Gå til innhold
Hundesonen.no

Skremt av råkjører!


janne og pippi

Recommended Posts

I kveld da jeg skulle lufte valpen min for natten, kom det en bil kjørende forbi i sakte fart. Jeg rakk ikke å reagere før sjåføren bare ga full spiker så singelen sprutet! (Og jeg kan garantere at det var med hensikt)!

Aldri har jeg sett en hund så redd... og jeg kan med hånden på hjertet si at viss jeg bare fikk tak i den sjåføren, skulle jeg ******! Fy flate så sint jeg blir!

Desverre fikk jeg ikke med meg hele reg.nr på bilen...(var mer opptatt av å få hunden i sikkerhet) Men om jeg skulle finne fram til denne sjåføren likevel,

trenger jeg råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt når sånt skjer, men det er vel fint lite du kan gjøre. Ja, du kan anmelde men det blir ord mot ord og har du ikke video av hendelsen finnes det faktisk ingen beviser heller. Garantert henleggelse med andre ord, for politiet kommer ikke til å bruke ressurser på en sak som dette. Selvtekt er vel også forbudt, så selv så fristende det måtte være så kan det faktisk bli deg som blir anmeldt og dømt for herverk på annens eiendom i så måte. Kjipt, men sant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Forsto ikke helt at det var sånn det foregikk da jeg snakket med deg på MSN i natt.

Men herlighet! HVorfor oppføre seg sånn?

Håper ikke Pippi fikk men av dette.

Noe så idiotisk!

Men er nok best å trygge Pippi og glemme dette, men skjer noe igjen, få med nr og anmeld, om ikke annet så har du gjort det du kan gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i alle fall ikke gjøre noe som gir HAM grunn til å være sint på deg.. Dette var en bølle fra før, mon tro hvordan han blir hvis man heller bensin på brannen?

Ikke lett å stoppe slike folk, som andre sier så blir det ord mot ord, men jeg syns du skal anmelde det uansett. Det blir loggført, og hvis han får nok klager på seg, ja...så får han et problem til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke vits i å anmelde! Er vel egentlig ikke noen lov som sier at han ikke kan gasse på litt ekstra når han kjører forbi folk? Eller er det det? Så du hadde jo ikke kommet noen vei med det uansett...

Ja det er skikkelig dritt gjort, og ja det frister sikkert å gjøre noe med det! Men det er ikke noe du kan gjøre! Sånne folk kommer du til å treffe flere av...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, som andre sier er det jo ingen vits å anmelde. Skjønner at du blir forbanna, - er jo j***** unødvendig, og valpen kan jo bli redd for biler i ettertid.. Får håpe valpen din er en tøffing, og at hun har glemt hendelsen i dag :ahappy:

Jeg var nettopp ute på tur i fine været (ja, det er vår!!) da en forbanna MC-fyr kommer kjørende i stor fart forbi oss på en Harley Davidson eller hva f*** det var, og det smalt jo selvfølgelig flere ganger i motoren, og Chantana som er redd smell, torden o.l. ble jo selvfølgelig nervøs, og halen forsvant mellom bena..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO det er vits i å anmelde, og JO det er en lov som sier at man ikke har lov til å gasse på slik. Har noen av dere hørt om §3 i vegtrafikklovgivningen?

Selvfølgelig er det vits i!

Vi skal ikke la folk holde på slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva tror du politiet kommer til å gjøre med dette?? Veit jo ikke hvem det er engang! Er jo bedre å bare prøve å komme over det!

Ja det er irriterende at enkelte folk holder på sånn, men hvis du ser på fakta, så er det jo ikke noe å gjøre!

Du må forresten gjerne paste inn den loven! Alltid bra å lære noe nytt! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 3. Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

Men det er likevel ingen vits i å anmelde en sak som denne. Den ville blitt henlagt før blekket tørket. Det er ingen bevis og ingen personlige skader. At en valp ble skremt tror jeg ikke politiet ville sett på som et så stort problem at de ville gitt noen et forelegg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre :ahappy:

Her er loven:

"Vegtrafikklog, kap 2, trafikk m.m.

§3 Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen."

I tillegg, dette er et utdrag fra trafikkreglenes §6 som omhandler fartsregler:

"Førere av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre- sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre"

Du må huske på at det som aldri blir anmeldt, blir heller aldri gjort noe med. Politiet loggfører alle anmeldelser, og om han blir anmeldt flere ganger for overtredelse av §3 og andre ordensforstyrrelser, så blir det tatt tak i.

Men det er likevel ingen vits i å anmelde en sak som denne. Den ville blitt henlagt før blekket tørket. Det er ingen bevis og ingen personlige skader. At en valp ble skremt tror jeg ikke politiet ville sett på som et så stort problem at de ville gitt noen et forelegg for det.

Det er her jeg er veldig uenig. Det er til syvende og sist ikke deg som skal tro eller synse noe om det, når folk bryter loven, uansett hvor "lite alvorlig" andre kan mene det er, bør det anmeldes.

*Dobbeltpost*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske på at det som aldri blir anmeldt, blir heller aldri gjort noe med. Politiet loggfører alle anmeldelser, og om han blir anmeldt flere ganger for overtredelse av §3 og andre ordensforstyrrelser, så blir det tatt tak i.

*Dobbeltpost*

Jammen det er jo her hele problemet ligger! Ingen veit jo hvem denne "han" er (kan like gjerne være en jente!)! Hva skal man gjøre da? Komme til politiet å si "du, det var en eller annen i en sølvfarga (f.eks.) bil som gassa på skikkelig da vedkommende kjørte forbi oss, så valpen min ble redd! Jeg vil anmelde!"

Sorry altså, som jeg har sagt i alle innleggene mine så er det skikkelig dritt, men det er jo ikke noe å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ripe i lakken er i hvert fall ingen løsning. Er du "heldig" da, så blir du anmeldt for herverk, og jeg tviler sterkt på at skremt valp for x antall dager siden hadde blitt en formildende omstendighet.

Husk at om du anmelder, må du også være forberedt til å møte i retten å peke ut vedkommende som gjorde det. Og så du føreren godt nok til at du 100% kunne ha identifisert h*n? Ikke har du bevis, så det blir ord mt ord også. (Ikke at jeg trur at en slik sak kommer lengre enn første skrivebord, og at du får lapp i posten om at saken er henlagt. )

En sur opplevelse, men dessverre er det en del mindre hensynsfulle folk bak rattet på mange måter. Håper valpen din kommer seg etter denne opplevelsen, og at du ikke treffer på vedkommende noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er her jeg er veldig uenig. Det er til syvende og sist ikke deg som skal tro eller synse noe om det, når folk bryter loven, uansett hvor "lite alvorlig" andre kan mene det er, bør det anmeldes.

Når alt som finnes i denne saken er en hundeeiers påstand og et halvt registreringsnummer så er det ikke synsing å si at politiet vil henlegge saken. Når politiet henlegger voldtektssaker selv om de har dna fordi det er påstand mot påstand, så er det veldig naivtå tro at en sak som denne vil nå fram noe sted. Og i rettferdighetens navn: synes du det er riktig av politiet å bruke ressurser på en slik sak når voldsforbrytere og vinningskriminelle går fri pga manglende ressurser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt som finnes i denne saken er en hundeeiers påstand og et halvt registreringsnummer så er det ikke synsing å si at politiet vil henlegge saken. Når politiet henlegger voldtektssaker selv om de har dna fordi det er påstand mot påstand, så er det veldig naivtå tro at en sak som denne vil nå fram noe sted. Og i rettferdighetens navn: synes du det er riktig av politiet å bruke ressurser på en slik sak når voldsforbrytere og vinningskriminelle går fri pga manglende ressurser?

:) Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men i dag har min kjære mormor (av alle :) ), lekt frøken detektiv og tatt registreringsnr. på bilen. Hun, blandt tre andre, var også vitne til hendelsen. Flere i borettslaget har klaget på denne råkjøreren så jeg står tydligvis ikke alene.

Vet med ganske stor sikkerhet at ingenting kommer til å bli gjort fra politiet sin side viss jeg anmelder. (I hvertfall så lenge det ikke var barn med i bildet) :P De har viktigere ting å bruke tiden sin på! Men det kan faktisk være nok til at sjåføren tenker seg om to ganger neste gang og da skal jeg være fornøyd med det.

Pippi har vært i trafikken i dag og det ser ut til at hun har ristet av seg den skumle episoden.

Og for ordens skyld.... skulle jeg aldri ripet opp lakken på denne bilen. Det var heller ment som en spøk :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men i dag har min kjære mormor (av alle :) ), lekt frøken detektiv og tatt registreringsnr. på bilen. Hun, blandt tre andre, var også vitne til hendelsen. Flere i borettslaget har klaget på denne råkjøreren så jeg står tydligvis ikke alene.

Hvis du har vitner så stiller jo saken seg annerledes. Men vil nok likevel tro at den henlegges siden det ikke var noen skader og det er snakk om "bare" en hund som ble skremt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble slått i ansiktet med en kost, av en dørvakt på et utested en gang! Faktisk! Helt uten grunn! Masse vitner! Fikk merke i trynet! Anmeldte det, og de ble jo temmelig overraska på politistasjonen da, siden han hadde brukt en kost! Var der i flere timer, men saken ble henlagt!

Han hadde visst brutt noen andre lover å!

Så når politiet henlegger sånt, så tviler jeg sterkt på at dere kommer noe lenger med en som råkjørte! Uansett hvor mange vitner det er! Er faktisk bare deg det går utover, for det tar mye tid å anmelde en sak!

Sløsing av tid du heller bør bruke på valpen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk bare deg det går utover, for det tar mye tid å anmelde en sak!

Sløsing av tid du heller bør bruke på valpen din! :)

Oi! jeg ville ikke kalt det sløsing. Og valpen skulle jeg nok ha mer enn nok tid til uansett! Men poenget mitt er at føreren burde fått seg en advarsel enten om jeg anmelder eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det ikke sløsing av tid? kommer jo ikke noe vei uansett?! Politiet kommer temmlig sikkert ikke til å kontakte vedkommende engang!

Men ja, jeg er veldig enig i at sånne folk burde fått en lærepenge, men det er desverre sjelden det skjer! da må du gjøre det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det ikke sløsing av tid? kommer jo ikke noe vei uansett?! Politiet kommer temmlig sikkert ikke til å kontakte vedkommende engang!

Men ja, jeg er veldig enig i at sånne folk burde fått en lærepenge, men det er desverre sjelden det skjer! da må du gjøre det selv!

Men dette er jo å ta sorgene på forskudd!

"Den som intet våger, intet vinner" mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM dere har fått tak i nummeret, så mener jeg dere bare bør ringe inn å tipse. Få også vitnene til å gjøre det samme. Får de nok raporter på h*n så kan det nok få en følge. De finner ut tlf nr og alt selvom de kun har nr.

Måtte tipse om en fyr selv når jeg var mindre, fordi han prøvde å lokke til seg en gjeng med unger (dvs 4 av oss :P ). Og de fant fort ut hvor han bodde, tlf nr. og hvem han var.

Syntes ikke "sånne" råkjørere skal slippe unna, så jeg mener det er verdt å bare ta en tlf å tipse. Da er de hvertfall klar over det, om han evt skal komme i kontroll senere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen det er jo her hele problemet ligger! Ingen veit jo hvem denne "han" er (kan like gjerne være en jente!)! Hva skal man gjøre da? Komme til politiet å si "du, det var en eller annen i en sølvfarga (f.eks.) bil som gassa på skikkelig da vedkommende kjørte forbi oss, så valpen min ble redd! Jeg vil anmelde!"

Sorry altså, som jeg har sagt i alle innleggene mine så er det skikkelig dritt, men det er jo ikke noe å gjøre!

Det hun skrev i innlegget sitt var at hun trengte råd hvis hun fant ut HVEM vedkommende var..så jeg svarte ut ifra det. Og da mener jeg at det helt klart bør anmeldes, uansett om man tror det vil bli henlagt eller ikke så ligger det i papirene, og dersom denne personen gjør dette til stadighet bør han/hun få konsekvenser for det. Og jo fler som anmelder, jo større sjanse blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor virker det som om alle går ut ifra at vedkommende gjorde dette for å skremme valpen? Han høres jo mer ut som en som tøffer seg, så kanskje han gjorde det fordi han synes frøkna som gikk ute på tur var veldig søt?

Og en annen ting, hvis politiet virkelig skulle prioritere en slik sak, så hadde jeg blitt deppa. Altfor mange viktige saker blir henlagt, til tross for at det meste er på plass av vitner og bevis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor virker det som om alle går ut ifra at vedkommende gjorde dette for å skremme valpen? Han høres jo mer ut som en som tøffer seg, så kanskje han gjorde det fordi han synes frøkna som gikk ute på tur var veldig søt?

Og en annen ting, hvis politiet virkelig skulle prioritere en slik sak, så hadde jeg blitt deppa. Altfor mange viktige saker blir henlagt, til tross for at det meste er på plass av vitner og bevis..

Det virker som om alle går utifra at han gjorde det for å skremme fordi trådstarter skrev at hun kunne garantere at det var med hensikt.

Politiet vil heller aldri prioritere en slik sak foran voldtekt og drap, det er ikke derfor "viktige saker" blir henlagt.

Vi trenger folk som slåss for de "små sakene" også..slik som i resten av samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...