Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor bæsje og spy på plassen sin?

Recommended Posts

Vet noen hvorfor hunden absolutt skal kaste opp eller drite på plassen sin?? Hvorfor på sin liggeplass?? Hvis min hund brekker seg, så løper hun bort på plassen sin og kaster opp der. Og idag hadde hun mye diare og når vi kom inn så var det bort til plassen sin og drite der.. :) Det blir litt feil spør du meg. Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka har *bank i bordet* aldri bæsjet inne, men kaste opp det MÅ hun gjøre på enten sengen sin eller teppet mitt i gangen, er jeg rask og legger frem avis foran hun så blir hun nesten desperat etter å snu seg så hun får kastet opp enten på sengen eller teppet.

Rare hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lille tufs bæsjet og tisset altid bare på plassen sin.. jeg TROR.. nå sier ikke jeg sikkert... at det er for og markere med avføring hvem sin plass det er.. for bikja mi faktisk når hu fikk et nytt teppe så tisa hu på det med en gang ^^?

hun avfører ikke inne nå lenger men hun gjorde det før hun var stue rein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min hund skal kaste opp, trekker hun alltid mot et mykt underlag. Det virker som det er ett fett om det er et teppe, ei seng eller hundekurva, bare det er noenlunde mykt.

Samme greia med avføring - hun tisser/bæsjer mye heller på gress enn på asfalt, så langt det er mulig. Men hvorfor vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg har hørt at når valpen er mellom 8 og 12 uker utvikler den en preferanse for hva slags underlag den vil gjøre fra seg på. Går du alltid ut på plenen vil den gjerne foretrekke mykt underlag resten av livet også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Min hund gjør alltid fra seg på plenen, og viss den spyr, så føregår også det ute :rolleyes: . har aldri hatt noe særlig problem med sånt inne. Når vi fikk han, så var hestene på beite og vi hadde ikke fått hundehus enda. Så da sov han i en av boksene til hestene;). Han gjorde selvfølgelig litt i frå seg den første natten :unsure: , men det er jo slikt man må rekne med da :).

Han har sine faste plasser der han driter, viss han vi ikke er annen plass og han ikke har noe annet valg. En dag da vi hadde gått lenge nede i Bryne, så måtte han bare på do. så da gjorde han like så godt i fra seg oppå en liten hekk i et bed :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt erfaring, nenlig at hunden alltid kaster opp ute eller langt fra plassen sin dersom det skulle skje at hun må. Men hun spyr på myke ting som tepper o.l, det har jeg også erfart.

Dette med at hunden har preferanser når det gjelder å gå på do er det helt klart at hunden har her i gården. Det skal være gress eller snø, til nød grus. Hun har aldri gått på do på asfalt eller hardt underlag. Selv ikke i nøden. Hun kan holde seg lenge før vi finner en gressflekk de gangene vi har vært på bytur. Litt slitsomt, men helt greit så lenge det er masse gress rundt her vi bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund holder seg langt unna plassen sin hvis det er noe som må ut. Men han foretrekker mykt underlag, så uhellene ender alltid på tepper (og gjerne de lyseste og fineste...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er oppdretter useriøs som holder sånne ting hemmelige?
    • Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...