Gå til innhold
Hundesonen.no

hva savner du fra butikkene?


Benedicte

Recommended Posts

Hva savner du av varer fra butikkene som ikke lenger selges, men som gjorde det tidligere? Fra jeg var liten husker jeg at jeg elsket BUGG tyggis, i rødt, gult, lilla osv. Jeg savner også en sjokolade (var små plater) med disneyfigurer, hvor disneyfigurene var i hvit sjokolade! og pæreis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Ååå, morsom tråd! :D

Savner en is som er hvit inni med sånn gult trekk utenpå, tror den så ut som en bamse ellerno? Aner ikke hva den heter.

Og og og sånn liten blå pose (Haribo?) med sånne små ruter-salmiakklakriser! De var GODE..

Også BUGGen da, og at den bare kostet 25 øre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banansjokoladen finnes på de fleste Coop butikker og Narvesen, Mix o.l. Jeg savner det store utvalpet av små Haribo poser, savner salmiakkrutene, den med røde og sorte blomster, den med vingummifigurer av dyr og ting- ja, alle! Og at de bare kostet en krone pr stykk.. Savner Soho-sjokoladen og Shio-brusen (i ferskensmak!).. Så savner jeg noen av Gøysaftene og pæreisen.. Savner noen av twist-bitene, blant annet en de hadde som lignet på den med banan, men som hadde bringebærkrem inne i! Nammis..

EDIT: og SELVSAGT appelsinsjokoladen.. Min favorittsjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noe jeg savner, og det er sjokoladen Opal og Sol is... og så den banansjokoladen som var pakka inn i gult papir og var forma som en banan.

Den er jo super god. Og man får de som oftes på shell stasjonene og noen narvesener.

Også de disney figurene dere snakker om, de husker jeg :D Og de var gooode.

Ellers er det ikke så mye jeg savner egentlig. Eller jo, ordentlig bruspulver (de i sånne "frukt"-beholdere, banan, appelsin, jordbær osv osv. Får de i sverige, (sikkert i norge også), men nå er innholdet nesten kun sukker.

En sjokolade, som var i serien med helnøtt og fruktnøtt. Den hadde små opphakket nøtter, og smakte litt salt. Papiret var noe oransje.

Buggen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer listen til Aya! :D (Og french fries med paprika ja..)

Samt at jeg også savner Maarud Orginalchips Lett krydret.. Sykt god chips!

Også savner jeg noen ostepop liknende greier i en rød pose, med en grå mus utenpå. Skikkelig godt.. MMmm..

Som dere sikkert ser er jeg et "Chips-vrak"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner Pepsi Max med cappuchino-smak! En fantastisk erstatning for Tines iskaffe-kaloribomber. (Gosh - hvordan skal jeg overleve sommeren uten å legge på meg 37 kg?!?!)

ENDELIG flere enn meg som faktisk likte den brusen! Pleide å kjøpe en halvliter og kooose meg med den (for det skal nevnes at drakk man et glass fort så ble man kvalm :D )

DUMME DUMME produsentersom fjernet den igjen! "Cappuchinoooooooooo!"

James Bond chipsen! MMMMMM den va god! Den fantes før da jeg var 7-8 år gammel.

Appelsinsjokoladen som man dunket i bordet!

Så må jeg lete mer og mer etter Pizza pronto (Den pakingen med to pizza bunner + saus i) ser færre og færre av dem i butikken. De kan bare VÅGE å fjerne den fra markedet, for den er genial for oss som ikke har kokkeferdighetene på plass! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva savner du av varer fra butikkene som ikke lenger selges, men som gjorde det tidligere? Fra jeg var liten husker jeg at jeg elsket BUGG tyggis, i rødt, gult, lilla osv. Jeg savner også en sjokolade (var små plater) med disneyfigurer, hvor disneyfigurene var i hvit sjokolade! og pæreis :D

ÅÅÅÅ den sjokoladen savner jeg... Den var såååååå god.. Er ikke lenge siden jeg faktisk tenkte på den.

Ellers så savner jeg en saks type sjokolade pålegg... Det er ikke den samme sjokko pålegget som er nå.

Det var en boks med en Litago Sjokolade ku uten på hvis jeg husker riktig..

å... tenker ofte på den.

Det er liksom de viktigste som jeg virkelig savner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer listen til Aya! :D (Og french fries med paprika ja..)

Samt at jeg også savner Maarud Orginalchips Lett krydret.. Sykt god chips!

Også savner jeg noen ostepop liknende greier i en rød pose, med en grå mus utenpå. Skikkelig godt.. MMmm..

Som dere sikkert ser er jeg et "Chips-vrak"

Hihi, godteritwins:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Split-isen

*Dux eller duxi eller noe sånt...?? Liten pakke med tre små sjokoladebiter. Karamell overtrukket med sjokolade... Noen SGT'er som vet hva jeg mener...?

*Også Dajm-kjeksen 7-11 solgte for noen år siden...

*Og rød og blå Riegel selvsagt

*Blå Hubba Bubba, med sånne store biter som det var i gamle dag, da det holdt å ta en tyggis liksom.

*Nøttekuler... :D DET har jeg lett etter mange ganger det, både i inn og utland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg savner brusen Cocco bahia som ble produsert av Oscar Sylte, ellers så er det et savn at Annanasbrusen dems ikke finnes i butikkhyllene i Telemark...

*drikke av annanas brusen sin fra oscar sylte* hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Split-isen

*Dux eller duxi eller noe sånt...?? Liten pakke med tre små sjokoladebiter. Karamell overtrukket med sjokolade... Noen SGT'er som vet hva jeg mener...?

*Også Dajm-kjeksen 7-11 solgte for noen år siden...

*Og rød og blå Riegel selvsagt

*Blå Hubba Bubba, med sånne store biter som det var i gamle dag, da det holdt å ta en tyggis liksom.

*Nøttekuler... :D DET har jeg lett etter mange ganger det, både i inn og utland...

Jeg husker Dux! Veldig god den.. Og Hubba Bubba med store biter - kan ikke fatte hvorfor de måtte lage de små? Det er juks det.. Funny og Shake var og tyggiser som var gode, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...