Gå til innhold
Hundesonen.no

Post ditt bilde av din hunds yndlingsleke!

C.J

Recommended Posts

Skrevet
Jeg kaster den til han som regel, men da løper han litt rundt med den, og kaster den opp i lufta, for å ta i mot den igjen :P og gjentar dette noen ganger før jeg får den igjen :P

Hehe, kjenner meg igjen der! :)

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Arbeidshansker er absolutt en favoritt hos Gullet (whippet), mens Shiba lundehund har en bamse med seg fra forrige hjem som hun er veldig glad i. Den har Gullet foretatt litt plastikk-kirurgi på - noe jeg tviler på om hun ville gjort, hadde det ikke vært for at Shiba var så opptatt av den. Litt kjip sånn, Gullet...

Ellers har jeg aldri skjønt hvorfor noen frivillig kjøper pipeleker til hundene sine. Kan noe forklare?

Skrevet
Ellers fungerer alt, som penner ol. (knaser når det tygges på), doruller, druer (kaster dem opp i luften og fanger dem), baller, tauleker, bamser (som hun dreper), osv osv..

Druer skal visst vere farlig for hunder har eg hørt.. :)

Skrevet

Aica sin yndlingsleke er gummi-grisen, en pipeleke hun har hatt siden hun var valp. Hun er veldig forsiktig med den, så under drakamp så slipper hun den med en gang hvis vi drar litt for hardt. ;) Ellers så er tennisballer kjempegøye å drible seg selv med. Brukte sokker er også en favoritt, dem kaster hun opp i lufta og "fanger". (Når hun blir lei dem så river hun dem i stykker.. :cool: )

post-2596-1195304561_thumb.jpg

Skrevet
Ellers har jeg aldri skjønt hvorfor noen frivillig kjøper pipeleker til hundene sine. Kan noe forklare?

Fordi hundene synns det er sinnsykt morsomt? :cool: Mange hunder hvertfall. Og da gjør det liksom ikke så mye at lyden er forferdelig å høre på. Jeg bruker det i trening, men hadde ike lart å la han få en pipeleke for å bare leke med sånn ellers. For det første ødelegger han den før den rekker og si pip mer enn ti ganger, og for det andre ER lyden plagsom.

Ask liker alt ha kan ødelegge, som lager lyd eller kan draes i. Hadde en gang en kombi ball/tuknute dings fra canis og den elsket han helt til jeg klarte å hve den for langt ut på vannet, da var den ikke verd å ha lenger ;)

Skrevet

Den første leken Bono fikk, han elsket den. Han hadde den alltid i buret, og koste med den om natten, som en erstatter for mor og søsken. Den ble senere drept, etter som han voks

HPIM1102.jpg

Tauleker er absolutt favoritt, men blir alltid så mye rot, så rommet mitt ser ikke ut for tiden. Plastflasker er også VELDIG gøy, ligger en halv en midt i bildet

001.jpg

Den ostelignende pipeballen er og en favoritt

005.jpg

Kongen bruker vi kun når vi trener, en absolutt vinner, men kun om jeg leker sammen med ham

006.jpg

Skrevet

En av Decoys favorittleker (Bilde av Buster sin har jeg postet lengre fremme i tråden, tror jeg da:p ). Decoy liker egentlig det meste av leker, spesielt ting som både kan kastes og ha dralek med. Men ball i snor er nok favoritten så langt.

denlykkelige.jpg

Skrevet

Lyng med en av favorittene sine; Orbee-ball, bare de er i den størrelsen er ikke farge så viktig. Har fire av de i forskjellige farger (den han har der lyser i mørket.. kjekt!). Har byttet til lengre tau i de, slik at vi kan ha litt drakap og slenge litt på den. Og da ble de enda bedre!

Ellers er han fan av ting som kan kastes (baller, pinner o.l.) og ting som en kan ha drakamp med:)

post-790-1195590080_thumb.jpg

Skrevet

Loppa's yndlingsleker er katteball og en sånn ball med pels på:

Nana's er ball, og kong+ball med snor

Simba's er ball,ball,ball...

De er også veeeldig glad i pipedyr!

DSC_0041-1lopp.jpg

100_7252l-1.jpg

DSC_0065_ffff.jpg

DSC_0097siogna.jpg

n779245320_1242463_2237-2-1.jpg

DSC_0002-1-2.jpg

DSClope_0006-1.jpg

Skrevet

Blondie har en golden retriver bamse på størrelse med seg selv som hun driver å banker opp støtt og stadig. Hun drar den med seg rundt på gulvet.

Også elsker hun når jeg lyser med laseren i sengen også løper hun rundt å hopper på den :blink:

Det med pipeleke, jeg syns det er morsomt å høre på når hun på en måte snakker med den... :lol: Hihi

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...