Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva liker du best:

Aya

Recommended Posts

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Ringte på hann her; knall fin, med rett rygg.. MEN 16 mnd og 55 KG. Dyrlegen regnet med at han ble rundt 60 KG som voksen.. Hjelp. Det er mer enn meg. Vil jeg ha en hannhund som veier mer enn meg?

jada =D> Den var skikkelig fin allså!!! :)

Skrevet

Ja det er meget uvanlig at en shæfer veier såå mye. Det er jo ikke noe mastiff akkurat. Men uansett. Den var veldig fin den på bildet. 16 mnd. hmm.hannhund i den værste tiden. Mange omplasserer/selger hannene sine og unnskylder med noe helt annet, men grunnen er rett og slett fordi de er for vanskelige for dem... Det er ihvertfall veldig typisk! (sier ikke at denne hunden er det da, men det er mange tillfeller.) Jeg liker korthåra shæfere. Heller mørke enn for lyse. Sorte fine markeringer og litt nedsenket i bakpartiet. Det synes jeg er flott. :)

Skrevet
enten heelt lyse, eller heelt mørke  :D langhåra da såklart, og med rett rygg  :P

Ja rett rygg er et must! :) Enig med deg der! Liker ikke at de er blitt så skeiv i ryggen :P

Skrevet

tror hun var ærlig, har snakka med oppdretteren fra sverige og. Faren har helt rett rygg, og hele familien er HD/Ad frie.. Grunnen var at hun hadde vondt i ryggen, og klarte ikke holde han igjen. Han ville veldig gjerne hilse på andre hunder, og kanksje litt kranglete med andre hanner selv om han fremdeles var litt underdanig, så derfor selger hun han. Synes det hørtes ærlig ut.. Men hun ville nok helst selge han til en gutt, tror jeg. Hun skulle ringe tilbake, jeg får uansett ha han på prøve..

Skrevet

Men husk å tenk NØYE igjennom om dette er hund for deg :) Det er fryktelig syns hvis hunden må evt omplasseres IGJEN. Omplasseringer går veldig innpå hundene siden de må bytte "flokk" hele tiden. :D og de knytter seg jo til eierne sine. :wink:

Skrevet

Såklart!! Det er jeg jo helt klar over, jeg har omplasseringshund fra før jeg.. Tror nok kanskje han blir litt i største laget for meg..

Skrevet
Såklart!! Det er jeg jo helt klar over, jeg har omplasseringshund fra før jeg.. Tror nok kanskje han blir litt i største laget for meg..

Åh okei..trodde ikke du hadde hund jeg :oops: Ser du hvor masse jeg følger med...sorry :oops:

Skrevet

Mørke, langhårede Schäfere er det vakreste som finnes! Jeg skal garantert ha en slik brukshund en gang. Helst av den gode, gamle typen med rett rygg ;)

Skrevet

je den mørke der var kjempefin(minner meg om en langhåret som het Borris)

men jeg synes nå at han herre også er fin jeg, skullelikt å hatt en med disse fargene jeg.

schfer.jpg

Larry en schæfer jeg passet en gang i tiden.

Skrevet

Datteren til fetteren min har en Schäfer hann på litt over 60 kg, langhåret.

Han er abnorm!!!! Vi pleier å fleipe med at han er blanding av Schäfer og bjørn...! :wink:

Da han var 3 mnd så var han ca 10 cm lavere enn Laurelle (min forrige Schäfer) som da var 8 år...!

Men han er snill som dagen er lang da!! ;)

Skrevet
Vet ikke jeg, er visst den eneste her som ikke er så begeistra for schæfere ;)

Du er ikke den eneste.... :wink: -har ikke sansen for dem i det hele tatt...men det er fordi jeg har truffet på noen riktig skrudde individer.

Guest Vicky
Skrevet

syns de lyse er penest men det er kanskje fordi jeg er mest vandt til dem liksom

Skrevet

Jeg liker de langhårede best... Er en helt nydelig en på treningene! Dorian av Nordenstam!

Skulle gjerne hatt meg en langhåret, mørk schäfer, men langhåret blir det aldri på meg fordi jeg er utstillingsmennske :P

Skrevet

ja, de langhårede er penest syns jeg :P mørke langhårede schæferer.... :P

Skrevet
Jeg liker de langhårede best... Er en helt nydelig en på treningene! Dorian av Nordenstam!

Skulle gjerne hatt meg en langhåret, mørk schäfer, men langhåret blir det aldri på meg fordi jeg er utstillingsmennske :P

Syns det er dumt at det ikke er godkjent med langhårede schæfere :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
    • Du kan anmelde eier/fører med beskrivelse og tidspunkt/sted til politiet, men det er lite sannsynlig at de vil ha kapasitet til å gjøre noe med det. Hvis du har mulighet til å finne ut hvem det er kan du sende en bekymringsmelding til Mattilsynet, men så lenge hunden får mat, vann og tak over hodet er det lite de kan gjøre også, så lenge de ikke ser faktisk alvorlig mishandling. Det er lovpålagt å ha kontroll på hunden enten den er i bånd eller ikke, men i realiteten veldig vanskelig å håndheve.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...