Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har/hadde du på russefrakken?


Monab88

Recommended Posts

Og grønne da, som går natur... Men de fleste der kjøper også røde klær :yes:

Grønnruss gikk ut i fjor, de er røde de og, så lenge de får en kompetanse. Alle som går ut i læra etter to år er svarte, økonomi og administrasjon er blå, og resten er røde. Det er de "offisielle" reglene. Flere steder i landet er det andre, lokale tradisjoner, men de er "feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnruss gikk ut i fjor, de er røde de og, så lenge de får en kompetanse. Alle som går ut i læra etter to år er svarte, økonomi og administrasjon er blå, og resten er røde. Det er de "offisielle" reglene. Flere steder i landet er det andre, lokale tradisjoner, men de er "feil".

Men nå med den nye reformen og blabla, er det jo ikke noen egen økonomi og administrasjon (eller? hehe), så blir det bare rød og svart da?

Ikke at jeg egentlig bryr meg, jeg har ingen planer om å markere russetida på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå med den nye reformen og blabla, er det jo ikke noen egen økonomi og administrasjon (eller? hehe), så blir det bare rød og svart da?

Ikke at jeg egentlig bryr meg, jeg har ingen planer om å markere russetida på noen måte.

Men man kan velge økonomiske fag fremfor språk/realfag på vgs fremdeles? Isåfall er det vel ut i fra det.. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan velge økonomiske fag fremfor språk/realfag på vgs fremdeles? Isåfall er det vel ut i fra det.. Hmm.

Man kan velge mellom programområdene samfunnsfag og økonomi, realfag og språkfag. Jeg tar det første, men har ingen økonomifag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnruss gikk ut i fjor, de er røde de og, så lenge de får en kompetanse. Alle som går ut i læra etter to år er svarte, økonomi og administrasjon er blå, og resten er røde. Det er de "offisielle" reglene. Flere steder i landet er det andre, lokale tradisjoner, men de er "feil".

Aha, det har jeg ikke fått med meg. Takk for opplysningen :) Følger ikke med på sånt lenger, ikke etter at man er ferdig med russetiden selv.

Mye rare lokale tradisjoner ja, har såvidt sett et par hvitruss og rosaruss også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Jeg drar opp denne tråden igjen! Noen flere med forslag, bilder?

Jeg må begynne og tenke på hva jeg vill ha bak på min nå..

Er det virkelig ikke vanlig det russefrakk? Trodde alle hadde det jeg :)

Hvertfall ikke vanlig her på østlandet. Aldri sett en sånn en før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg egentlig bryr meg, jeg har ingen planer om å markere russetida på noen måte.

:) :)

Eh, ja. To år etter at jeg skrev dette var jeg russ, og sånn så frakken min ut! Tegningen er egentlig Banksy sin. Jeg syns den er helt fantastisk passende på en russefrakk.

CIMG1902.jpg

Og på framsiden hadde jeg logoene til favorittølene mine + Tinka sine potespor.

Russefrakk er trønderfenomen, og kjempeherlig! Russefeiringa blir mye mer jordnær og trivelig når man rusler rundt i frakk, tar masse artige og relativt snille knuter, drikker øl på Marinen og sniker seg inn på skolen om natta, framfor å bruke tusenvis av kroner på en russebuss. Tre måneder senere har man uansett lagt alt bak seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...