Gå til innhold
Hundesonen.no

Russian Toy Terrier

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Heisann!

Jeg og venninen min satt å kikket gjennom en rase bok å så på alle slags hunde raser og søkte for å finne bilder av dem og infor å se om det var noe for oss(jeg er ganske sikker på at papillon er den rette for meg men hun har ikke hund).

Så skulle jeg søke på Toy Terrier tror jeg det var og kom over denne utrolig søte hunde rasen!! :shocked::ahappy:

Så da lurte jeg på om noen vet noe om denne rasen eller vet om oppdrettere av denne rasen?

Her er et bilde av den:

20030627104615_103353_1.jpg

Her er flere bilder av den:

http://images.google.no/images?q=russian+t...tart=0&sa=N

Har aldri sett en slik en i virkelig heten, er den sjelden?

Skrevet

Han her annonserer stadig vekk valper av denne rasen (merkelig mange synes jeg), dog uten stamtavle. Jeg ville kontaktet terrierklubben hvis jeg virkelig var bestemt på å kjøpe denne rasen.

Skrevet

Den er vist ikke en terrier i følge NKK sin side.

Der står den på selskaps hund.

Det er ikke noe som jeg skal ha nå, men senere er dette noe jeg vurderer å ha sammen med papillon.

Vil ha med stamtavle da... Bruke til utstillig og div.

Har skrevet ut rasestandaren så da vet jeg litt om den.

Guest Jonna
Skrevet
Den er vist ikke en terrier i følge NKK sin side.

Der står den på selskaps hund.

Det er ikke noe som jeg skal ha nå, men senere er dette noe jeg vurderer å ha sammen med papillon.

Vil ha med stamtavle da... Bruke til utstillig og div.

Har skrevet ut rasestandaren så da vet jeg litt om den.

Fins flere raser som er i "feil" gruppe i forhold til navnet. F.eks Tibetanske Spaniel. Det er ingen spaniel akkurat :ahappy:

Skrevet

Synes rasen ser ut som en blanding av Papillon og Chihuahua jeg..? Har den noe eget opphav, eller er det en ny rase?

Skrevet
Synes rasen ser ut som en blanding av Papillon og Chihuahua jeg..? Har den noe eget opphav, eller er det en ny rase?

Syns også den lignet på dette, også litt toy terrier i den også.

Jeg vet ikke hva den er, kan jo være at den er rase fra disse rasene??

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
    • Kan en hund ha null sosiale ferdigheter med andre hunder? Hun har konflikter med alle hunder hun møter. Akkurat som hun ikke skjønner at hun er for mye og ikke tar til seg til at andre hunder sier i fra til henne? Hun tar jo ikke hintet.
    • Det er nok ikke pga navnene du ikke har fått svar🙂I mange år nå har det vært fryktelig liten aktivitet på forumet her. Syntes alle navnene var fine jeg likte Lilly best. Masse lykke til med valp!!
    • Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...