Gå til innhold
Hundesonen.no

Knott og Zima


Aya

Recommended Posts

  • Svar 363
  • Created
  • Siste svar
Er jo inne i den morsomme alderen, der ikke noe med kroppen stemmer :P Men vakker og langbeint er ho :)

Hvordan er ørene nå da?

Nå kipper begge ørene, men jeg tror det venstre er på vei opp, gitt:p Det blir veldig spennende å se under tannfellingen, den begynner vel hvert øyeblikk..

Trine: vi må møtes ja- i sommer! Og tuuusen takk til dere alle, veldig koselig med sånne kommentarer=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå er Knott snart fem mnd, og blitt en stoor jente! I den anledning kommer det selvsagt noen bilder- tusen takk til Trine for glimrende fotografarbeid!

knott7.jpg

Knott-1.jpg

knott8.jpg

knott6.jpg

Knott2.jpg

Lille tøysemusen min har ørene litt alle veier for tiden, men begynner å bli en virkelig fin hund å ha (for de som vil lese de litt mer uinteressante beskrivelsene av vår hverdag, gå til: www.knottis.blogspot.com). Hun har egne meninger, men er herlig lett-trent og miljøsterk. Håper det fortsetter sånn!

Må bare legge til at vi var en tur i Sandnes i dag, og mens jeg satt på en benk tuslet Knott rundt med en grisehale i munnen. En gammel mann kommer helt sjokkert bort til meg og spør om det er tungen hennes *ler*. Stakkars, han må jo ha fått helt angst for hva slags merkelig vesen dette var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en vakker skapning! Gleder meg som en unge til å møte henne på NKK Bjerke, hihi :P

Ehm. Jeg er redd jeg kanskje muligens må jobbe på Bjerke :P Men Hamar SKAL jeg klare å komme meg til, iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Jeg er redd jeg kanskje muligens må jobbe på Bjerke :P Men Hamar SKAL jeg klare å komme meg til, iallefall!

Hvaaa?! Da ser jeg nesten ikke noe annen utvei enn at du må ta med deg Knottis oppover og besøke faren din i sommer, altså... Hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaaa?! Da ser jeg nesten ikke noe annen utvei enn at du må ta med deg Knottis oppover og besøke faren din i sommer, altså... Hehe :P

*Sukk* Jeg skulle SÅ gjerne møtt dere også.. Må prøve å snike meg ut av jobbingen, tror jeg.

Så utrolig nydelig Knott er :P

En skikkelig vakker bc :P

Tusen takk, og takk det samme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens.. Hun har virkelig blitt stor jente! Kan jo til og med konsentrere seg i tre sekunder.. Og, Caroline, nå er det ikke lenge igjen for deg! Jeg hører du spiser ananas:p Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens.. Hun har virkelig blitt stor jente! Kan jo til og med konsentrere seg i tre sekunder.. Og, Caroline, nå er det ikke lenge igjen for deg! Jeg hører du spiser ananas:p Lykke til :P

Haha, Silje er ute på sladretokt altså! Takk for det, hun kommer vel ut på et vis denne også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh som hun vokser :shocked: , syntes ikke det er lenge siden du fikk hun..tiden flyr avgårde.

Hun er helt skjønn med ører alle veier, har ei venninne med ei BC tispe på snart 4mnd og der er beina lange, ørene alle veier og masse fluer i hodet, dem er så skjønne når de er i den fasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh som hun vokser :shocked: , syntes ikke det er lenge siden du fikk hun..tiden flyr avgårde.

Hun er helt skjønn med ører alle veier, har ei venninne med ei BC tispe på snart 4mnd og der er beina lange, ørene alle veier og masse fluer i hodet, dem er så skjønne når de er i den fasen.

Hihi, takk, det synes jeg var en god beskrivelse.. Særlig fluer i hodet:p Nei, tiden går så fort, jeg har jo hatt henne i tre mnd snart..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P:P:P

¨Ååååååååååååååååå! Knottis, så skjøøøøøøn! Angrer veldig for at jeg ikke bare puttet henne i jakka og løp når jeg hadde sjansen...

Onkel Snorre (og tante Jane) hilser masse til søte jenta, og vil gjerne hilse på henne om hun kommer til denne kanten av landet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P:P:P

¨Ååååååååååååååååå! Knottis, så skjøøøøøøn! Angrer veldig for at jeg ikke bare puttet henne i jakka og løp når jeg hadde sjansen...

Onkel Snorre (og tante Jane) hilser masse til søte jenta, og vil gjerne hilse på henne om hun kommer til denne kanten av landet igjen.

Hihi, det er VELDIG gjensidig, Knott har fryktelig lyst til å leke med Onkel Snorre igjen (for han var jo så kuuul), så jeg må klare å karre meg østover igjen snart..

Hun er ufattelig nydelig :P

Hihi, takk=) Du vet jo hva jeg synes om dine hunder så.. Håper vi møtes i løpet av året!

Lille nuttedutta til tante sin er bare skjønning! :P

Takk tante M:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Knott har blitt syv mnd gammel, og det er på tide med nye bilder! I sommer har vi hatt kennelhoste og slitt MYE med såre labber, så hun har vært endel i ro (boooring), men hun utvikler seg til å bli en knallhund! Jeg er veldig fornøyd med henne, og gleder meg bare til hun a) slutter å se på enhver innkalling som et forsøk på å fange henne for å torturere henne, og b) slutter å se på vegger, dører, gulv og skap som mat. Ellers er knottisen ganske så perfekt.

Nyttbilde8.jpg

Knott og Cane er fremdeles bestevenner, og har drakamp. Utrolig å se hvor glade de er i hverandre, hvis man kan si det sånn uten å menneskeliggjøre hundene for mye.

Nyttbilde7.jpg

Stå! (Noe tilfeldig, men:p)

Nyttbilde6.jpg

Nyttbilde.jpg

Nyttbilde5.jpg

Drakamp!

Nyttbilde4.jpg

Nyttbilde3.jpg

Nyttbilde2.jpg

Weee!

Nyttbilde1.jpg

Vi prøvde ca en halvtime på fellesdekk, uten resultater (igjen pga Knotts mistenksomhet ovenfor innkalling), men etter å ha løpt og lekt en evighet var de slitne nok til å gjøre det selv.

EDIT: Som vanlig er bildene tatt av den eminente hoff-fotografen Carina. Se masse flotte bilder av vakre hunder på www.bretinden.com

EDIT2: I neste ukes (i morgen altså) utgave av Kamille er baby-knott med på kjæledyrsidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...