Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Hvordan hadde det hvert å lagd et bildeforum? Dukker stadig opp tråder som f.eks:

- post bilder av rare sitte/ligge stillinger

- post bilde av din hund som sitter bamse

og nå

- post bilde av din hund med yndlingsleke.

Jeg vet ikke hva dere syns jeg, men det er jo ikke akkurat noe å diskutere, og de ligger under hundeprat, utstyr, adferd o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsøkte dette for en tid tilbake, noe som ikke ble særlig mottatt. Som vi opplever det nå ligger bilder for det meste i Din Hund og i Hundeprat, de fleste bildetråder er også godt merket. Om dere mener en bildetråd er feilpostet er det bare å trykke 'Tips oss' så vil en moderator flytte denne ved anledning. Dyresonen har også et galleri dere gjerne kan bruke :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsøkte dette for en tid tilbake, noe som ikke ble særlig mottatt. Som vi opplever det nå ligger bilder for det meste i Din Hund og i Hundeprat, de fleste bildetråder er også godt merket. Om dere mener en bildetråd er feilpostet er det bare å trykke 'Tips oss' så vil en moderator flytte denne ved anledning. Dyresonen har også et galleri dere gjerne kan bruke :icon_confused:

Det har ikke jeg fått med meg (kanskje jeg ikke var her heller da). men da er det jo greit.

Jeg bare syns det er så rart med bildetråder i flere av "forumene". Det er liksom ikke noe man får diskutert. Men de ligger vel kanskje riktig også.

men dere gjør en god jobb her, det skal dere ha :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært for et rent bildeforum hvor man poster alle poster som inneholder bilder, jeg syntes din hund forumet blir for tungvint å se bilder i da man må bla seg frem og tilbake osv.

Syntes faktisk at det hadde vært morro å sett poster av hundene i nye poster hver gang det ble lagt ut bilder av hundene, også evt om moderatorene hadde slettet eller lagt dem i et "arkiv" når bildeforumet ble for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pga noen merkelige militære regler som kom med forsøket... :o

Prøve igjen med litt friere spillerom..?

Tenkte at man kan legge tråder der kategorien f.eks er: "hund som sitter bamse". Så legger man inn bilder av dette.

"rare sitte/ligge stillinger" osv osv.

(hentet eksemplene som er her på forumet nå :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pga noen merkelige militære regler som kom med forsøket... :)

Prøve igjen med litt friere spillerom..?

Det er jeg veldig enig i, syntes det er synd at vi ikke har et forum hvor vi faktisk kan vise frem bilder på en litt mer lettvinn måte enn det det er nå, med at vi må bla oss frem og tilbake på sider osv.

Syntes det er synd at vi ikke får sett hundene våre bedre, det er jo pga dem vi i det heletatt er her.

Jeg syntes det er morro å se at Femidotten har vært på utstilling med hunden sin, Scorpionen er på tur med sine to hunder og BcRex har vært på gjetetrening (vet ikke om du gjør det, men eks) med sin hund, i hver sin tråd hvor det er forklarende overskrift om hva tråden gjelder, slipper å lete i trådene til hver enkelt, noe man ofte ikke gidder og VELDIG ofte misser man blinkskudd, utrolig synd...

Hadde man satt opp en overskrift om at tråder blir slettet eller arkivert etter så og så mange sider, så burde vel et sånt bildeforum være lett å holde?? :o

*Renate veldig engasjert og ønsker seg veldig bildeforum i vårgave* :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg veldig enig i, syntes det er synd at vi ikke har et forum hvor vi faktisk kan vise frem bilder på en litt mer lettvinn måte enn det det er nå, med at vi må bla oss frem og tilbake på sider osv.

Syntes det er synd at vi ikke får sett hundene våre bedre, det er jo pga dem vi i det heletatt er her.

Jeg syntes det er morro å se at Femidotten har vært på utstilling med hunden sin, Scorpionen er på tur med sine to hunder og BcRex har vært på gjetetrening (vet ikke om du gjør det, men eks) med sin hund, i hver sin tråd hvor det er forklarende overskrift om hva tråden gjelder, slipper å lete i trådene til hver enkelt, noe man ofte ikke gidder og VELDIG ofte misser man blinkskudd, utrolig synd...

Hadde man satt opp en overskrift om at tråder blir slettet eller arkivert etter så og så mange sider, så burde vel et sånt bildeforum være lett å holde?? :)

*Renate veldig engasjert og ønsker seg veldig bildeforum i vårgave* :o

Hvert et par ganger :o hihi.

men tilbake til Topic

Det er bra flere ønsker dette da :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene på sonen er laget med tanke på å få et best mulig forum for flest mulig av brukerene. At noen velger å kalle de "millitære" er noe vi må leve med. Noen vil aldri bli fornøyd uansett vi gjør, med mindre vi overlater hele forumet til de... :) Bildetråder/bildeforum uten regler eller restriksjoner vil føre til at mange poster svære bilder som ikke er komprimert, noe som igjen vil føre til at forumet blir tregere og surfe gjennom.

Nå har vi jobbet hardt med å få forumet raskt og brukervennlig, og bruker titusenvis av kroner i året på server for at ingen skal sitte å irritere seg over et treigt forum... så reglene for bilder o.l. blir stående enn så lenge. Nå er det svært få som har ytret ønske om eget bildeforum, så vi velger å se det an enn så lenge.

Kan jo likevel ha regler på bildestørrelsen selv om vi hadde fått et eget bildeforum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo likevel ha regler på bildestørrelsen selv om vi hadde fått et eget bildeforum?

helt klart :) Syns det bare blir rotete med for store bilder jeg da.

Og jeg ser det jo MANGE steder her på forumet, så der syns jeg nesten dere kan bli strengere :) For det vil jo som dere sier, ta stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene på sonen er laget med tanke på å få et best mulig forum for flest mulig av brukerene. At noen velger å kalle de "millitære" er noe vi må leve med.

Husker dere ikke selv hvilke regler dere kom med til bildeforumet når dere kom med det.?

Forumets vanlige regler er supre, du vet min holdning til de..

Jeg mente de reglene dere kom med spesifikt for bildeforumet på forrige forsøk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...