Gå til innhold
Hundesonen.no

Øreverk!


Mailin

Recommended Posts

Jeg har lenge (noen mnd kanskje?) hatt en dott i det ene øret som har kommet og gått.. sånn "flydott". De siste tre fire dagene har det kjentes som at noen har kastet stein på en tromme inne i øret et par ganger (det har vært ondt..).. Og nå har jeg bare en stor klump/det er tett og fryktelig vondt fra rett inni øret til ett stykke ned i halsen... blæh..

Er det noen som har noen kjærringråd mot dette? Burde vel kanskje ha vært til lege, men jeg orker ikke vente på akuttmotaket i mange timer for ingen ting... <_<

Noen som har noen gode kjerringråd? har spist en parasett og en ibux.. og håper på det beste...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* ja, vel.. det er ikke sååå ofte at jeg går til lege, regner som oftest med at ting fikser seg selv...:P Men, nå gjør det virkelig vondt altså.. fikk et tips om å mye det opp med olje (? i øret altså) for så å gå til legen om det ikke blir bedre om et døgn. Vel, en får vel takke seg selv;)

au... :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varm en bolle eller et rundtstykke i ovnen slik at det blir glo' varmt, deretter pakker du det inn i et tynt håndkle og legger det på det øret som værker :P Dette hjalp veldig på meg da jeg var liten, hadde masse øreverk :twitch: hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. va på legevakta i dag og legen fant ut at det var kraftig ørebetennelse... Fikk en kremdæsj i øret der og noen øredråper som jeg skulle dryppe i. Nå ligger jeg her og synes litt synd på meg selv, for fy hvor j**** vondt det er!

Jaja, blir nå vel bedre etter hvert:)

Mailin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også ganske mye øreverk før. Jeg pleide å ligge med hodet på en varmeflaske. En gang var det skikkelig vondt, og da "dampet" jeg øret. Mamma kokte vann i en kjele (så det dampet), og så hadde jeg hodet over kjelen. Det var veldig vondt og varmt, men det hjalp veldig.

God bedring da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme på betennelser...? Eh, man skal ha kaldt på betennelser! :D Mulig det hjelper for smerten, men det hjelper IKKE på betennelsen!

Ørebetennelse er VONDT! God bedring! :ahappy:

Hilsen en som har nedsatt hørsel pga masser av ørebetennelser som barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme på betennelser...? Eh, man skal ha kaldt på betennelser! Mulig det hjelper for smerten, men det hjelper IKKE på betennelsen!

Ørebetennelse er VONDT! God bedring!

Hilsen en som har nedsatt hørsel pga masser av ørebetennelser som barn..

Det hjelp iallefall for meg :D

Oops.... Det var øreVERK :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av legen om å ikke ha på varme, og ikke få noe vann/damp inn i øret...

Har fått sterkere medisiner, også var det vist noen blemmer inni der.. ikke sundt i følge legen, vel,vel.. ikke så mye å gjøre med det nå, forutenom å følge legens råd og å ta det med ro. At det gjør vondt er i allefall ingen tvil, og akkurat nå har jeg omtrendt kun susing på det ene øret, håper det retter seg opp igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...