Gå til innhold
Hundesonen.no

Mybestmate Zorro :)

HanneJ

Recommended Posts

Her er litt info om Zorro, familiens første hund og mitt ansvar!

Navn: Mybestmate Zorro

Til vanlig: Zorro

Født: 24.07.2006

Oppdretter: Anne Erikkson, mybestmate

soet.jpg

Bilde fra oppdretter

Denne nydelige gutten dro vi for å hente den 7. Oktober 2006!

Vi dro hele den lange veien fra Trondheim til Gøteborg.

Skal love deg at en 8 timers kjøretur virker MYE lengre når du venter på å hente en liten valp!

Han var en drøm for oss, fra den gang vi så ham. Da vi kom frem til oppdretterens hus og kom inn døra, ble vi møtt av moren og tre valper. Det var i alt åtte valper i kullet, men bare tre var igjen. Og blant dem var Zorro, som gjemte seg litt i bakgrunnen.

Kjøreturen hjem gikk helt knirkefritt!

8 timer, NULL piping eller klaging og kun tre stopp.

Vi hadde forberedt oss på mye klaging og piping etter moren og kullsøsken, men han var stille.

ett eller to på natta var vi hjemme i Trondheim!

1.jpg

Zorro i bilen - på vei til sitt nye hjem

Den første natta i sitt nye hjem gikk også uten et pip eller klaging. Og han var ikke oppe før klokka halv ti!

Den første dagen i hus var det finvær, og vi benyttet denne sjanse for å være mye ute. Zorro følte seg allerede hjemme og var trygg i huset :)

Den første kommandoen han lærte seg var "sitt" - noe som han faktisk lærte seg den første dagen!

Her er en video av første dagen, hvor kommandoen "sitt" blir innlagt i leken :)

http://www.zippyvideos.com/3282721406099456/zorro_0001/

2.jpg

ET BILDE AV ZORRO, FØRSTE DAG I HJEMMET!

Etter første uka hadde han lært seg "sitt" og "ligg"

Lettlært var han, mildt sagt. Og etter fire uker kunne han:

Sitt

Ligg

Snu

Sitt bjørn (sitt bamse)

Rull rundt

Værsegod!

:ahappy:

Det var kort om gutten :)

Garanterer at mer vil komme! Skal blant annet legge ut mer bilder og info :P

Besøk hjemmesiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zorro og Bessie - Bestevenner

Zorro's bestevenn er ei blandingstispe (Bordercollie/Engelsk Setter) ved navn Bessie.

Hun tilhører min mormor, så det blir ofte dagsturer for at Zorro skal møte Bessie.

Zorro og Bessie er to helt forskjellige hunder, med helt forskjellig personlighet.

Kanskje er det derfor de passer så godt sammen?

Inne kan de ligge å kose seg med hverandre, men ute er det full action, med mye leking og herjing.

Har uttallige bilder på dataen av de to!

kjem.jpg

Zorro i farta...

24.jpg

Bessie :ahappy:

22.jpg

19.jpg

(Disse bildene og fler, finner du på hjemmesiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
Guest Christine
Nåmmen, der var vi jo :lol:

Begynte å lure på "Når i huleste la jeg inn bilder av Zorro da?"

Glemte jo helt at Christine var en liten paparazzi :D

Skjønner ikke hva du mener jeg?! Paparazzi? Hmm, merkelig det der.. :D

Zorro er herlig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...