Gå til innhold
Hundesonen.no

Frossenfór


vipsen

Recommended Posts

Frossentfor er prima og fiskene rett og slett ELSKER det! For noen fisker (spesielt de som er ormnivore) er det et must i kosten for at fisken skal få riktig sammensatt diett.

Selv forer jeg med røde, svarte og hvite myggiser på rundtur (de svarte slutter jeg med nå da det viser seg at fisken ikke synes de er noe digg) annenhver dag. Hos meg er de røde absolutt favoritten hos alle fiskene.

I kar med en del fisk i brekker jeg av en passe bit mens der det er få er jeg litt mer gnien på mengden. Det optimale er 2-4 larver per fisk, men dette kan være litt vanskelig å få til dersom du har noen grådige j... som mine kongotetraer... I tillegg til myggiser forer jeg med flakfor annenhver dag og cory-tabletter, slenger oppi en liten agurk i noen timer en gang i blant (til maller og snegler) og om sommere'n klasker vi fluer og mygg som vi slipper opp i karene.

Artemia bruker jeg ikke på voksne fisker, men det er det flotteste yngelforet som finnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskt klaskete fluer digger nesten alle fisker, men spyfluer og andre sværinger egner seg ikke (YAKK!).

Tetraer, ciklider, åler og andre ormnivorefisker synes dette er snadder, spesielt ferske mygger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...