Gå til innhold
Hundesonen.no

Din klasse /tidligere klasse


HHC

Recommended Posts

Haha, her om dagen kom plutselig læreren vår til å si hva 10C ble omtalt som på lærerværelset. Det kom da fram at vi var "nerde og sportsidiotklassen" Noe som forsåvidt er sant :getlost:

Vi har over normalt med sportsidioter i klassen (ca 12 av 26) og vi ligge rpå et snitt på ca 4, 4 på hver prøve.. Vi har også et par (som meg) som ikke går innenfor noen av kategoriene og er en av outsiderne i klassen:PA klassen hos oss kalles bare "hemma klassen" de har så mange rare og spesial elever rett og slett.

I 7.klasse var 7B jævel klassen (fra lærerne), sier ikke mer :rolleyes:

Noen som har noen kallenavn på nåværende eller tidligere klasse®? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassen min blir kalt nerde klassen for alle nerdene er hivd inn i vår klasse, A klassen kalles problembarn klassen for her er alle problembarna og de dårligste karakterene også D klassen kalles resteklassen fordi her virker det som alle de ikke klarer å plassere i noen spesiell klasse kommer, godt og blandet.. C klassen har ikke noe spesielt navn..man merker ikke så mye til de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle bli eliteklassen på ungdomsskolen, altså klassen med høyest snitt, sa læreren jeg fikk i åttende. Men læreren ble pensjonert og klassesystemet forandret, så det ble ikke akkurat sånn.

Klassen som jeg går i nå er visstnok en av de klassene med best klassemiljø på skolen, og det er jo alltids hyggelig. Forøvrig er vi også kjent som "nerdeklassen" blant de andre på allmenn vg1. Mjoda, vi har valgt å ha naturfag på engelsk, og det er et veldig høyt snitt i klassen, men jeg vil vel ikke si at vi er nerder. I alle fall ikke alle, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

I åttende var vi "jævel-klassen", hadde ofte stakkarslige vikarer som løp gråtende ut av klasserommet.. det burde egentlig ikke være sånn, men så har vi jo de bråkmakerne :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ville være lærer for klassen min på ungdomsskolen. Den var beryktet, og kjent som "apoklassen".. Skal si jeg slet med frustrasjoner pga. dårlig arbeidsmiljø og slitsomme skoletimer (det må nevnes at jeg var klassens såkalte "mamma")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor på en liten plass, så har gått i samme klasse (jeg og 5 andre) siden 1 klasse (går nå i 9), og vi har samme lærere som på barneskole...

Vi har alltid vert jævel-klassen som ødlegger alt, og visst noe er galt så er det vanligvis vår skyld. :rolleyes:

vi fikk en lærer til å få sammenbrudd, men den historien tror jeg ikke jeg skal legge ut om her (stikkord: død hoggorm, fnising, 2 timer, melding med hjem) :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i førsteklasse på barneskolen tror jeg de må ha gitt oss opp. VI sendte en lærer på mentalinstutisjon og det tok et halvt år før vi fikk en ny lærer... deretter byttet vi lærer annethvert år... huff, montro hva som var galt med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I åttende var vi "jævel-klassen", hadde ofte stakkarslige vikarer som løp gråtende ut av klasserommet.. det burde egentlig ikke være sånn, men så har vi jo de bråkmakerne :rolleyes:

Haha, vi fikk en student til å grine vi. Hu ville visstnok aldri mer undervise... :)

Vi er for sosiale i følge lærern vår forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vi har ikke noe slikt klengenavn, men siden vi går smådyrlinje og læreren en gang skrev feil på et ark blir vi omkalt som "kjeledyrklassen". Ikke kjæledyr, men kjeledyr...ellers blir klassene ofte omtalt etter hvilken line de er, så til daglig er vi smådyrsgjengen, som ingen helt forstår seg på...

Vi er også omtalt som en rolig klasse, men som vet å "bite fra seg" i diskusjoner osv. :)

På ungdomsskolen var vi, spesiellt i tiende, den såkalt snilleste av de fire klassene på trinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomskolen var vi vel bare en blandingsklasse, så ikke så mye å si om den. Men kan vel si så mye at temaet kropp og sex i naturfag var et flott tema :rolleyes:

Gk. Formgivning sa alle meningene sine, En nyutdannet lærer fikk gjennomgå, og det var første og siste året som lærer.

Klassen jeg går i nå, skal jeg være litt forsiktig med å si noe om føler jeg :) For er en del delte meninger, men vi er en brååååkete klasse (oga to eller tre elever). Kranglete mot èn lærer. Og ja, bør ikke si så mye mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ungdomsskolen så var vi nerd og sportsidiot klassen :) Utenom "gjengen" jeg var i da.. Vi brydde oss ikke litt om skolen og var litt outsidere :D På vidergående så har vi en utrolig kjekk klasse :) Alle er gode venner og læreren er glad hun fikk oss sier hun :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe i dag kom læreren min lite blid inn i klasserommet; vi hadde visst blitt den verste klassen på trinnet nå.. hmmm littegranne prating kanskje men.. C klassen på skolen min har vel ikke klart å beholde en eneste lærer.. alle har slutta pga mobbing o.l.. menmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble omtalt som den klokeste klassen på vgs (C-klassen), mens A-klassen var pøbelklassen :)

Klassen min på barne- og ungdomsskolen fikk flere lærere til å begynne å grine og forlate klasserommet flere ganger i måneden... og vi var hele TRE stykker i klassen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... på barneskolen var vi så snille atte... vi ødela tre lærere... sendte en lærer som het anne på mentalt sykehus, og hun ville aldri jobbe som lærer igjen... :) lurer på hvorfor?

På ungdomsskolen var vi ikke så ille egentlig, der fikk vi bare en lærer til å gi seg i 8 klasse.. men i 9 og 10 var vi snille barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått i *telle* 9 forskjellige klasser så jeg har litt erfaring med de fleste klassene.

Men har mest erfaring med "morro klasser" dvs klasse med kjempegreie elever, og mye morro i timene. Selvsagt er det alltid enkelt personer som man ikke liker men slik er det bare.

Klassen jeg går i nå er kjempeherlig. De fleste kommer overens, og vi finner på mye morro i timene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneskolen, C-Klassen hvem vil gå der liksom.. Vi som gikk der hadde det ganske bra, alle var topp venner osv. I 6-klasse var det fire klasse, a-b-c og d. men de skulle bare ha 3 klasser og ikke 4, Også ble C-splittet <_< Skikkelig trist! :) hehe..

Ungdomskolen ble vi kaldt "jævelklassen", vi var drittsekker og bare tullet hele tiden! I tillegg hadde vi en veldig "tøff" gutt som slo til læreren :shocked: Flere lærere som ikke ville ha oss og sånn..

Videregående så ble vi ikke kaldt noe spesielt, men hadde ei lærer som ikke skulle jobbe mere etter skole året med oss og håpet jo på et flott år! En dag skulle hun til legen og det sa hun til oss da, at hun skulle sjekke blodtrykket osv. også spurte en i klassen om det var vi som hadde fått henne til å få det, da sa hun ja! :rolleyes: Vi hørte aldri på henne stakkars, og hun hadde ikke noe kontroll på oss! Syns litt synd på hun jeg da..! Dakar ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo byttet skoler en del jeg da... såeh.. Men de jeg husker best er:

5.og 6.klasse: Jævel-klassen

7.klasse: Best miljø blant elevene-klassen

8.,9. og 10.klasse: Gullklassen (snittet var vel over 5, og jeg var blant dem som trakk det ned med mitt 4,8 :closedeyes: )

1.vgs: Best miljø bland elevene-klassen (skikkelig bull etter min mening men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hva jeg leser fra den teksten alene, uten noen annen informasjon, er at valpen er understimulert og finner på ting fordi hun ikke vet hva hun skal gjøre. Min tolkning og mitt svar er selvsagt farget av mine egne erfaringer, og må ikke tas som noe annet enn et subjektivt innspill til vurdering.  Jeg tror hun trenger sterkere lederskap, aka mer veiledning. Valper ikke bare trenger, de ønsker veiledning. "Do this instead," er en fin huskeregel, men det er også å henge litt bakpå. Ideelt sett ligger du frempå med bare "do this" ved å gi henne arbeidsoppgaver(*) før hun finner på noe av seg selv.  *) Lydighetsøvelser samtidig med husarbeid er en fin måte å skvise inn nødvendig kvalitetstid mellom hund og fører i en travel hverdag, mener jeg, og jeg synes ikke en skal vente med å påbegynne lydighetstrening fordi: "Valper skal bare leke mens de er så små." De valpene jeg har hatt, de har tatt treningen som interessant lek og absorbert læring som små svamper.  Jeg ser altså ikke noen grunn til å ikke påbegynne bakpartskontroll og fri ved foten første uka. Gradvis, gjennom å bryte ferdig øvelse ned i å gripe, slippe, bære, lære å apportere ting for levering til deg eller bære noe fra kjøkkenet til vaskerommet for deg, sitt/dekk/stå, innkalling, fremsending til objekt, sitt/dekk/stå med fører ut av syne. Bare begynn. Canis.no hadde vel en masse fine gratis videoer om klikkertrening og gode bøker om både hverdagslydighet og konkurranselydighet. Det er også lettere å "gå tur" om det er helt konkrete oppgaver å fokusere på mens en går.  .. synes jeg
    • Tja, en mellomting hadde vært å foretrekke. Men vi jobbet mye med det på trening, så han vet at mange hundemennesker har godbiter på seg 😆 Har begynt å ha de andre på trening på banen som forstyrelse når vi trener, greit om han ikke trenger å hilse på dommer, banemannskap og publikum hver gang vi er på stevne. Ja han får ofte kommentar om at han er stevnes gladeste hund, lykkelig er han i allefall. 
    • Herlig fine bilder av glad og superfin hund i farta 
    • Gøy at han gikk fra å være reservert til å løpe til alt og alle ! Virkelig søt! 
    • Trist å se sånne innlegg uten ett eneste svar.  Selv planlegger jeg ikke så veldig. Etter sosialisering/miljøtrening av valp, som planlegges så detaljert som råd er - resten av verden er jo ikke under min kontroll - for å legge grunnlaget for en trygg og veloppdragen hund, så tar jeg ting mer på sparket som det passer seg. Ikke setter jeg tidsfrister for mestring av bestemte øvelser, starter eller opprykk, og ikke planlegger jeg mer detaljert enn noen løse skisser i tankene rett i forkant av hver økt.  På bakgrunn av trenerkurs og praktisk erfaring med barneidrett, så tenker jeg du er på veldig riktig spor med morsomme øvelser. Jeg har sett hvordan en kan kvele idrettsglede ved å sette fokus på teknikk og fremtidige mål, med krav og forventninger. Uten å ha fokus på glede i treningen her og nå kan en bare glemme å sette seg mål med barn og dyr. Om du mente hvordan gjøre LP-øvelser morsomme er jeg ikke mye til hjelp, for jeg synes LP har blitt ganske kjedelig. Om du mente overraskende innimellom-øvelser for å skape forventninger som holder motivasjonen oppe, så er det vel individuelt hva hundene liker å gjøre. De beste øvelsene er de hunden selv opplever stor mestring i og er stolt av pga den genuine begeistringen det utløser i deg. For noen er det å mestre "sitt", for andre er det å hoppe kanin baklengs i åttetall.  Jeg husker en episode hvor min hund ble gjenstand for et utbrudd fra en annen hund på trening. Vi var bare der for rekreasjon, ikke noen ambisjoner utover quality time sammen. Vi hadde hatt enorme utfordringer med andre hunder i hverdagslige situasjoner, og banen var en arena hvor han ikke fryktet de andre hundene, jeg fryktet ikke hans fryktaggessive utfall, vi opplevde begge senkede skuldre, gjensidig glede, mestring og stolthet der - ikke fordi vi var en feilfri ekvipasje, men fordi han i mine øyne var veldig flink, så min respons til hunden var som om alt han gjorde stod til 10'ere, og han struttet accordingly, som om han eide stedet. Vi begge elsket det, uten noen mål utover å ha det fint sammen her og nå. Øvelser var aldri noen issue å mestre, så jeg stilte aldri noen krav han ikke opplevde å innfri. Ekvipasjen som gikk bak oss den dagen var en annen type. Uten å ha mer innblikk enn kjappe, overfladiske observasjoner, så virket det som krav og forventinger var høye, og hunden struttet ikke av glede og selvtillit, hans egen fører stilte krav han ikke opplevde å innfri tilfredsstillende nok til å utløse begeistring, mens den lille dritten foran ham hadde en fører som bare var glad og fornøyd og så på ham med hjerter og stjerner i øynene i en tykk eim av: "Du er verdens flinkeste, jeg elsker alt du gjør!" hele tiden. Det endte med at den unge goldenhannen bak oss plutselig gjorde et dominansaggressivt bakholdsangrep på min - i ren misunnelse og frustrasjon, tror jeg, fordi hans egen fører var for kjip og stilte for høye krav til ham. ..for min var så liten, det virket rart at en så mye større golden bare ville informere min lille om hans plass i det sosiale hierarkiet. Jeg TROR han var ektefølt misunnelig og frustrert fra sin egen førers krav til seg. ... Om det ene eller andre var årsaken til angrepet, poenget med historien var: Husk å ha det gøy, fordi alvor og ambisjoner kan ødelegge for nettopp de ambisjonene.  "Set up for success, not failure," er en god regel. Bryt ned alle øvelser i enkle nok momenter å trene på til at hunden mestrer every step of the way, og ha samtidig så lave forventninger til hva den skal få til at du blir *genuint* og ektefølt glad og begeistret av alt den mestrer, så blir alle øvelsene straks mer morsomme   Edit: Selvsagt planlegger jeg også. Jeg starter med å se for meg det endelige resultatet jeg ønsker oppnå, analyser det for å vurdere om det er realistisk og gjennomførbart, og bryter det i den prosessen ned til så små delmomenter som jeg tror er nødvendige for å bygge opp til det endelige målet med. Progresjon kan jeg ikke forutse. Kanskje har jeg bommet på vanskelighetsgrad i delmomenter, hunden/barnet mister motivasjonen midt i en økt og vil bare dra derfra. Kanskje tar det et halvår istedenfor den uken jeg så for meg for å lære inn noe jeg tenkte skulle være utgangspunkt for å lære en hel masse annet, og hele planen om opprykk neste sesong går i vasken på den ene ferdigheten jeg ikke klarte lære hunden i tide. Det er da det gjelder som mest å ikke ødelegge hundens motivasjon og treningsglede med sin egen skuffelse over egen utilstrekkelighet ifht egne forventninger. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...