Gå til innhold
Hundesonen.no

Java


Marianne&Java

Recommended Posts

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Takk takk! Gleder meg bare sååå utrolig mye nå. Cathrine kommer å henter meg ca kl 17. Og så bruker vi litt over 1 time ditt.

Nå skal jeg gjøre klart de siste forberedelsene. Og så er det bare å vente! :ahappy: Får vel gå en siste tur med Rikke som enebarn mens jeg venter!

Gleder meg til å vise fram til knøttet også. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med valpen! Venter spent på bilder (selv om jeg ikke har godt av å se sånt...) :ahappy:

Awwww... :ahappy: Nydelig!

Det finnes ingenting søtere enn små puddelbebiser. Men ta litt hensyn til oss som ikke skal ha puddelvalp med det første da! Så søte valper gjør jo at jeg får tilbakefall av valpesyken, og det er ikke bra. *ler*

Åhh.. Jeg vil også ha en puddelvalp! Nåh!

Kanskje vi skulle starte en pasientforening for folk med puddelvalpesyke?

Tema for første møte: "Hvordan takle nådeløse forumtråder om puddelvalper?"

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med valpen! Venter spent på bilder (selv om jeg ikke har godt av å se sånt...) :)

Kanskje vi skulle starte en pasientforening for folk med puddelvalpesyke?

Tema for første møte: "Hvordan takle nådeløse forumtråder om puddelvalper?"

;)

Jeg er med!

Denne nådeløse spammingen av (verdens søteste) puddlebebiser går på psyken løs.. banana

Forslag til temamøte nr 2: "Hvordan takle vissheten om at det er årevis til neste puddelvalp entrer hjemmet?"

Jeg trenger hjelp... :icon_redface:

Jeg vil også se bilder av lille Java.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klenget meg inn på Marianne, Rikke & Java i dag, og har kost med bittelille krølltoppen :) ) Hun var en herlig liten valp, og veldig søt når hun tagg om å få leke mer og om å få mer frolic ;) Stakkars Marianne fikk ikke ha valpen mye i fred :icon_redface: Jeg hadde med kameraet og fikk noen bilder også ;

java.jpg

Lille Java :)

java5.jpg

På vei til å vippe overende i gresset. ;)

java4.jpg

Med tøyknuten (hun var flink i drakamp gitt)

java3.jpg

Lita og søt ;)

java2.jpg

Men flink til å posere da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så mange som har skrevet her siden sist da!

Klarte ikke helt å sette av tid til å skrive her i går kveld. Men nå kan jeg jo fortelle litt om det første døgnet!

Turen hjem fra oppdretter gikk egentlig veldig fint. Peip litt i begynnelsen (hadde henne på fanget i sånn bilsele) og virket litt usikker, men til slutt klarte hun ikke å holde øynene oppe lenger. Så da sov hun til vi kom hjem. Herlig liten jente! :icon_redface:

Da vi gikk ut av bilen tisset hun nesten med en gang. På asfalt faktisk! :) Så da var det klart for at mamma kunne slippe ut Rikke. Hun var overlykkelig over å se meg igjen (ja stakkar, jeg hadde jo vært borte i hele 3 timer! :rolleyes: ) men halen datt rett ned da hun så hva jeg hadde med meg. Hehe. For en fornærmelse! Men hun lot Java hilse på henne. Det gikk egentlig ganske rolig for seg. Java prøvde å leke litt med Rikke, men Rikke gikk bare unna. Og værre var det ikke.

Da vi kom inn i huset følte hun seg helt som hjemme. Skulle nesten tro det var her hun hadde bodd hele tiden! Hun forsynte seg med noen leker og mamma lekte litt med henne. Utpå kvelden sovnet hun under tøffelen til mamma! Det var så deilig å se at hun tok det helt med ro!

Siste gangen vi gikk ut for natta var vi ute leeenge. Ble vel nesten 1 time, bare utenfor huset. Hun syntes det var kjempemoro å leke med pinner og spinne rundt i gresset. Men ikke noe bimmelim eller bommelom. Så til slutt så ga jeg bare opp. Gikk inn, og etter et halvt minutt satte hun seg ned og tisset! :rolleyes: Haha! Måtte jo bare le litt av det da. Ikke snakk om å tisse ute nei!

Så skulle vi legge oss og jeg tok bamsen og teppet hun har hatt hos oppdretter en stund å la inni buret. Hun fulgte etter, la seg ned og sovna! Jaja, tenkte jo at hun kom til å sprette opp å mase med en gang jeg skrudde av lyset, men neida. Sov som en stein hun!

Etter 3 timer våknet hun og begynte å pipe. Så da stod jeg jo opp da og gikk rett ut. Første hun gjorde var å tisse. Da var jeg stolt da! Men når vi kom inn igjen, var hun fortsatt urolig. Så jeg gikk ut en gang til. Jada, for en drømmevalp. Rett ut for å bæsje!

Når vi kom inn igjen denne gangen maste hun også litt igjen, men flyttet bare buret helt inntil senga. Da ble det stille og hun sov til klokka mi ringte.

Bestemte meg for å være med Cathrine (goJJo) på et lite lydighetsstevne i Tønsberg. Mira skulle gå. Vi var 3 mennesker og 5 hunder. Og det gikk kjempefint. Hun taklet det helt fint. Hadde jeg trod hun skulle blitt veldig usikker ville jeg heller blitt hjemme. Men hun klarte seg altså veldig fint. Sov en god del, lekte litt og bare koste seg. Møtte også Helene (Tuppetroll) og hun lekte masse med lille Java! Hihi! Helt greit at du lånte henne litt vettu. Bare koselig det! Og så tok hun flere bilder av henne. De ble jo utrolig fine da! :) Er den nydelige lille valpen min?! ;) Hun er jo så flott!

Mira gikk forresten kjempebra og vi ble igjen til premieutdelinga. Da la Java seg bare ned og sov! Ikke no stress her i gården nei! ;) Sov også på veien hjem.

Etter at vi hadde vært hjemme en stund dro vi en bitteliten tur ned på jobben til mamma. Da fikk hun sitte i buret i bilen for første gang også! Det gikk også veldig bra. Peip litt med en gang, men det gikk fort over. Da vi var framme (5 min kjøring) og jeg skulle ta henne ut, lå hun med ryggen mot meg og sov igjen! Kjempedeilig at hun takler slike ting så fint!

Hun er bare rett og slett en helt herlig valp. Har jo hatt noen uhell inne da, men det må man regne med. Alt har bare vært positivt det første døgnet og jeg gleder meg skikkelig til fortsettelsen. Dette lover godt altså!

Skal bare legge inn noen bilder, så skal jeg poste dem inn her. Dere kan jo se på de nydelige bildene til Helene imens! Vakre lille skapningen! ;)

EDIT: Må nesten bare legge til at akkurat nå ligger hun å sover ved føttene mine! Skjønning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...