Gå til innhold
Hundesonen.no

Overnatting på verdensutstillingen

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

I 2008 er det jo verdensutstilling i Sverige. Hvordan er det lettest å komme seg fra Oslo til utstillingen? tog? fly? Hvordan er det med overnatting i nærheten?

Skrevet

Her står det tips til et sted som hjelper deg å booke overnattingssted. Som hovedstad er det jo en del steder å bo i Stockholm, og jeg kan tenke meg at noen steder vil oppheve dyreforbudet man kan oppleve på hotell for akkurat den langhelgen. Men her - http://kennet.skk.se/wds/ - er i hvert fall en kontakt som SKK anbefaler.

Angående reise - skal du fra Bergen? Med eller uten hund? Er lett noe som også betyr raskt? Eller at du kan reise direkte uten bytte?

Skrevet

Jeg lurer på å reise jeg også, viss jeg får championat på min i år så reiser jeg helt sikkert, men bare kanskje ellers... Jeg reiser i fra haugesund og lurer på å fly, men er det mye stress med hund på fly? Vis ikke kan jeg jo bare få pappa til å kjøre meg :)

Skrevet

Har allerede avtalt med oppdretter at både Lyra og kullsøsteren hennes skal stilles der :) Gleder meg stort! Blir nok skikkelig Laekentreff, skal bli morro å møte alle ansiktene bak mailinglista :) Overnatting og reise er nok smart å tenke på snart ja :unsure:

Skrevet

jeg har allerede forhørt meg om hotell der og dessverre er det meste booket allerede, men skal nok greie å finne noe!

For dit skal jeg, er stooor wheaten utstilling også=)=)

Skrevet

Hepp! Overnatting ble ordnet i desember i fjor! Har rom på et B&B ikke så langt fra utstillingstedet, lov med hund og ikke så dyrt. Kan nok være lurt å svinge seg rundt å finne noe nå ja.. Vi skal kjøre bil, bor jo "bare" 50 mil fra Stockholm jo, bare en liten svipptur :)

Skrevet

På SKKs side om StoCon ber de om booking senest 5. mai neste år - betyr det at de vil kunne finne noe til oss så lenge? Jeg tolket det som det, men så sier noen her at Stockholm allerede begynner å bli fullbooket...

Skrevet

Hvis man vel kjører bil dit, så behøver man jo faktisk ikke å se seg blind på overnatting i selve Stockholm, da. Det finnes flere middelsstore byer i nærheten, og veiene til/fra Stockholm er stort sett strålende motorvei med 110 km/t i fartsgrense.

Så hvis (når) man får problemer å finne et sted - se på ting som ligger 5-6-7-9 mil ifra (halvtime eller en times kjøring). Det er sikkert ikke fullbooket ennå i hvertfall.

Kommer man med buss, tog, fly så er det selvsagt viktigere å bo sånn nogenlunde i nærheten (drosje er sikkert dyrt nok i St.holm også)...

Susanne

Skrevet

Har helt glemt det jeg! Må finne overnatting i morgen. Kommer nok til å finne camping litt før Stockholm tenker jeg..

Skrevet

Vi skal:)

Har alt bestilt hotell på Scandic midt i byen.

Et hint om man skal fly-

Bestill TIDLIG! Det er bare noen flyselskaper som tillater hund, og de som gjør dert tillater kun 2 pr. fly... Bare tenk pågangen fra alle som vil stille...

Selv kjører vi.

Basenji selkapet har sin spesialutställning helgen før, og arrangerer forskjellige arrangementer (moro konk, lure coursing, kostymeparade, sosialt samvær etc HVER dag i uka mellom utstillingene. Gleder meg!

Vi kjører ned med en 5-6 hunder, tenker jeg :rolleyes:

Skrevet
Hvis man vel kjører bil dit, så behøver man jo faktisk ikke å se seg blind på overnatting i selve Stockholm, da. Det finnes flere middelsstore byer i nærheten, og veiene til/fra Stockholm er stort sett strålende motorvei med 110 km/t i fartsgrense.

Så hvis (når) man får problemer å finne et sted - se på ting som ligger 5-6-7-9 mil ifra (halvtime eller en times kjøring). Det er sikkert ikke fullbooket ennå i hvertfall.

Kommer man med buss, tog, fly så er det selvsagt viktigere å bo sånn nogenlunde i nærheten (drosje er sikkert dyrt nok i St.holm også)...

Susanne

Hey! Takk for påminnelsen - panikken tok i hvert fal meg litt brått. Det er ironisk hvordan jeg kan sette meg i bilen på kvelden for å kjøre rett til utstilling 80 mil unna i Norge, og kjøre hjem igjen etter bedømmelsen, men så blir jeg lettere hektisk fordi jeg ikke får hotell rett ved hallen i Sverige... :)

Skrevet

Jeg skal entel bo hos noen mamma kjenner eller så finner vi vel ett hotel..det er vel ikke så vanskelig når man ikke skal ha med hund??

Skrevet
Angående reise - skal du fra Bergen? Med eller uten hund? Er lett noe som også betyr raskt? Eller at du kan reise direkte uten bytte?

Æsj, jeg aner egentlig ikke hvordan jeg skal komme meg dit engang. Forhåpentligvis finner jeg noen med bil som jeg kan sitte på med. Hvis ikke blir det fly/tog bergen - oslo, og så videre med tog/fly/forhåpentligvis bil derfra.. Og jeg vet ikke hvor jeg skal bo. Er ikke så kjent i Sverige, og det er vel ikke bare bare å komme fra et hotell langt borte og til utstillingen dersom man ikke har bil?

wheatenmali:

du vil ikke bo med meg og søte tia da??? :iloveu:

Skrevet
Æsj, jeg aner egentlig ikke hvordan jeg skal komme meg dit engang. Forhåpentligvis finner jeg noen med bil som jeg kan sitte på med. Hvis ikke blir det fly/tog bergen - oslo, og så videre med tog/fly/forhåpentligvis bil derfra.. Og jeg vet ikke hvor jeg skal bo. Er ikke så kjent i Sverige, og det er vel ikke bare bare å komme fra et hotell langt borte og til utstillingen dersom man ikke har bil?

wheatenmali:

du vil ikke bo med meg og søte tia da??? :iloveu:

jooda, billigere med dobbeltrom delt på to, skal bestille i løpet av helgen jeg så da kan jeg bestille dobbeltrom, og jeg kjører nok bil nedover/oppover (geografi??) så du kan sikkert sitte på :)

Skrevet

Hei, det er 3. til 6. Juli 2008. Se på www.skk.se for mere info om hvilke raser som går når. I tillegg er det en haug med raseklubber som også arrangerer spesialutstillinger i umiddelbar nærhet av dette. Så MYE som skjer på hundefronten uken før og etter dette..

Susanne

Skrevet

Jeg sleper med meg ei venninne og et to-tremannstelt :) Regner med det ikke er noe å stresse med å bestille teltplass på campingplasser, så jeg tar det med ro enda.

Skrevet

Hvor mange totalt påmeldte hunder pleier det å være på verdensutstillinger? (og hvor mange forventes det cirka i sverige)

Fins det linker til sider hvor det står info om vinnende hunder, antall påmeldte osv på tidligere verdensutstillinnger?

Skrevet
Hvor mange totalt påmeldte hunder pleier det å være på verdensutstillinger? (og hvor mange forventes det cirka i sverige)

Fins det linker til sider hvor det står info om vinnende hunder, antall påmeldte osv på tidligere verdensutstillinnger?

Jeg vet ikke om noen samleside, men de ulike arrangørene lager jo nettsider på forhånd, og mange legger inn resultat etterpå. Så om du søker på world dog show, får du opp mye. Du får opp mye annet, men med litt leting.. Her er fjorårets som en start: http://www.worlddogshow2006.pl/index_en.php

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...