Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Hvordan hadde det hvert å lagd et bildeforum? Dukker stadig opp tråder som f.eks:

- post bilder av rare sitte/ligge stillinger

- post bilde av din hund som sitter bamse

og nå

- post bilde av din hund med yndlingsleke.

Jeg vet ikke hva dere syns jeg, men det er jo ikke akkurat noe å diskutere, og de ligger under hundeprat, utstyr, adferd o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsøkte dette for en tid tilbake, noe som ikke ble særlig mottatt. Som vi opplever det nå ligger bilder for det meste i Din Hund og i Hundeprat, de fleste bildetråder er også godt merket. Om dere mener en bildetråd er feilpostet er det bare å trykke 'Tips oss' så vil en moderator flytte denne ved anledning. Dyresonen har også et galleri dere gjerne kan bruke :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsøkte dette for en tid tilbake, noe som ikke ble særlig mottatt. Som vi opplever det nå ligger bilder for det meste i Din Hund og i Hundeprat, de fleste bildetråder er også godt merket. Om dere mener en bildetråd er feilpostet er det bare å trykke 'Tips oss' så vil en moderator flytte denne ved anledning. Dyresonen har også et galleri dere gjerne kan bruke :icon_confused:

Det har ikke jeg fått med meg (kanskje jeg ikke var her heller da). men da er det jo greit.

Jeg bare syns det er så rart med bildetråder i flere av "forumene". Det er liksom ikke noe man får diskutert. Men de ligger vel kanskje riktig også.

men dere gjør en god jobb her, det skal dere ha :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært for et rent bildeforum hvor man poster alle poster som inneholder bilder, jeg syntes din hund forumet blir for tungvint å se bilder i da man må bla seg frem og tilbake osv.

Syntes faktisk at det hadde vært morro å sett poster av hundene i nye poster hver gang det ble lagt ut bilder av hundene, også evt om moderatorene hadde slettet eller lagt dem i et "arkiv" når bildeforumet ble for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pga noen merkelige militære regler som kom med forsøket... :o

Prøve igjen med litt friere spillerom..?

Tenkte at man kan legge tråder der kategorien f.eks er: "hund som sitter bamse". Så legger man inn bilder av dette.

"rare sitte/ligge stillinger" osv osv.

(hentet eksemplene som er her på forumet nå :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pga noen merkelige militære regler som kom med forsøket... :)

Prøve igjen med litt friere spillerom..?

Det er jeg veldig enig i, syntes det er synd at vi ikke har et forum hvor vi faktisk kan vise frem bilder på en litt mer lettvinn måte enn det det er nå, med at vi må bla oss frem og tilbake på sider osv.

Syntes det er synd at vi ikke får sett hundene våre bedre, det er jo pga dem vi i det heletatt er her.

Jeg syntes det er morro å se at Femidotten har vært på utstilling med hunden sin, Scorpionen er på tur med sine to hunder og BcRex har vært på gjetetrening (vet ikke om du gjør det, men eks) med sin hund, i hver sin tråd hvor det er forklarende overskrift om hva tråden gjelder, slipper å lete i trådene til hver enkelt, noe man ofte ikke gidder og VELDIG ofte misser man blinkskudd, utrolig synd...

Hadde man satt opp en overskrift om at tråder blir slettet eller arkivert etter så og så mange sider, så burde vel et sånt bildeforum være lett å holde?? :o

*Renate veldig engasjert og ønsker seg veldig bildeforum i vårgave* :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg veldig enig i, syntes det er synd at vi ikke har et forum hvor vi faktisk kan vise frem bilder på en litt mer lettvinn måte enn det det er nå, med at vi må bla oss frem og tilbake på sider osv.

Syntes det er synd at vi ikke får sett hundene våre bedre, det er jo pga dem vi i det heletatt er her.

Jeg syntes det er morro å se at Femidotten har vært på utstilling med hunden sin, Scorpionen er på tur med sine to hunder og BcRex har vært på gjetetrening (vet ikke om du gjør det, men eks) med sin hund, i hver sin tråd hvor det er forklarende overskrift om hva tråden gjelder, slipper å lete i trådene til hver enkelt, noe man ofte ikke gidder og VELDIG ofte misser man blinkskudd, utrolig synd...

Hadde man satt opp en overskrift om at tråder blir slettet eller arkivert etter så og så mange sider, så burde vel et sånt bildeforum være lett å holde?? :)

*Renate veldig engasjert og ønsker seg veldig bildeforum i vårgave* :o

Hvert et par ganger :o hihi.

men tilbake til Topic

Det er bra flere ønsker dette da :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene på sonen er laget med tanke på å få et best mulig forum for flest mulig av brukerene. At noen velger å kalle de "millitære" er noe vi må leve med. Noen vil aldri bli fornøyd uansett vi gjør, med mindre vi overlater hele forumet til de... :) Bildetråder/bildeforum uten regler eller restriksjoner vil føre til at mange poster svære bilder som ikke er komprimert, noe som igjen vil føre til at forumet blir tregere og surfe gjennom.

Nå har vi jobbet hardt med å få forumet raskt og brukervennlig, og bruker titusenvis av kroner i året på server for at ingen skal sitte å irritere seg over et treigt forum... så reglene for bilder o.l. blir stående enn så lenge. Nå er det svært få som har ytret ønske om eget bildeforum, så vi velger å se det an enn så lenge.

Kan jo likevel ha regler på bildestørrelsen selv om vi hadde fått et eget bildeforum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo likevel ha regler på bildestørrelsen selv om vi hadde fått et eget bildeforum?

helt klart :) Syns det bare blir rotete med for store bilder jeg da.

Og jeg ser det jo MANGE steder her på forumet, så der syns jeg nesten dere kan bli strengere :) For det vil jo som dere sier, ta stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene på sonen er laget med tanke på å få et best mulig forum for flest mulig av brukerene. At noen velger å kalle de "millitære" er noe vi må leve med.

Husker dere ikke selv hvilke regler dere kom med til bildeforumet når dere kom med det.?

Forumets vanlige regler er supre, du vet min holdning til de..

Jeg mente de reglene dere kom med spesifikt for bildeforumet på forrige forsøk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Korthårscollie? Røyter like mye som labrador dog.
    • Min hund Pia fikk dette midlet mot innbilt svangerskap. Og etter å ha tatt dette etter anvisning fra vetrineren i 4 dager datt hun om 2 ganger i løpet av en dag i noe som så ut som epileptisk anfall.. Ser ikke at det kan være noe annet enn medesinen som var årsaken til dette. Og fikk beskjed om å kutte ut medesinen da det var visst uvisst om hvordan denne virker.
    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...