Gå til innhold
Hundesonen.no

Fòr til hund med HD

Odin

Recommended Posts

Skrevet

Hunden til moren min har sterk Hd og den går på Hill's Prescription Diet J/D som er et spesial fòr du får kjøpt hos dyrlegen. Før tok de bare inn et par sekker, men ser ut som fler bruker det nå for det er som regel i hylla hos den dyrlegen vi bruker.

Skrevet

Min ene har HD D og fores rått.

Bruker V&H og riktig sammensatt råfor er bra for hunder med HD.

Guest lijenta
Skrevet

Trodde i grunnen det viktigste var at hunden ikke ble overvektig og jevnt med mosjon jeg da.

Skrevet
Trodde i grunnen det viktigste var at hunden ikke ble overvektig og jevnt med mosjon jeg da.

Selvfølgelig :)

Men det finnes jo også for som er med på og smøre leddene.

Skrevet

Hunden bør ikke være tykk, men det er jo nevnt her :)

Nå vet ikke jeg hvordan hund du har, men Chicka som jeg har kan ikke spise HILLS j/d fordi hun legger for mye på seg av det (Retriever blanding)

Så det jeg gjør er å gi hun HILLS Large Breed Light (den er det glycosaminer i), også blander jeg C-vitaminer, Omega3 og produkt med Chondroitinsulfat og Glucosamine i foret hennes hver dag.

Du bør gi et produkt med Chondroitin og Glucosamine for leddene og Omega3 samme hvordan fôr du gir hunden din, dette hjelper veldig for leddene til hunden :D

Skrevet
Specific har også et hd-for, men husker ikke hva det heter.

Happy dog har ett tilleggsfÒr som heter Atrofit ..det skal være veldig bra til hunder med HD og gamle hunder.Men du må ikke glemme at om du har en hund med HD så skal den ha regelmessig mosjon og ikke bli for tykk. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...