Gå til innhold
Hundesonen.no

AK valpene som ble født Påsken'07

Guest Jonna

Recommended Posts

• Svar 295
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Valpene er ble tatt med keisersnitt. Den mørke utfloden hun hadde var at morkaken/e hadde løsnet. Hun fikk aldri veer og rønken hos vet viste at valpene ikke var kommet fram til fødselkanalen. Vi brukte 1,5t på å få Blaze til å sovne.. Hun kjempe i mot med hvert eneste fiber i kroppen.

Valpene kom ut sprellende og tok sitt første åndedrett etter kort tid. Keisersnitte gikk strålenede. Blaze var ute å tisset med en gang og spiste mat også.

Det ble 3 valper. Rønken viste at dem var store, men dem var faktisk ikke det. Dem lå imellom 225-360g. 2 tisper og 1 hannhund. Alle er vell utviklet!

Blaze lar dem die og legger seg til å sove med dem, men har enda ikke vist noen interesse for å slikke dem. Så snart skal jeg masere ut litt bekk om ikke hun gjør det selv. Men jeg tror nok bare hun trenger litt tid.

Det er 2 stk som har hatt "inside informasjon" her, så dem får ikke vinne vedde målet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Dette begynnte å bli ulidelig spennende nå. Stakkars deg Jeanette... som sitter midt oppi det. Jeg sitter langt inne i skogen og MÅ sjekke tråden med jevne mellomrom for å se om det har skjedd noe nytt. Håper alt går bra med Blaze og de røde små. (krysser fingre og tær!)

Edit: Ser nå at valpene er født, Gratulerer så mye og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! :wub: :icon_fun: Det har vært en laaang dag på jobb i dag og jeg har vært så dårlig arbeidstaker at jeg har smugsjekket mobilen min med jevne mellomrom og gjemt meg på do for å skrive meldinger :D

Endelig kom de etterlengtede små nurkene og de var jo så søøøte!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Endelig kom de etterlengtede små nurkene og de var jo så søøøte!

Loke- Hvorfor har du sett noe vi andre ikke har sett??! Det er dårlig gjort å ikke dele (skulle sette inn "lærer-smiley", men den streika)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom de etterlengtede små nurkene og de var jo så søøøte!

Loke- Hvorfor har du sett noe vi andre ikke har sett??! Det er dårlig gjort å ikke dele (skulle sette inn "lærer-smiley", men den streika)

Fikk et par bilder på mms tidligere i dag når nurkene var ute og mor lå på bordet. Litt dramatisk start med bilde av Blaze som ble operert (sydd igjen) først før bildet byttet over til tre små nydelige og røde nurk :wub:

Tipper det kommer noen bilder her og ganske så snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg legger bare inn her det som står i blogen min. Jeg tror jeg er like utslitt som Blaze.... logik.png

Da har jeg fått sanset meg litt. Blaze var litt stresset her en stund og lurte fælt hva det var for noe rare greier som lå i sengen hennes! Kunne dem f.eks lekes med?? Fikk roa ned og Blaze har nå begynnt å slikke dem, men bare når jeg holder dem opp til henne. Nå ligger hun i sengen frivillig og sover og alle 3 ligger og dier Men jeg tror nok hun trenger litt tid for å komme over sjokket og plutselig er hun småbarnsmor.

Hilde har også sendt meg noen bilder og jeg har tatt noen med mobil kamera. Så her kommer dagen i dag i bilder.

Sitter å venter på vetrinær skal komme:

bilder23003.jpg

Jeg må assistere vetrinæren. Litt spesiellt når det er min egen hund, men jeg har vært med på noen operasjoner på hund så jeg greide å "koble ut"

bilder23006.jpg

Holde på å åpne henne.

DSC_0011.jpg

Alle mann puster og har det bra, kun 1 av dem trengte litt respirot "for sikkerhetsskyld" når jeg ikke dikk assistert og Hilde sto med 3 valper å stimulere alene..

Nå begynner hylingen på Melk og faktisk reagerte Blaze på det selv i narkose så jeg måtte skynde meg inn og gi henne 2ml til...

DSC002893.jpg

Livmoren syes igjen

DSC002904.jpg

Noe borti natta enda:

DSC_0009.jpg

Såret ble meget fint sydd syns jeg:

DSC002936.jpg

Valpene venter på mor og er på vei over kanten av baljen:

DSC002915.jpg

Etter en god slurk med melk hos vet og vi bestillte pizza og tittet på samtidig. (vi var virkelig ihel sulten alle 3 + Blaze som spiste 2 bokser med "operasjons för" Hills A/D. Så pakket jeg alle i bilen og nå er vi vell hjemme og dem ligger i kassen og sutter:

april07010.jpg

Jeg har fått veid dem (men det er jo nå nesten 5 timer siden dem kom ut, første vekten hos vet har jeg faktisk ikke i hode lenger)

Tispe 1: 380g noen få hvite hår i bryste

Hannhund/"Joker": 360g, helt brun

Tispe 2: 300g, helt brun.

Alle mann har næringsvett og ligger nå å dier for harde livet. Blaze sover som en sten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo så søte små Blazebeibier! :D *glede seg til å kosemose på* Skjønner godt at du er sliten jeg Jeanette, men nå begynner vel strengt tatt jobben eller? :wub: Hva tror du forresten..er de røde eller brune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
De er jo så søte små Blazebeibier! :D *glede seg til å kosemose på* Skjønner godt at du er sliten jeg Jeanette, men nå begynner vel strengt tatt jobben eller? :wub: Hva tror du forresten..er de røde eller brune?

Jeg tror dem alle er mørk brune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Som mamsen sant? :wub: Finingene! Du får sove godt i natt da :D (eller må man våke over de?? :unsure: )

:D som faren. Ikke sikkert det er noe røde orkaner der... Men det bryr meg egentlig lite for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...