Gå til innhold
Hundesonen.no

Russian Toy Terrier

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Heisann!

Jeg og venninen min satt å kikket gjennom en rase bok å så på alle slags hunde raser og søkte for å finne bilder av dem og infor å se om det var noe for oss(jeg er ganske sikker på at papillon er den rette for meg men hun har ikke hund).

Så skulle jeg søke på Toy Terrier tror jeg det var og kom over denne utrolig søte hunde rasen!! :shocked::ahappy:

Så da lurte jeg på om noen vet noe om denne rasen eller vet om oppdrettere av denne rasen?

Her er et bilde av den:

20030627104615_103353_1.jpg

Her er flere bilder av den:

http://images.google.no/images?q=russian+t...tart=0&sa=N

Har aldri sett en slik en i virkelig heten, er den sjelden?

Skrevet

Han her annonserer stadig vekk valper av denne rasen (merkelig mange synes jeg), dog uten stamtavle. Jeg ville kontaktet terrierklubben hvis jeg virkelig var bestemt på å kjøpe denne rasen.

Skrevet

Den er vist ikke en terrier i følge NKK sin side.

Der står den på selskaps hund.

Det er ikke noe som jeg skal ha nå, men senere er dette noe jeg vurderer å ha sammen med papillon.

Vil ha med stamtavle da... Bruke til utstillig og div.

Har skrevet ut rasestandaren så da vet jeg litt om den.

Guest Jonna
Skrevet
Den er vist ikke en terrier i følge NKK sin side.

Der står den på selskaps hund.

Det er ikke noe som jeg skal ha nå, men senere er dette noe jeg vurderer å ha sammen med papillon.

Vil ha med stamtavle da... Bruke til utstillig og div.

Har skrevet ut rasestandaren så da vet jeg litt om den.

Fins flere raser som er i "feil" gruppe i forhold til navnet. F.eks Tibetanske Spaniel. Det er ingen spaniel akkurat :ahappy:

Skrevet

Synes rasen ser ut som en blanding av Papillon og Chihuahua jeg..? Har den noe eget opphav, eller er det en ny rase?

Skrevet
Synes rasen ser ut som en blanding av Papillon og Chihuahua jeg..? Har den noe eget opphav, eller er det en ny rase?

Syns også den lignet på dette, også litt toy terrier i den også.

Jeg vet ikke hva den er, kan jo være at den er rase fra disse rasene??

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...