Gå til innhold
Hundesonen.no

N Uch Mellsjøhøgda's Vision Of Trust "Villa", Shetland Sheepdog

Caroline

Recommended Posts

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar
  • 5 months later...

Takk alle sammen, hun har utviklet seg rett vei ja :hmm:

Nydelig! Og hun ser ikke ut som en nakenrotte, som sheltiefrøkna i huset her gjør:P

Haha, men jeg har en annen nakenrotte! Jeg lover deg at hun er enda mer naken og styggere enn Zima, ikke mye championpels igjen her altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Idag er Villa 2 år! ;)

En liten oppsummering av hennes liv er kanskje på sin plass..

Villa ble hentet på Lillehammer 8 uker gammel, etter at jeg og Silje hadde ebstemt oss for at HUN måtte vi ha. Hun utviklet seg fint, og fikk med seg 4xBIM og 2x2BTK i løpet av sin valpekarriere. Som junior fikk hun flere røde, men lite mer da hun ikke hadde mye pels å skryte av. Som unghund fikk hun derimot ganske flott pels, og fikk med seg en god haug med CK (bl.a. fikk hun da NSSKs CK-pris), og hun tok sitt første Cert på NCKs utstilling i Bergen i slutten av april. Hun ble også funnet fri for HD da hun var 13 mnd. (A på begge hofter) og er på nytt øyelyst fri. Nå har hun vært avrøytet, men får en kort utstillingssesong nå i høst før hun forhåpentligvis får sitt første kull rundt juletider.

Bursdagsbarnet:

0bdb5929.jpg

Flere bilder kommer, photobucket bare krangler <_<

PS: Kan en moddis være snill å fjerne underoverskriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Lenge siden jeg har oppdatert om Villa ja.. Hun er nå innehaver av 2xcert, 1 cacib og flere res.cacib, noe man gjerne får når man står plassen bak storcertet.. Vi gjør atter et forsøk i Bø, så får vi se..

Personligheten til Villa ja.. Hun levde virkelig opp til navnet sitt, spesielt som unghund. Hun var VILL og sprudlende. Hun er en relativt førermyk hund, men er også glad i å jobbe så lenge man ikke snakker hardt til henne (typisk sheltie). Hun elsker alt av mennesker, i alle størrelser og fasonger og er av typen som kliner først og spør etterpå :whistle: Hun elsker å vise verden at hun er tilstede. Kort sagt, sosial, sprudlende og veeldig tilstede!

Villa, februar 2010 sammen med "Mable", Japaro Show N Tell.

IMG_9031red.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...