Gå til innhold
Hundesonen.no

Krystall reker som mister fargen

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Er det noen her inne som vet noe om krystall reker?

Venninen min har fått det og da hun kjøpte dem var de helt hvite der som de skulle være hvit.

Men nå etter knapt en dag så begynner de å bli mer og mer gjennomsiktig...

Vil dette vare hele tiden og hva kan det komme av?

Skrevet

Reker er noen merkelige skapninger. :getlost: Det er helt normalt at de endrer farger - det er en del av både språket og kamuflasjen deres så slapp helt av!

Følg med de en stund fremover så vil du se at en og samme reke kan ha forskjellige farger.

Skrevet

Om jeg så skulle ønske det 1000 ganger så er de ikke mine da...

Men venninen min sine...

Tak for svar ihvertfall!!

Og kanskje vis du vil vite det, du som klaget på at alle nybegynnere vil ha guppy, så tror jeg at det bare er en nybegynner fase.

Nå kan jeg mye mer om fisk og slikt og den guppy feelingen har tatt slutt.

Her er planen min vis jeg får akvariet:

60 liters drømme kar:

1 Ancistrus som skal hete Sitrus eller Nici

1 Kampfisk hann som skal være rød

2 Black Molly hunner, 1 som skal være hvit og svart som skal hete Moonlight(Moon) og en som skal være svart som skal hete My

2 Platy hanner, 1 helt rød og en rød med svart hale og finne

2 Røde krystall reke jenter som skal hete Twiggy og Tini

Twiggy betyr forresten liten pinne, hehe, passer fint til en slik en...

Så her er planen inne, vet hva slags ting jeg skal ha også.

Tema er Hellas/Athen og jeg skal ha en ruin av noe hmm, vet ikke hva jeg skal si, stanger som står opp i en firkant, skal ha et snegle hus(falskt) som boble ting og blå bakgrunn.

Lys grus i bunnen og lys sand oppå der igjen.

Så skal jeg ha min bacopa monneri og en bacopa som får blomster på toppen og en annen lilje lingenende sak som heter noe med cose...

HAha

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...