Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere som trener rundering/feltsøk


Recommended Posts

Når jeg begynte å trene rundering for noen år siden kjøpte jeg noe ala denne:

butikk_dekken.jpg

Tassa er ikke den som går rundt busker og trær, det er heller rett igjennom... Så det var vel 3 av disse trekanene hun brukte den sommeren. Tilslutt sydde ei venninne av meg et dekken til henne. Dette sitter som polstret på, og jeg er kjempe fornøyd med det.

Nå som hund nr 2 er på vei inn i hus må jeg ha et dekken til. Jeg har ikke lyst til å spørre venninnen min om hun kan sy et til før Extra er fullvoksen (enda mindre lyst har jeg til å sette meg foran symaskinen selv).

Derfor lurer jeg på hva dere bruker? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Bruker dette

Det er jo meningen dem skal løse seg ut nettopp hvis hunden setter seg fast. Har selv sydd mitt fast igjen 2-3 ganger.

Om hunden sitter seg ordentlig fast i fart så kan det bli stygge skader utav det om dekkenet ikke gir etter. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker og NBF trekanten..kjøpte den av Jeanette faktisk og jeg bruker den på begge (ok, kanskje litt stor til Lyra enda men*ler*) Er fornøyd jeg.. mulig gutten min utrolig nok er mer forsiktig eller mulig han er så høy at han seiler ver de største hindringene, men jeg har aldri opplevd at den har ryki?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Jeg bruker og NBF trekanten..kjøpte den av Jeanette faktisk og jeg bruker den på begge (ok, kanskje litt stor til Lyra enda men*ler*) Er fornøyd jeg.. mulig gutten min utrolig nok er mer forsiktig eller mulig han er så høy at han seiler ver de største hindringene, men jeg har aldri opplevd at den har ryki?

Om dem ikke er for voldelige mot seg selv så holder dem gjerne livet ut :ahappy: Også tror jeg nok det har noe med høyden å gjøre. Blaze løper igjennom kratte, Loke bykser nok over med noen hare hopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dem ikke er for voldelige mot seg selv så holder dem gjerne livet ut :ahappy: Også tror jeg nok det har noe med høyden å gjøre. Blaze løper igjennom kratte, Loke bykser nok over med noen hare hopp.

Loke har egentlig aldri vært kjent for å være så forsiktig liksom :) Det er jo en grunn til at han får lov til å leke med andre hunder, gå løse turer i skogen men altså ikke rundere noe særlig med den ryggen :rolleyes: Så det må nok være høyden som gjør det meste av utslaget ja og da burde lille malle kunne gå klar av di verste buskebasketakene og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dette

Det er jo meningen dem skal løse seg ut nettopp hvis hunden setter seg fast. Har selv sydd mitt fast igjen 2-3 ganger.

Om hunden sitter seg ordentlig fast i fart så kan det bli stygge skader utav det om dekkenet ikke gir etter. <_<

Ja, forsto det. Men det var bare å sette seg ned å sy på den etter hver trening <_< Det du har er det bedre enn NBF sin? Hvis du har prøvd det.

Det jeg har til Tassa nå ser slik ut:

feltsok1.jpg

feltsok2.jpg

Hun kan sette seg opp i ting med det også, men det sitter nokså tett inntil kroppen.

Edit: Dette med høyden kan godt ha noe å si ja :ahappy: Tassa er på høyden med en AK, så hun er ikke noe stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Ja, forsto det. Men det var bare å sette seg ned å sy på den etter hver trening <_< Det du har er det bedre enn NBF sin? Hvis du har prøvd det.

Jeg har ikke brukt NBF sitt pga det er for stort til Blaze. Det jeg har er mindre stropper på enn NBF sitt og sitter tettere enn dem jeg ser bruker NBF sitt. (også er det litt kult med navnet til bikkja på ryggen også :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt NBF sitt pga det er for stort til Blaze. Det jeg har er mindre stropper på enn NBF sitt og sitter tettere enn dem jeg ser bruker NBF sitt. (også er det litt kult med navnet til bikkja på ryggen også :ahappy: )

Navn på? Okey, der ble jeg solgt :rolleyes: Da bestiller jeg en slik, men bør jeg kanskje ta størrelsen til en AK, slik at den passer når hun er valp? Eller tror du den blir for stor/liten? Vi begynner vel så smått med treningen når hun er 4 måneder (Malinois).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Navn på? Okey, der ble jeg solgt :rolleyes: Da bestiller jeg en slik, men bør jeg kanskje ta størrelsen til en AK, slik at den passer når hun er valp? Eller tror du den blir for stor/liten? Vi begynner vel så smått med treningen når hun er 4 måneder (Malinois).

AK hannhund størrelse tror jeg kan passe bra til en Malle valp (unghund).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...