Gå til innhold
Hundesonen.no

Katter i bånd


ellish

Recommended Posts

Jeg ser flere og flere som har katten i bånd. Sennest i går så jeg noen unger med en katt i bånd. Katten ble jo livredd og ville springe bort når Tassen kom gående. Men den hadde jo bånd! Hva mener dere om katter i bånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange grunner til at katter er i bånd, men det bør ikke under noen omstedigheter være unger i andre enden av båndet. (Med mindre det er under tilsyn av en voksen person.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes de skal gå i bånd jeg <_<

Har ikke katt selv og er ikke noe særlig glad i dem, men jeg blir så irritert når gården våres er dekket i katte møkk og bikkja går å spiser opp alt sammen.. Joda, de er ikke dyr som skal gå i bånd, men er hunder det da? vet om noen som har kattene sine i stoor utegård også går de tur med dem i skogen og slipper dem løse der, akkurat som med en hund..

Hadde jeg hatt katte hadde jeg garantert hatt den i bånd.

Edit: Også finnes det jo rasekatter også da som "er verdt for mye" til å ikke gå i bånd :rolleyes::D

Edit 2: Er helt enig i at det ikke burde være barn med dem i bånd uten tilsyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis katten liker å få seg en tur ut i bånd, så er jo det helt fint. Men ansvaret for dyr skal fortsatt ikke overlates til barn... Det er jo så mange som klager over katter som driter i blomsterbedet, men likevel synes det er noe tull at katter går i bånd, "for det er de ikke laget for". Hunden er ikke laget for å gå i bånd noe mer enn katten er.

Angående rasekatter og at de er "for dyre", så er det faktisk flere grunner til å ikke la avlskatter fly gatelangs. Du har smittsomme sykdommer, som katte-aids (begynner å bli ganske vanlig) som kan smitte til avlspartnere, og katten kan selvsagt bli drektig med en sporadisk katt (dersom det er hunnkatt). Og det hjelper selvsagt ikke om man holder den ene katten man avler på innendørs, dersom man har tre andre som flyr fritt rundt og kan pådra seg alskens sykdommer, og så smitte den som skal avles på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Katter skal ikke være i bånd <_< .. Det blir så feil. Selv blir jeg veldg irritert på katter som kommer og pisser i høyet vårt. Men det har blitt bra etter at me fikk Labbetuss. Da har vi som regel bare an katt og det er vår egen :rolleyes: . Det er jo litt drit å kattene løse og. Parer jo hele tiden. Kvart eneste blir katter dumpet, omplasert og drept. Det var slik vi fant vårs(han var dumpet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir vel ikke mindre kattedrit selv om de går i bånd. Ser jo bare hvordan det er med hunder, ikke alle gidder å plukke opp.

Da blir det i hvertfall ikke hagen min som er full av kattedrit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...