Gå til innhold
Hundesonen.no

Det er ikke noen av dere som har lyst på en labrador?

Ingvild

Recommended Posts

Skrevet

Kanskje det er fordi denne dagen er min offisielle emodag, kanskje det er fordi Tinka bare er herk, men akkurat nå er jeg bare drittlei av hele greia med å ha hund. Ikke kan hun normal hundeskikk, og i alle fall ikke lydighet. Hm, nå klager jeg innmari mye - men som sagt, det er emodagen min i dag. Da er klaging lov (nei, jeg er ikke emo til vanlig - derfor er jeg fullt klar over at jeg er emo i dag).

Skrevet

Gjør som meg! Prøv å selg dyret...-jeg pleier si "2.50.- og en bugg"!!

:wink:

Ingen som har kommet med Bugg`en ennå, da...hihihi :D

Skrevet
Det er såå synd på oss alle sammen :D

Jaaaa! *føler seg skikkelig emo og nyter det*

Kan gjerne bytte Tinka hvis jeg får Mona jeg. Kunne vært moro å fått oppleve valpetida en gang til, særlig hvis hun er sånn som Tinka var. :roll:

Skrevet

Mona er sånn her:

Hvis jeg slækkern i sofaen gjør hun det samma. Sover jeg, sover henne. Dersom ingen ser henne, tar hun alt av papir og papp hun kan finne, og river det i stykker + strør det gjerne rundt på hele kjøkkenet, stua, gangen OG på plenen ute.

Hun gir seg ikke når hun har begynt å bite. Hun har skjønt at hun faktisk kan hoppe og skrape meg ihjel med labbene. Hun er ikke spesielt lydig.

Hmm.... Hun spiser ALT! Men den kjenner du vel :D

Noen som vil ha? ;)

Skrevet
Mona er sånn her:

Hvis jeg slækkern i sofaen gjør hun det samma. Sover jeg, sover henne. Dersom ingen ser henne, tar hun alt av papir og papp hun kan finne, og river det i stykker + strør det gjerne rundt på hele kjøkkenet, stua, gangen OG på plenen ute.

Hun gir seg ikke når hun har begynt å bite. Hun har skjønt at hun faktisk kan hoppe og skrape meg ihjel med labbene. Hun er ikke spesielt lydig.

Hmm.... Hun spiser ALT! Men den kjenner du vel :D

Noen som vil ha? ;)

Hm, Tinka spiste ikke så mye på ting og tang (bortsett fra mat som hun fikk tak i), derimot var hun glad i armene mine - sånn at hun ikke kunne slippe taket på dem med tennene sine. Det så ut som om jeg hadde gått løs med barberblad på armene mine hver dag i to-tre måneder i strekk. Det var egentlig det aller, aller verste med å ha valp. I alle fall å ha Tinka som valp.

Ja, jeg er fremdeles åpen for å bytte, hehe.

Guest Vicky
Skrevet

hehe... vil gjerne ha labbis... men dobbermann kommer nok først :)

Skrevet

Er fornøyd med Diego jeg.. :D

Men tar gjerne i mot andre hunder..

Bare send dem over.. :):P

Spesielt Odin, han kan du bare sende over med en gang..:P

Skrevet
Gjør som meg! Prøv å selg dyret...-jeg pleier si "2.50.- og en bugg"!!

Ingen som har kommet med Bugg`en ennå, da...hihihi :)

hvilken smak skal du ha på buggen?? skal sjekke omde har i butikken her nede jeg he he he he :wink: (bare tuller) :wink:

Skrevet
bare å sende dem på ferie koloni på askøy:) weee!!!

ja meg og kine deler på dem vi ikke noe problem :)

Skrevet

hvilken smak skal du ha på buggen?? skal sjekke omde har i butikken her nede jeg he he he he :wink: (bare tuller) :wink:

Jeg skal ha den gamle typen! Den rosa!! mmm...nammis...hihihhi....*lyst å blåse kjempestore bobler*

Skrevet

Jeg skal ha den gamle typen! Den rosa!! mmm...nammis...hihihhi....*lyst å blåse kjempestore bobler*

ja bugg er gode de, husker de med banan smak og var det bringebær eller jordebær smak???og ikke minst så var de litt større og ikke minst billigere før i tiden.

har sett det med sjokolader og ikke minst hubbabubba de var jo svære før men når en ser dem nå så har prisen økt noe kolosalt mens innholdet har krympet drastisk. sløkket spør du meg. [-X

Skrevet

Jeg liker labbis! Men syns de brune er finest..hvis du spraylakkerer henne så kanskje? :D Hehehe

Min hund er IKKE tilsalgs! Hun er en eeengel! Har ALDRI tygget i stykker noe i hele sitt liv :)

Skrevet
Jeg liker labbis! Men syns de brune er finest..hvis du spraylakkerer henne så kanskje? :)  Hehehe

Min hund er IKKE tilsalgs! Hun er en eeengel! Har ALDRI tygget i stykker noe i hele sitt liv :D

Hun har brun underull, teller det? I røyteperioden ser hun faktisk nesten brun ut, hun er det nærmeste du kommer brun labrador hvis du ikke skal ha brun labrador. Kan sende henne sørover med et fly på søndag, for da skal vi allikevel til flyplassen. :P

Skrevet

Hun har brun underull, teller det? I røyteperioden ser hun faktisk nesten brun ut, hun er det nærmeste du kommer brun labrador hvis du ikke skal ha brun labrador. Kan sende henne sørover med et fly på søndag, for da skal vi allikevel til flyplassen. :P

hehe det får duge :P

Jeg står klar og tar imot henne jeg :wink::P

Skrevet

Nei, Jeanette, ligg unna! :P JEG skal hente henne på Flesland før deg! Ellers punkterer jeg dekkene dine i P-huset :P

tar gjerne imot en labbis jeg! Hadde dradd henne med til klubben med en gang og startet treningen :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
    • Du kan anmelde eier/fører med beskrivelse og tidspunkt/sted til politiet, men det er lite sannsynlig at de vil ha kapasitet til å gjøre noe med det. Hvis du har mulighet til å finne ut hvem det er kan du sende en bekymringsmelding til Mattilsynet, men så lenge hunden får mat, vann og tak over hodet er det lite de kan gjøre også, så lenge de ikke ser faktisk alvorlig mishandling. Det er lovpålagt å ha kontroll på hunden enten den er i bånd eller ikke, men i realiteten veldig vanskelig å håndheve.
    • Hei! valpen vår på 14 uker har egentlig vært eksemplarisk, bortsett fra litt utfordringer på natt og med bur. Men nå har det virkelig blitt ekstremt mye biting. Vi fører dagbok og ser at det sammenheng mellom overstimulering og lite søvn som gjør at han får disse bite periodene. Det går ikke an å avlede han med gobiter, bein eller ignorering og vi må sette han i timeout for å roe han.    noen som har noen tips til å håndtere dette? Han biter oss til blods og sikter fast når han skal følges i timeout eller ut for å gå på do. Vi vet vi skal prøve å unngå overstimulering og at han må få mer søvn. Men enn så lenge har vi slitt litt med å få han til å roe seg alene på dag og kveldstid 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...