Jump to content
Hundesonen.no

Recommended Posts

Hvordan hadde det hvert å lagd et bildeforum? Dukker stadig opp tråder som f.eks:

- post bilder av rare sitte/ligge stillinger

- post bilde av din hund som sitter bamse

og nå

- post bilde av din hund med yndlingsleke.

Jeg vet ikke hva dere syns jeg, men det er jo ikke akkurat noe å diskutere, og de ligger under hundeprat, utstyr, adferd o.l.

Vi forsøkte dette for en tid tilbake, noe som ikke ble særlig mottatt. Som vi opplever det nå ligger bilder for det meste i Din Hund og i Hundeprat, de fleste bildetråder er også godt merket. Om dere mener en bildetråd er feilpostet er det bare å trykke 'Tips oss' så vil en moderator flytte denne ved anledning. Dyresonen har også et galleri dere gjerne kan bruke :icon_confused:

Vi forsøkte dette for en tid tilbake, noe som ikke ble særlig mottatt. Som vi opplever det nå ligger bilder for det meste i Din Hund og i Hundeprat, de fleste bildetråder er også godt merket. Om dere mener en bildetråd er feilpostet er det bare å trykke 'Tips oss' så vil en moderator flytte denne ved anledning. Dyresonen har også et galleri dere gjerne kan bruke :icon_confused:

Det har ikke jeg fått med meg (kanskje jeg ikke var her heller da). men da er det jo greit.

Jeg bare syns det er så rart med bildetråder i flere av "forumene". Det er liksom ikke noe man får diskutert. Men de ligger vel kanskje riktig også.

men dere gjør en god jobb her, det skal dere ha :icon_redface:

Jeg har alltid vært for et rent bildeforum hvor man poster alle poster som inneholder bilder, jeg syntes din hund forumet blir for tungvint å se bilder i da man må bla seg frem og tilbake osv.

Syntes faktisk at det hadde vært morro å sett poster av hundene i nye poster hver gang det ble lagt ut bilder av hundene, også evt om moderatorene hadde slettet eller lagt dem i et "arkiv" når bildeforumet ble for stort.

pga noen merkelige militære regler som kom med forsøket... :o

Prøve igjen med litt friere spillerom..?

Tenkte at man kan legge tråder der kategorien f.eks er: "hund som sitter bamse". Så legger man inn bilder av dette.

"rare sitte/ligge stillinger" osv osv.

(hentet eksemplene som er her på forumet nå :) )

pga noen merkelige militære regler som kom med forsøket... :)

Prøve igjen med litt friere spillerom..?

Det er jeg veldig enig i, syntes det er synd at vi ikke har et forum hvor vi faktisk kan vise frem bilder på en litt mer lettvinn måte enn det det er nå, med at vi må bla oss frem og tilbake på sider osv.

Syntes det er synd at vi ikke får sett hundene våre bedre, det er jo pga dem vi i det heletatt er her.

Jeg syntes det er morro å se at Femidotten har vært på utstilling med hunden sin, Scorpionen er på tur med sine to hunder og BcRex har vært på gjetetrening (vet ikke om du gjør det, men eks) med sin hund, i hver sin tråd hvor det er forklarende overskrift om hva tråden gjelder, slipper å lete i trådene til hver enkelt, noe man ofte ikke gidder og VELDIG ofte misser man blinkskudd, utrolig synd...

Hadde man satt opp en overskrift om at tråder blir slettet eller arkivert etter så og så mange sider, så burde vel et sånt bildeforum være lett å holde?? :o

*Renate veldig engasjert og ønsker seg veldig bildeforum i vårgave* :o

Det er jeg veldig enig i, syntes det er synd at vi ikke har et forum hvor vi faktisk kan vise frem bilder på en litt mer lettvinn måte enn det det er nå, med at vi må bla oss frem og tilbake på sider osv.

Syntes det er synd at vi ikke får sett hundene våre bedre, det er jo pga dem vi i det heletatt er her.

Jeg syntes det er morro å se at Femidotten har vært på utstilling med hunden sin, Scorpionen er på tur med sine to hunder og BcRex har vært på gjetetrening (vet ikke om du gjør det, men eks) med sin hund, i hver sin tråd hvor det er forklarende overskrift om hva tråden gjelder, slipper å lete i trådene til hver enkelt, noe man ofte ikke gidder og VELDIG ofte misser man blinkskudd, utrolig synd...

Hadde man satt opp en overskrift om at tråder blir slettet eller arkivert etter så og så mange sider, så burde vel et sånt bildeforum være lett å holde?? :)

*Renate veldig engasjert og ønsker seg veldig bildeforum i vårgave* :o

Hvert et par ganger :o hihi.

men tilbake til Topic

Det er bra flere ønsker dette da :o

Reglene på sonen er laget med tanke på å få et best mulig forum for flest mulig av brukerene. At noen velger å kalle de "millitære" er noe vi må leve med. Noen vil aldri bli fornøyd uansett vi gjør, med mindre vi overlater hele forumet til de... :) Bildetråder/bildeforum uten regler eller restriksjoner vil føre til at mange poster svære bilder som ikke er komprimert, noe som igjen vil føre til at forumet blir tregere og surfe gjennom.

Nå har vi jobbet hardt med å få forumet raskt og brukervennlig, og bruker titusenvis av kroner i året på server for at ingen skal sitte å irritere seg over et treigt forum... så reglene for bilder o.l. blir stående enn så lenge. Nå er det svært få som har ytret ønske om eget bildeforum, så vi velger å se det an enn så lenge.

Kan jo likevel ha regler på bildestørrelsen selv om vi hadde fått et eget bildeforum?

Kan jo likevel ha regler på bildestørrelsen selv om vi hadde fått et eget bildeforum?

helt klart :) Syns det bare blir rotete med for store bilder jeg da.

Og jeg ser det jo MANGE steder her på forumet, så der syns jeg nesten dere kan bli strengere :) For det vil jo som dere sier, ta stor plass.

Og jeg ser det jo MANGE steder her på forumet, så der syns jeg nesten dere kan bli strengere :) For det vil jo som dere sier, ta stor plass.

Ser dere sånt er Tips-oss-knappen en super ting - så hjelper dere moderatorene i sitt arbeide også :)

Reglene på sonen er laget med tanke på å få et best mulig forum for flest mulig av brukerene. At noen velger å kalle de "millitære" er noe vi må leve med.

Husker dere ikke selv hvilke regler dere kom med til bildeforumet når dere kom med det.?

Forumets vanlige regler er supre, du vet min holdning til de..

Jeg mente de reglene dere kom med spesifikt for bildeforumet på forrige forsøk.. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det ER vanvittig slitsomt med valp. Fire år etter første hund var jeg fortsatt ikke klar for valp igjen, vi fikk det likevel, og nå blir det garantert omplassering om vi skal ha hund igjen. Du vil lære deg å se tegnene og tidene der hunden må gjøre fra seg. Pass på å gå ut ofte nok. Jeg pleier å gå ut minimum annenhver time med valp, kanskje oftere hvis de drikker mye rett etter å ha kommer inn osv. La ham undersøke i eget tempo ute, det er ikke viktig å gå tur i denne alderen. Lek og belønn med godbiter ute, all kontakt og interesse, for deg eller andre ting. Det er viktig å ikke gi hunden oppmerksomhet hele tiden også, så den greier å legge seg ned og slappe av. Han kan godt ligge sammen med deg på fanget, i sofaen, sengen eller hvor det nå er, men pass på at det ikke skjer noe hele tiden. Det blir bedre, og det blir verre. Han vil lære å gjøre fra seg ute, og trenger ikke å følges med hele tiden. Men med alderen kommer nye utfordringer, hormoner, bjeffing, passeringer, innlæring av hverdagslydighet, og alt de finner på. Det tar noen år før du har en formet voksen hund og kan lene deg tilbake. Og jeg kan garantere deg at du vil lære mye på veien. Anbefaler at dere kommer dere på valpekurs så snart som mulig, der kan du også stille spørsmål og få hjelp og støtte til det som er vanskeligst. Lykke til!
    • Hei alle hundefolk. Har fått i hus en liten Dvergpuddel gutt på 9 uker, vært her i 4 dager nå. Kjenner at dette er veldig utfordrende og noe jeg ikke vet om jeg får til/ er ett sånt liv jeg vil ha.    Har lest, snakket med andre hundeeiere og lest mere om valp og hund, og puddel ofc. Men har aldri fått ett inntrykk om at det var så slitsomt og så hardt og utfordrende som jeg syns det er. Han er ikke vandt med å være ute, gjemmer seg i huset når han vil bæsje og tisser på kladd. Helt greit, all hans våkentid er jeg med han, og jeg er blitt ufattelig glad i han. Er bare mitt ansvar, min hund og det er min tid som skal gå til dette. Får litt hjelp av mamma, at hun ser til han når jeg er feks på do, steller meg eller trenger å sove en times tid.  Men dette er gått sykt inn på meg, jeg vet ikke om jeg klarer og om jeg mestrer det. Å vet ikke om denne følelsen blir å gå bort, han er en valp, og jeg vet at man ikke skal forvente noe av han, han biter, sutrer og er rolig som alle andre valper. Men det er meg, ikke han- haha. Trenger bare noen hjelpende ord, eventuelt noen råd, eventuelt at noen sier rett ut «lever han tilbake, det blir være senere»  Åh, håper at noen forstå mvh. Førstegangshundeeier  
    • Planen var jo egentlig lage et nytt flokktilskudd selv nå rundt nyttår, men det ble jo ikke noe av mår vi plutselig mistet Fern. Det ble litt tomt uten en svenskjävel i hus, så si hei til Ild, Ferns tantebarn! Hun er nå 12 uker (bilder fra 9-10 uker) og lever opp til navnet sitt 🔥
    • Hentet Aiko i helga, og er blitt så glad i han. Er mange tanker og ting jeg tenker på nå. Førstegangs hundeeier og er veldig spent på denne valpetiden. Liten Dvergpuddel gutt på 9 uker💙
    • Vri opp en vaskefille eller tyggeknute i vann og legg den i fryseren. Kulden lindrer kløen i tennene.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...