Gå til innhold
Hundesonen.no

Overnatting på verdensutstillingen

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

I 2008 er det jo verdensutstilling i Sverige. Hvordan er det lettest å komme seg fra Oslo til utstillingen? tog? fly? Hvordan er det med overnatting i nærheten?

Skrevet

Her står det tips til et sted som hjelper deg å booke overnattingssted. Som hovedstad er det jo en del steder å bo i Stockholm, og jeg kan tenke meg at noen steder vil oppheve dyreforbudet man kan oppleve på hotell for akkurat den langhelgen. Men her - http://kennet.skk.se/wds/ - er i hvert fall en kontakt som SKK anbefaler.

Angående reise - skal du fra Bergen? Med eller uten hund? Er lett noe som også betyr raskt? Eller at du kan reise direkte uten bytte?

Skrevet

Jeg lurer på å reise jeg også, viss jeg får championat på min i år så reiser jeg helt sikkert, men bare kanskje ellers... Jeg reiser i fra haugesund og lurer på å fly, men er det mye stress med hund på fly? Vis ikke kan jeg jo bare få pappa til å kjøre meg :)

Skrevet

Har allerede avtalt med oppdretter at både Lyra og kullsøsteren hennes skal stilles der :) Gleder meg stort! Blir nok skikkelig Laekentreff, skal bli morro å møte alle ansiktene bak mailinglista :) Overnatting og reise er nok smart å tenke på snart ja :unsure:

Skrevet

jeg har allerede forhørt meg om hotell der og dessverre er det meste booket allerede, men skal nok greie å finne noe!

For dit skal jeg, er stooor wheaten utstilling også=)=)

Skrevet

Hepp! Overnatting ble ordnet i desember i fjor! Har rom på et B&B ikke så langt fra utstillingstedet, lov med hund og ikke så dyrt. Kan nok være lurt å svinge seg rundt å finne noe nå ja.. Vi skal kjøre bil, bor jo "bare" 50 mil fra Stockholm jo, bare en liten svipptur :)

Skrevet

På SKKs side om StoCon ber de om booking senest 5. mai neste år - betyr det at de vil kunne finne noe til oss så lenge? Jeg tolket det som det, men så sier noen her at Stockholm allerede begynner å bli fullbooket...

Skrevet

Hvis man vel kjører bil dit, så behøver man jo faktisk ikke å se seg blind på overnatting i selve Stockholm, da. Det finnes flere middelsstore byer i nærheten, og veiene til/fra Stockholm er stort sett strålende motorvei med 110 km/t i fartsgrense.

Så hvis (når) man får problemer å finne et sted - se på ting som ligger 5-6-7-9 mil ifra (halvtime eller en times kjøring). Det er sikkert ikke fullbooket ennå i hvertfall.

Kommer man med buss, tog, fly så er det selvsagt viktigere å bo sånn nogenlunde i nærheten (drosje er sikkert dyrt nok i St.holm også)...

Susanne

Skrevet

Har helt glemt det jeg! Må finne overnatting i morgen. Kommer nok til å finne camping litt før Stockholm tenker jeg..

Skrevet

Vi skal:)

Har alt bestilt hotell på Scandic midt i byen.

Et hint om man skal fly-

Bestill TIDLIG! Det er bare noen flyselskaper som tillater hund, og de som gjør dert tillater kun 2 pr. fly... Bare tenk pågangen fra alle som vil stille...

Selv kjører vi.

Basenji selkapet har sin spesialutställning helgen før, og arrangerer forskjellige arrangementer (moro konk, lure coursing, kostymeparade, sosialt samvær etc HVER dag i uka mellom utstillingene. Gleder meg!

Vi kjører ned med en 5-6 hunder, tenker jeg :rolleyes:

Skrevet
Hvis man vel kjører bil dit, så behøver man jo faktisk ikke å se seg blind på overnatting i selve Stockholm, da. Det finnes flere middelsstore byer i nærheten, og veiene til/fra Stockholm er stort sett strålende motorvei med 110 km/t i fartsgrense.

Så hvis (når) man får problemer å finne et sted - se på ting som ligger 5-6-7-9 mil ifra (halvtime eller en times kjøring). Det er sikkert ikke fullbooket ennå i hvertfall.

Kommer man med buss, tog, fly så er det selvsagt viktigere å bo sånn nogenlunde i nærheten (drosje er sikkert dyrt nok i St.holm også)...

Susanne

Hey! Takk for påminnelsen - panikken tok i hvert fal meg litt brått. Det er ironisk hvordan jeg kan sette meg i bilen på kvelden for å kjøre rett til utstilling 80 mil unna i Norge, og kjøre hjem igjen etter bedømmelsen, men så blir jeg lettere hektisk fordi jeg ikke får hotell rett ved hallen i Sverige... :)

Skrevet

Jeg skal entel bo hos noen mamma kjenner eller så finner vi vel ett hotel..det er vel ikke så vanskelig når man ikke skal ha med hund??

Skrevet
Angående reise - skal du fra Bergen? Med eller uten hund? Er lett noe som også betyr raskt? Eller at du kan reise direkte uten bytte?

Æsj, jeg aner egentlig ikke hvordan jeg skal komme meg dit engang. Forhåpentligvis finner jeg noen med bil som jeg kan sitte på med. Hvis ikke blir det fly/tog bergen - oslo, og så videre med tog/fly/forhåpentligvis bil derfra.. Og jeg vet ikke hvor jeg skal bo. Er ikke så kjent i Sverige, og det er vel ikke bare bare å komme fra et hotell langt borte og til utstillingen dersom man ikke har bil?

wheatenmali:

du vil ikke bo med meg og søte tia da??? :iloveu:

Skrevet
Æsj, jeg aner egentlig ikke hvordan jeg skal komme meg dit engang. Forhåpentligvis finner jeg noen med bil som jeg kan sitte på med. Hvis ikke blir det fly/tog bergen - oslo, og så videre med tog/fly/forhåpentligvis bil derfra.. Og jeg vet ikke hvor jeg skal bo. Er ikke så kjent i Sverige, og det er vel ikke bare bare å komme fra et hotell langt borte og til utstillingen dersom man ikke har bil?

wheatenmali:

du vil ikke bo med meg og søte tia da??? :iloveu:

jooda, billigere med dobbeltrom delt på to, skal bestille i løpet av helgen jeg så da kan jeg bestille dobbeltrom, og jeg kjører nok bil nedover/oppover (geografi??) så du kan sikkert sitte på :)

Skrevet

Hei, det er 3. til 6. Juli 2008. Se på www.skk.se for mere info om hvilke raser som går når. I tillegg er det en haug med raseklubber som også arrangerer spesialutstillinger i umiddelbar nærhet av dette. Så MYE som skjer på hundefronten uken før og etter dette..

Susanne

Skrevet

Jeg sleper med meg ei venninne og et to-tremannstelt :) Regner med det ikke er noe å stresse med å bestille teltplass på campingplasser, så jeg tar det med ro enda.

Skrevet

Hvor mange totalt påmeldte hunder pleier det å være på verdensutstillinger? (og hvor mange forventes det cirka i sverige)

Fins det linker til sider hvor det står info om vinnende hunder, antall påmeldte osv på tidligere verdensutstillinnger?

Skrevet
Hvor mange totalt påmeldte hunder pleier det å være på verdensutstillinger? (og hvor mange forventes det cirka i sverige)

Fins det linker til sider hvor det står info om vinnende hunder, antall påmeldte osv på tidligere verdensutstillinnger?

Jeg vet ikke om noen samleside, men de ulike arrangørene lager jo nettsider på forhånd, og mange legger inn resultat etterpå. Så om du søker på world dog show, får du opp mye. Du får opp mye annet, men med litt leting.. Her er fjorårets som en start: http://www.worlddogshow2006.pl/index_en.php

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...