Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøpe godbiter.


Henriette

Recommended Posts

Bruker pølser og frolic, men har lyst og bytte ut frolicen nå, da donny er utrolig lei av det.

Vil ha noe som jeg kan bruke sammen med pølser og variere litt.

Har akkurat nå 2 blodpølser jeg skal lage til, men disse er jo så utrolig klissete.

Noen som har noen godbiter og anbefale?

Om de finnes på nett så sleng gjerne med en link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du nevner blodpølser, så kan jeg gi deg et tips. HAr ikke prøvd det selv, men fikk et råd fra kursholderen min. Skjær pølsene i tynne skiver, putt de i ovnen en liten stund (vet ikke kor lenge eller på hvor mye), og del de i så store/små biter du ønsker. Lette å fryse ned.

Ellers så er nå alt på tube; smøroster, leverpostei, veldig populært (hvertfall her hos meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodpølse skjører du i terninger og tørker i ovnene i ca 15-20 min. Fiskepudding kan du også tørke i ovnen noen minutter (ca 5?). Lungemos skal ikke i ovnen, da de klistrer seg sammen.. hehe.. (man lærer av erfaring)

Frysetørkede godis som lever og kjøtt, er jo snaskens, men rådyrt i lengden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodpølse skjører du i terninger og tørker i ovnene i ca 15-20 min. Fiskepudding kan du også tørke i ovnen noen minutter (ca 5?). Lungemos skal ikke i ovnen, da de klistrer seg sammen.. hehe.. (man lærer av erfaring)

Frysetørkede godis som lever og kjøtt, er jo snaskens, men rådyrt i lengden!

Hva seter du de på for å tørke de?

hørt mange som sier det, men ingen som har sagt hva man setter ovnen på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden din ikke reagerer på kylling (enkelte hunder får dårlig mage) så er det et ypperlig godbit, sammen med leverpostei.

Har også brukt å kjøpe godbiter fra dyrebutikken... husker ikke hva det heter, men tror det var "training bits" eller noe (kommer i mange smakvarianter, så det er en god del å velge imellom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva seter du de på for å tørke de?

hørt mange som sier det, men ingen som har sagt hva man setter ovnen på

Tja.. jeg setter de på 175 på varmluft. Syns det er en "sikker" temperatur. Du kan jo prøve deg frem, det gjorde jeg. :D Jeg har fått noen mislykkete godbiter (derfor jeg skriver at fiskepudding ikke må tørkes lenge, fx, for da blåser de seg opp til baller som spretter på brettet og blir helt hule inni..) :D Du må nesten prøve deg frem med størrelse også. Jeg foretrekker yatzy-terningstørrelse ca, kanskje en smule mindre. Noen ting krymper litt i ovnen, andre ting beholder ca samme størrelse. Forresten blir blodpølsen veldig svart, men ikke bli redd og tro den er brent. :wub: Du må nesten prøve deg litt frem. Jeg tar ikke tiden lenger, men ser på de når jeg syns de ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg spørre om noe dumt noe.. Hehe.. Men hva er frolic?? Skjønner at det er godbiter.. :) Mange som har nevnt det ser jeg.. Får man kjøpt det i vanlige dyrebutikker?

Jeg må jo bare spørre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg spørre om noe dumt noe.. Hehe.. Men hva er frolic?? Skjønner at det er godbiter.. :) Mange som har nevnt det ser jeg.. Får man kjøpt det i vanlige dyrebutikker?

Jeg må jo bare spørre..

Det er vel eeegentlig hundefòr, men som de fleste kun bruker til godbiter. Man får kjøpt det på vanlig matbutikker. Er en pose på enten 1.5 kg eller 4 kg tror jeg om jeg ikke husker feil. og koster ikke mye.

De er lette å dele i mindre biter, og holder lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel eeegentlig hundefòr, men som de fleste kun bruker til godbiter. Man får kjøpt det på vanlig matbutikker. Er en pose på enten 1.5 kg eller 4 kg tror jeg om jeg ikke husker feil. og koster ikke mye.

De er lette å dele i mindre biter, og holder lenge ;)

Takk takk.. Skal se om jeg finner det i butikken her på tirsdag..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...