Gå til innhold
Hundesonen.no

Tid mellom mat og sykkeltur


Recommended Posts

Jeg fikk sånn akutt lyst til å ta med Tinka på sykkeltur nå, men siden hun fremdeles er litt sliten (ikke utslitt altså) etter trening og leking med Taika i ettermiddag, ga jeg henne litt mat for å få litt mer energi (ca 100 gram tørrfôr). Spørsmålet nå er hvor lenge jeg bør vente før jeg setter avgårde? Halvtimes tid eller så?

Har ikke tenkt til å legge ut på no langtur, kanskje fire km eller så. Har heller ikke planer om å sykle sånn kjempekjempefort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det er viktigere å vente og passe tiden etter at hunden har vært i hard aktivitet enn før? Noen som vet?

Selv forer jeg helst ikke før i det hele tatt, men det har med å gjøre at han får mat en gang om dagen, og skjelden er sulten uten at han har jobbet litt i løpet av dagen. Som de over skriver venter jeg et par timer før, og ca tre timer etter. Jeg er også nøye med oppvarming og nedgåing for at systemet skal få kommet i gang, og roet seg igjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hest var iallefall regelen minimum to timer etter fòring og en time før. Den regelen bruker jeg på hund og, men hos voksen hund er det ikke noe problem, de får frokost og kveldsmat, og hard mosjon er midt på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...