erfaringer her ,og med argumenter for dem, men også endel av disse kan være litt frempå og aggresive til tider om noen har gjort en liten feil/spør om noe (viser bla. til: http://dyresonen.no/forum/index.php?showtopic=23870 , her flyr skittkladdene fra ende til annen og postene blir aggresive og følelseladde til de grader).

Selv så kommer jeg nok til å forbli på forumet, men håper at folk kan roe seg litt ned og ta en pille for blodtrykket om det trengs, for personangrep og aggresive posts pga. at andre mener noe annet, hører ikke hjemme andre steder enn i barnehagen, og ikke engang der så er de så suttrete og aggresive som et par av tilfellene jeg har sett opp igjennom den korte stunden jeg har vært her.

Ikke forstå meg feil; det er MANGE knall mennesker her også :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du forlater forumet når det finnes noen såpass useriøse mennesker/troll på forumet at de uttaler seg uten noe som helst grunnlag, og går amok med personangrep, forteller andre hva de skal mene når noen har et litt annet syn på saken enn de selv.

Det har ikke slått deg at et diskusjonsforum er stedet for å utveksle ULIKE meninger og synspunkter?

Ens person blir ikke angrepet eller trakassert selv om noen tillater seg å være uenig med en, påpeker logiske brister i resonnementer, forteller om historiskutvikling, etikk, moral og sånne greier som endel er mer opplyste om enn andre?

Men, det finnes takk-og-lov endel mennesker med mye bra erfaringer her ,og med argumenter for dem, men også endel av disse kan være litt frempå og aggresive til tider om noen har gjort en liten feil/spør om noe (viser bla. til: http://dyresonen.no/forum/index.php?showtopic=23870 , her flyr skittkladdene fra ende til annen og postene blir aggresive og følelseladde til de grader).

Hvilke skittkladder og personangrep er det du sikter til, Lockheed? Trådstarter får en haug med råd og innspill om foringen av hunden sin - det var faktisk det hun ba om.

Selv så kommer jeg nok til å forbli på forumet, men håper at folk kan roe seg litt ned og ta en pille for blodtrykket om det trengs, for personangrep og aggresive posts pga. at andre mener noe annet, hører ikke hjemme andre steder enn i barnehagen, og ikke engang der så er de så suttrete og aggresive som et par av tilfellene jeg har sett opp igjennom den korte stunden jeg har vært her.

Jeg mener helt oppriktig at du bør starte med å feie grundig for din egen dør. Du skriver ofte usammenhengde og ulogiske innlegg, du konkluderer i hytt og gevær, du kommer med udokumenterte påstander og du har det veldig travelt med å fortelle alle andre hvordan de skal oppføre seg. Det blir slitsomt i lengden, og jeg synes ikke du skal regne med at "noen som helst" roer seg, før du tar rev i seilene selv.

Lykke til,

"Lotta"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du forlater forumet når det finnes noen såpass useriøse mennesker/troll på forumet at de uttaler seg uten noe som helst grunnlag, og går amok med personangrep, forteller andre hva de skal mene når noen har et litt annet syn på saken enn de selv.

Uten noe som helst grunnlag? Jeg har ofte sett folk blitt beskyldt for å "si ting" uten noe som helst grunnlag, men hvis man tar seg tid til å lese hele tråden vil man ofte se at personen som startet diskusjonen ofte har sagt både det ene og det andre om sitt hundehold. Gjerne i flere poster.

De postene jeg har lest kan jeg ikke huske å ha sett noen finne på et problem som aldri tidligere er nevnt.

Det er rimelig lett å missforstå hverandre i et forum som dette, der man ikke kan høre tonefallet til den man prater med og der ikke alle har toppkarakter i skriftlig og muntlig norsk...

Når man starter en diskusjon og gjerne ikke får det svaret man ønsker seg er det ikke alltid like lett å takle dette, og et diskusjons-forum passer ikke like bra for alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror problemet ligger i en kombinasjon av folk som ikke tåler kritikk og tar alt personlig, og folk som sier ting rett fra levra. Slik vil det alltid være på steder hvor forskjellige folk møtes.

Det eneste man kan gjøre er å holde seg for god til personangrep. Forskjellige meninger og erfaringer er vel det som gjør et forum til et godt forum?

Hva hvis alle er enige? Da kan vi vel like gjerne stenge, eller hva? Ingen lærer noe, og ingen syns de trenger å lære noe. Jeg syns det er flott at jeg får forskjellige svar hvis det er noe jeg lurer på. Selv om man først kan bli litt forvirret så får man en mulighet til å finne akkurat den løsningen som passer for seg selv og sin egen hund.

Lenge leve freedom of speech :twitch:

red: skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke slått deg at et diskusjonsforum er stedet for å utveksle ULIKE meninger og synspunkter?

Ens person blir ikke angrepet eller trakassert selv om noen tillater seg å være uenig med en, påpeker logiske brister i resonnementer, forteller om historiskutvikling, etikk, moral og sånne greier som endel er mer opplyste om enn andre?

Hvilke skittkladder og personangrep er det du sikter til, Lockheed? Trådstarter får en haug med råd og innspill om foringen av hunden sin - det var faktisk det hun ba om.

Jeg mener helt oppriktig at du bør starte med å feie grundig for din egen dør. Du skriver ofte usammenhengde og ulogiske innlegg, du konkluderer i hytt og gevær, du kommer med udokumenterte påstander og du har det veldig travelt med å fortelle alle andre hvordan de skal oppføre seg. Det blir slitsomt i lengden, og jeg synes ikke du skal regne med at "noen som helst" roer seg, før du tar rev i seilene selv.

Lykke til,

"Lotta"

Jeg trodde at alle skulle være enig på diskusjonsforum, da har jeg kommet til feil sted. *Ironi*

- - -

Det kommer mye gode råd i tråden også, men det postes mye aggresivt der også.

- - -

etikk, moral og sånne greier som endel er mer opplyste om enn andre?
Her har vi er problem, jeg kan godt ta et eksempel fra en tråd som ikke er så alt for gammel.

Tråden http://dyresonen.no/forum/index.php?

Her blir man spurt om man er seriøs når man mener noe annet enn det som tydligvis "er moralsk og etisk riktig" og får beskjed om man er "fordømt pliktet" til å mene at det er grusomt med hundejakt.

Skal man sitte å fortelle andre om hva som er moralsk & etisk riktig? Det burde være moralsk og etisk forkastlig i seg selv, og jeg tviler sterkt på at noen har et ordentlig grunnlag her på forumet til å være moralens vokter, og mye mindre etikkens engel. Og å bli fortalt hva man er "pliktet til"? Sier hvem?

Har man et annet etisk og moralsk syn på en sak så blir man stemplet som uetisk og barbarisk, "Grøss, korrigering" , "Grøss, feil foring! Vil du at hunden din skal dø eller?!".

Takk og lov at kun fåtallet troller rundt.

- - -

Og her begynner vi på den igjen, jeg kan ikke si meg stort mer imponert over dine innlegg Lotta, hører forresten at de kastet deg ut av Canis sine forumer, eller? Hører at terskelen er ganske høy der så om dette er tilfelle så er det jo ganske sterkt jobbet må jeg si.

Men, nå kjenner jeg deg såpass godt Lotta at jeg vet at du skriver kun for å prøve å provosere meg, noe du ikke skal få til, desverre:) Men nok om det, som sagt, så gidder jeg ikke ta en slik diskusjon med deg, det kan i tilfelle gjøres på PM, du er velkommen til å sende meg dine meninger og filosofier.

Jeg prøver å hjelpe til så godt jeg kan når folk spør, uten å slenge kommentarer som er aggresive , eller "slemme" og håper at det fåtallet som har skjært ut følger eksemplet som jeg gjør, vanlig folkeskikk.

Og legge skylden på meg for at ting er urolig her får meg til å le høyt da jeg har vært på dette forumet lengre enn min bruker og lest mye før dere noengang viste hvem jeg var, og det var minst like mye aggresiv posting før som nå :twitch:

- - -

Tiger:

Dette er sant, det er veldig mange som bruker "uten grunnlag" argumentet, spesielt blant disse trollene, men endel tilfeller så er det sant også, desverre, man har folk som utgir seg som rene eksperter på noen hunderaser uten å i det heletatt ha møtt et eksemplar av rasen, dette er litt skremmende :P

Men ja, det er veldig lett å missforstå hverandre på et forum, og det er derfor jeg etterlyser at folk svarer litt mer betenkt for å provosere minst mulig og argumentere mest mulig seriøst på en ting uten å fortelle "Du har feil jeg har rett fordi mitt moralske syn og min etiske mening er bedre og snillere enn ditt". :P

- - -

Sola:

Mye enig med deg der, jeg er nok en av de som sier ting rett fra levra og "hater" når folk putter opp glansbilder og dypper ting i sukkerlake. Realiteten kan være dritt men det må man leve med mener jeg.

- - -

Jeg føler meg ikke tråkket på eller noe slikt, men det hadde vært utrolig morro om folk faktisk gadd å sette seg inn i saker og om nødvendig, gi rett informasjon på en ordentlig måte. Samt at de ikke tok alt for personlig. Da kunne man kanskje fått litt "progress" når det kommer til hundehold her i landet, om folk diskuterte seg frem til noe fornuftig på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her begynner vi på den igjen, jeg kan ikke si meg stort mer imponert over dine innlegg Lotta, hører forresten at de kastet deg ut av Canis sine forumer, eller? Hører at terskelen er ganske høy der så om dette er tilfelle så er det jo ganske sterkt jobbet må jeg si.

Og der tråkket du over streken! Den du med ganske mange ord kritiserer den samme Lotta for å gå over! Sladring er det ingen som liker og det er dessuten etisk og moralsk forkastelig!

Heia Lotta som har sine meningers mot og tør å stå for dem uten å si en masse vås, for kanskje om mulig å unngå å tråkke på noen tær! Nei, jenter (og gutter), på med verneskoa og hiv dere uti diskusjonene, men det er noen klare forskjeller mellom å være ærlig og å være simpel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele DENNE tråden burde stå som et eksempel på hva man kan og ikke kan gjøre på Hundesonen, eller?

Først en "Hadet" post, og SÅ kommer rekka' helt som normalt: "ikke lov" post, "hvorfor det ikke er lov" post, "hadet-post" likevel, "du må da skjønne" post, "skjønner deg godt" post, "skjerp deg" post, "personangrep"post, "forklarings" post og så en "støtteerklærings" post..

Er det så rart at det blir krig her i verden?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her begynner vi på den igjen, jeg kan ikke si meg stort mer imponert over dine innlegg Lotta, hører forresten at de kastet deg ut av Canis sine forumer, eller? Hører at terskelen er ganske høy der så om dette er tilfelle så er det jo ganske sterkt jobbet må jeg si.

Men, nå kjenner jeg deg såpass godt Lotta at jeg vet at du skriver kun for å prøve å provosere meg, noe du ikke skal få til, desverre:) Men nok om det, som sagt, så gidder jeg ikke ta en slik diskusjon med deg, det kan i tilfelle gjøres på PM, du er velkommen til å sende meg dine meninger og filosofier.

ehh.. unnskyld meg, men du snakker om å gå over streken?

For å ærlig så tror jeg ikke at Lotta gidder å kaste bort tid på å skrive innlegg som provoserer deg! Av det jeg har sett har hun bare skrevet saklige innlegg! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...