Gå til innhold
Hundesonen.no

Kræsj et ønske

henrikke

Recommended Posts

Skrevet
Det får du, men så får du også en sterk influensa og bihulebetennelse så du må holde deg inne hele påsken.

Jeg ønsker meg mindre lekser og snille lærere.

Det får du, men så må du bytte skole, og der er det bare "monsterlærere" og tonn med lekser.

Jeg ønsker meg ny frontrute til bilen min.

• Svar 217
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Det får du, men så må du bytte skole, og der er det bare "monsterlærere" og tonn med lekser.

Jeg ønsker meg ny frontrute til bilen min.

Det får du, men så sprekker den igjen etter 1 kms kjøring, og du er like langt :)

Jeg ønsker meg appelsinsjokoladen tilbake..

Skrevet

Den kommer tilbake, men det viser seg at de begynt å ha en stygg eggekrem inni.

Jeg ønsker meg masse puddersnø og sol til påsken.

Guest Just me!!
Skrevet

Det får du, men det ender meg at du kommer passe solbrent tilbake fra ferien din.

Jeg ønsker meg en 6er i matte!

Skrevet

Hurra , det tar av!

innvilget, men det er såklart fra et bankran , og det er fargeflekker på dem

jeg vil ha.. en lang tråd..

Guest Just me!!
Skrevet

Det får du, men så stenger moderatorene den. Muahaha :)

Jeg vil ha en kosete Archie!

Skrevet

innvilget, han klenger så du blir totalt waccobangbang i hodet.. :)

jeg ønsker meg at alle bjørker i verden slutten å være til plage for allergikere

( en som ønsket seg høyere lønn på samme diskusjonsemne på et flynettforum, fikk det-- bilde av et lønne tre, med vekst garanti.. hihi)

Skrevet

Ønsket er innvilget, men siden den har stått siden julen 1993 har den fult av grønnhvite muggflekker..

Jeg ønsker meg billige flybilletter til Amsterdam i sommer..

Skrevet

(NÅ VAR DU SLEM)

Det er greit det, dessverre tok tidsmaskinen litt feil, og det er fredag ca 55 år frem i tid.. Og du bruker rullator og høreapparat!

Jeg ønsker meg sangstemme :)

Skrevet

Hmph. Du får en hullmaskin, men den lager bare spiralformede hull, så det er fremdeles like vanskelig å sette inn arkene i en perm.

Jeg ønsker meg solbriller!

Skrevet
innvilget - men Tinka SPISER både pinner og leker, og du må bruke pengene til opperasjoner :)

Jeg ønsker meg...hest.. :)

*fnis*

Innvilget, desverre er den ene meien på gjyngehesten brukket...

jeg ønsker meg et (tør ikke ønske meg noe, dere ødlegger jo alt) hus, med gjerde rundt, 5 soverom, interiørakitekt som liker bondestil, masse penger, snille naboer, sau over veien som har fartsgrense 20 km "barn leker".

Skrevet

Du får hus og hele pakka, men så viser det seg at huset er fullt av råte og du må flytte ut og inn i en trang og stusselig leilighet.

Jeg ønsker meg en flaskegrønn cordfløyelbukse.

Skrevet
*fnis*

Innvilget, desverre er den ene meien på gjyngehesten brukket...

jeg ønsker meg et (tør ikke ønske meg noe, dere ødlegger jo alt) hus, med gjerde rundt, 5 soverom, interiørakitekt som liker bondestil, masse penger, snille naboer, sau over veien som har fartsgrense 20 km "barn leker".

Innvilget, men huset er uggent lilla, gjerde er 10cm høyt, de 5 soverommene er på 6m2, bondestilen står bedre til jernalderen, pengene er falske, naboene er snille, men dumme.

EDIT; Ingvild var før meg :)

Ønske innvilget Ingvild; Men så viser det seg at buksa har feil form

Jeg vil ha en flaske rent vann

Skrevet
Jeg vil ha en flaske rent vann

Du får en flaske vann fordi det er verdens vanndag i dag, men så ser du at at vannet er tappet fra tilhengeren som har vært på utstillinger i Trondheimsområdet i to år (og som hunder dermed har drukket av også). Egne erfaringer er vel lov til å dra inn her?

Jeg ønsker meg et minnekort på 1GB.

Skrevet
Du får en flaske vann fordi det er verdens vanndag i dag, men så ser du at at vannet er tappet fra tilhengeren som har vært på utstillinger i Trondheimsområdet i to år (og som hunder dermed har drukket av også). Egne erfaringer er vel lov til å dra inn her?

Jeg ønsker meg et minnekort på 1GB.

innvilget, men er av dårligste kvalitet så bildene blir dårlige.

ønsker meg grey hound

Skrevet
Du får greyhound, men den vil så gjerne løpe at den stikker av, og så får du aldri se den igjen.

Jeg ønsker meg et par ullsokker så jeg kan bli varm på beina.

Innvilget, men Tinka tygger dem i stykker på 5 minutter

Ønsker meg større sofa eller mindre schæfer

(fysj blir jo nesten litt iritert av dette *flir*)

Guest Christine
Skrevet
Innvilget, men Tinka tygger dem i stykker på 5 minutter

Ønsker meg større sofa eller mindre schæfer

(fysj blir jo nesten litt iritert av dette *flir*)

Innvilget begge to, men dine nåværende hunder spiser både schæferen og sofaen!

Jeg ønsker å bestå jegerprøven!

Skrevet

Ønsket ditt er innvilget, men sofaen er så stor at du må hive ut spisebordet, og schæferen er så liten at alle tror det er en valp og maser om at du ikke må være så aktiv med den, for da får den belastningsskader.

Edit: Christine var raskere enn meg

Du består jegerprøven, men det er bare såvidt så du må ha med deg fem erfarne jegere rundt omkring resten av livet ditt så du ikke skal håndtere hagla feil.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...