Gå til innhold
Hundesonen.no

"aker på rompa"

sussa85

Recommended Posts

Skrevet

Har lagt merke til at Sokrates har en tendens til å sette seg ned og så dra seg framover. Det skjer ikke så ofte, kan gå uker mellom hver gang, men igjen så kan det også bli gjort noen ganger i løpet av en dag.

Er dette noe "farlig" eller er det bare at han klør?

Skrevet

kan det være noe avføring han vil ha vekk?

de tilfellene jeg vet av, så er det noe de vil ha vekk fra rompa når de aker seg bortover

Skrevet

Du bør få sjekket gattkjertlene, det er ofte når de "aker på rumpa" at gattkjertlene er "fulle". Sikkert lurt å få en dyrlege til å sjekke de, og rensket de om e er fulle. Der lukter noe j******! Jeg gjør det ALDRI selv! Er ikke noe kresen av meg, men der går grensen altså!

Skrevet

Det høres ut som om det er analkjertlene ja. Tassen gjorde akkurat det samme når han hadde "fulle" analkjertler. Du kan jo tømme dem selv men jeg anbefaler at du drar til dyrlegen og får sjekket! :icon_confused:

Skrevet

Høres ut som hunden din kan ha fylte analkjertler ja. Få noen til å vise deg hvordan du tømmer de, aller helst en veterinær. Man skal ikke drive og tømme de i tide og utide, men kun gjøre det på hunder som har problemer. Dersom de tetter seg, og ikke blir tømt, kan det gå betennelse i det (da er væska som kommer ut ofte litt klumpete og lukter enda verre enn normalt...). Da skal veterinær kontaktes.

Skrevet

Er ikke han ung til å ha slikt allerede? er nettopp bikket 7 mnd...

Spørs om det blir nok en tur til vetrinæren da ja..

Skrevet

Jeg mener Tassen tømte dem allerede ved 6 måneders alderen jeg, så det kan nok være analkjertlene ja. Lykke til hos vetrinæren da! :o

Skrevet

I tillegg til fylte analkjertler, så kan det også være snakk om mark... Har du gitt markkur i det siste eller?

Skrevet
I tillegg til fylte analkjertler, så kan det også være snakk om mark... Har du gitt markkur i det siste eller?

ja det er ikke lenge siden vi ga han ormekur.

Skrevet

kan det ikke være noe annet?

Chica akte seg også en periode, men jeg klarte aldri å finne noe bak der, og plutselig sluttet hun med det.. Hun har vel tømt seg selv da?

Skrevet
kan det ikke være noe annet?

Chica akte seg også en periode, men jeg klarte aldri å finne noe bak der, og plutselig sluttet hun med det.. Hun har vel tømt seg selv da?

Lurte litt på om de kunne tømme seg selv. noen som vet?

Skrevet
Lurte litt på om de kunne tømme seg selv. noen som vet?

Hehe, JAAAAA, det kan de! En ting er jo at det gjerne går "litt om litt" når de bæsjer. Det er jo liksom det de egentlig skal... Men altså, funker ikke det, så gjør Sofus det selv. Hvordan han gjør det og helst hvor dette blir gjort spør du! Vel, altså, han bruker tungen (ugg) og vasker seg iherdig og stedet- jo, det er helst i sofaen det!

Takk gud for avtagbare vaskbare (les: kokbare) sofatrekk fra ikea :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...