Gå til innhold
Hundesonen.no

seng?


Fillerya

Recommended Posts

De sover overalt - i sofaen, i stoler, i vinduskarmen, midt på gulvet, i hyller, i senga, og så videre. De sover der det passer dem, og er veldig fleksible. Det virker som om det er en "kattegreie" å legge seg inni skap, innimellom klærne til eieren. Den ene min liker ihvertfall det. Jeg ser ikke behovet for egen seng til kattene, men det er jo en del som setter pris på det da, enten seng/kurv som likner det som er til hund, eller klatrestativ med rom nederst. Så lenge man har nok av plasser de kan velge mellom (og ikke bare harde eller ulovlige møbler) så tror jeg det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fant veldig raskt ut hvor han skulle sove. La sin elsk på en stol og der sov han hele kvelden. Hvor mye sover vanligvis en katt? Mulig han er sliten etter å reit et stykke samt dette er et nytt sted, men i løpet av et døgn har han vært våken i kanskje en halvtime tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fant veldig raskt ut hvor han skulle sove. La sin elsk på en stol og der sov han hele kvelden. Hvor mye sover vanligvis en katt? Mulig han er sliten etter å reit et stykke samt dette er et nytt sted, men i løpet av et døgn har han vært våken i kanskje en halvtime tilsammen.

Det er en nykommer det er snakk om? Han vil nok flytte mer på seg etterhvert som han blir mer kjent med folk og sted og blir tryggere, og finne flere steder å sove. Han vil nok også sove mindre (han er nok sliten ja), men de sover fortsatt ganske mye! Hvis det er en kattunge kan du forvente at han sover i opptil 20 av døgnets 24 timer, mindre og mindre etterhvert som han blir eldre. En voksen katt sover vanligvis ca 16 timer i døgnet, innekatter sover nok mer enn katter som får gå ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en nykommer det er snakk om? Han vil nok flytte mer på seg etterhvert som han blir mer kjent med folk og sted og blir tryggere, og finne flere steder å sove. Han vil nok også sove mindre (han er nok sliten ja), men de sover fortsatt ganske mye! Hvis det er en kattunge kan du forvente at han sover i opptil 20 av døgnets 24 timer, mindre og mindre etterhvert som han blir eldre. En voksen katt sover vanligvis ca 16 timer i døgnet, innekatter sover nok mer enn katter som får gå ute.

Ja dette er en nykommer og han er 1,5 år gammel. Han må være innekatt hos meg siden han bare er i fosterhjem her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min sover egentlig over alt ...

Når den er inne sover den mest ved Ovnen og i god stolen vår.. Og han liker å ligge på fanget vårt..

Når han er ute, ligger han på verandaen, og huset hans, har et lite hus til han ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Emil, katten jeg har i fosterhjem, ble mer husvarm etterhvert og har funnet seg mer tilrette. Aller helst vil han sove i senga med meg, helt oppe ved ansiktet. Har kastet han ut fra soverommet da det ble sykt mye hår der. Så om natta kan jeg høre han står utenfor døra og klore og mjaue høyt. Han sover nå i en annen seng på et gjesterom eller i sofaen,spisebordet eller i lenestolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hvis kattene har tilgang til å ligge i møblene, så er nok antagelig ikke behovet så stort. Skal man kjøpe seng, ikke kjøp den for stor og kjøp gjerne noe med tak over, det bruker å være populært.

Har man katter som går ute, vil jeg nok fraråde å la de sove i ens egen seng, med mindre man ikke har noe imot å dele seng med lopper.. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 5 months later...

Kattene mine sover over alt egentlig. Soffaen eller i godstolen er en av favorittplassene. Ellers så pleier dem å ligge å sove på koseteppet. Har ingen egen seng til dem egentlig,føler ikke at det er behov for det,når dem koser seg på så mange andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Katten min sover som regel hvor den vil.. som oftest i en fast stol inne eller i senga mi om natta. Hun hadde kattekurv tidligere (med tak), men det var ganske bortkastet da hun var der inne max 3min om dagen XP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

ja, min katt OSKSR sover au egentlig bare overalt.. der den liker best er vel helst i en spesiell stol eller visst vi ligger i en stol eller sofa med teppe på hopper katten rett opp på fanger.. ellers liker han å ligge under oven visst vi fyrer.. haha.. rart han ikke brenner seg ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...