Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring


Recommended Posts

Heisann! Jeg skal antageligvis få en liten valp til sommeren, og jeg driver nå og titter på forskjellige forsikringer. Men så kom jeg på at det sikkert er lurt å spørre dere som har forsikring om deres erfaringer. Jeg er student og har innboforsikring gjennom utdanningsforbundet og det er vesta tror jeg, så de har vel ikke så bra hundeforsikring tror jeg (om det er noen i det heletatt..?).

Hva slags forsikring har du, og hvor mye betaler du i året? Er du fornøyd, og har du måttet bruke forsikringen din?

Om det har vært diskusjoner om dette for ikke lenge siden så beklager jeg, da er det bare å gi meg linken. Tipper det har vært oppe før, men jeg så ingen på lista her fra i det siste hvertfall.. :rolleyes:

Bajaz som er på bildet er mamma og pappa sin, så der er det ikke jeg som betaler forsikring. De har forsikring gjennom jobben til mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips: Gå i menyen som ligger til venstre, der står det søk. Der kan du søke på Forsikring, og du vil få opp en del tråder. Ser du nedover finner du noen som omhandler forsikring. Flere sider... :)

Ellers har jeg forsikring gjennom jobben til faren min, de dekker 10 000 kr i året, 5 000 i dødsforsikring (kjøpesummen). Og må betale 500 kr i egenandel. Har fått brukt forsikringen 2 ganger:

1. Kraftig utslag av kennelhoste som ble ILLE på en søndagskveld. veterinærer vet å ta seg betalt :D

2. Operasjonen for å fjerne testikkelen som lå i buken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsikring hos Gjensidige, og betaler ca 1100 i året om jeg ikke husker helt feil. Dekker det meste av veterinærutgifter (utenom vaksine, helsesjekk osv selvsagt), også dødsforsikring.

Jeg tror det er 900 kr + 20% i egenandel... Vi er uansett fornøyd. Har vært utrolig lett å få pengene de to gangene vi har trengt det (første gangen var da hun åt en kaviartube, andre gangen var sterilisering pga eggstokkcyster). Bare å ta en telefon, og vips så er pengene på konto, i motsetning til i Agria hvor man må sende inn litt av hvert av papirer.

Edit: Hvor mye du betaler i året avhenger av type forsikring og type hund. Det koster mer å forsikre en aktiv gjeterhund enn en liten pelsdott som lever et rolig leilighetsliv (for å sette det på spissen). Noen raser er dyrere å forsikre fordi de er mer utsatt for helseproblemer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt gjensidige på mine til nå. Mamma jobber i bank så Aro er og Rikke var forsikra i hennes navn, da slapp vi unna med en tusenlapp i forsikringspremie pr år. Forsikra for 10 000. Gjensidige dekker 30 000 pr år. Lille Rikkemor var mye syk, så jeg fikk kjørt forsikringa ganske bra der. Aldri noe tull med dem, de dekket det de skulle og var kjappe med utbetalinger. Samt at jeg fikk direkteoppgjør på MR.

Lille valpen skal forsikres i Agria, mest fordi jeg har lyst til å teste dem og fordi premien kommer på det samme i gjensidige og agria. Da kommer den på drøye 2000 med agria optimal + livsforsikring på 12000. Håper virkelig jeg slipper å bruke den denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Gjensidige, men etter en skadesak (som forsåvidt gikk greit og fort nok å få erstatning for), så byttet jeg på dagen til Agria. Har hatt det siden. Har både ulykke (en beste av optimal og maksimal, husker aldri hva det er) og liv og skjulte feil (fra oppdretter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha sjekket litt rundt så fant jeg ut at Agria var best for min del. De andre selskapene krevde endten at du hadde andre forsikringer hos de, eller så dekket de for lite etter min smak.

Jeg har Agria Optimal (dekker opp til 45000kr i året), avl, elite og liv... Tror jeg betaler 1500kr i året, eller noe sånt? begynner å bli en stund siden jeg betalte, så jeg husker ikke helt;) hehe:)

Har bare brukt den en gang; da Lyng satte noe fast i halsen og slet med å få puste. De var kjapp med å betale og alt var enkelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har agria. Forsikret opp til 30000 i vet. utg, betaler 1200 i året, og egenandelen er 1000,-+20% bevegelig.

De fleste oppdrettere har forsikret hunden og det vedvarer til etter du har hentet den, så det er ingen hastesak. Tror den varer til hunden er 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Agria Optimal.

Betaler ca 1700 i året. Da er livsforsikringen på 10 tusen, vetrinærutgifter inntil 45 tusen, medisin 2 tusen og rehab 5000.

Egenandel på 900 kr pluss 20% bevegelig andel.

Har (heligvis... bank i bordet!!) ikke hatt bruk for den ennå så jeg kjenner lite til behandlingen av skadetilfeller o.l

Før hadde jeg IF, har heller ikke noe å utsette på dem :)

(Rask behandlingstid og fører over via tlf)

Snakk med oppdretter om valpen er forsikret, noe som er ganske vanlig. Da er den vel forsikret inntil 5 dager etter overtagelse viss jeg ikke er helt på jordet <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hente min valp om to uker. Bør forsikringen være tegnet før man overtar hunden, eller gjør man det etterpå?

Har oppdretteren forsikret valpene har du 10 dager fra overtagelse til du må tegne forsikring. Ellers blir det karens tid (er det 3 mnd mon tro?) før du får tegne forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdretteren forsikret valpene har du 10 dager fra overtagelse til du må tegne forsikring. Ellers blir det karens tid (er det 3 mnd mon tro?) før du får tegne forsikringen.

2 mnd i Agria iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Agria...kommer til å bytte etterhvert. Agria er flotte de, helt til du trenger de... :rolleyes:

De nekter feks å utbetale penger for rehabilitering med mindre hunden har vært utsatt for et kirurgisk ingrep først.. Noe som er helt bak mål og fullstendig uetisk! :angry2: De mener at man skal la hunden gå med skader så lenge at man MÅ operere for så å begynne med rehablitering! Gjensidige derimot hadde jeg aldri noen problemer med. Bare de fikk en attest på behandlingen så begynte de ikke å spekulere i slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Drar opp en gammel tråd jeg! Jeg er nødt å få forsikring på hunden her. Har desverre bare utsatt det. Men så er spørsmålet hvor? Hun er en ganske aktiv, hvis det har noe å si :) Jeg vil selføleglig dekke mest mulig, og betale minst mulig selv :P

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp gjennomgang av papirene til Aro viste at jeg har brukt over 20 000 på han fra påske til september. Ulykkesfugler som meg anbefales å finne en forsikring som dekker mest mulig i året. 10 000 kan erfaringsmessig bli veldig snaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...