Gå til innhold
Hundesonen.no

Knott og Zima

Aya

Recommended Posts

• Svar 363
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Er jo inne i den morsomme alderen, der ikke noe med kroppen stemmer :P Men vakker og langbeint er ho :)

Hvordan er ørene nå da?

Nå kipper begge ørene, men jeg tror det venstre er på vei opp, gitt:p Det blir veldig spennende å se under tannfellingen, den begynner vel hvert øyeblikk..

Trine: vi må møtes ja- i sommer! Og tuuusen takk til dere alle, veldig koselig med sånne kommentarer=)

• 4 weeks later...
Skrevet

Nå er Knott snart fem mnd, og blitt en stoor jente! I den anledning kommer det selvsagt noen bilder- tusen takk til Trine for glimrende fotografarbeid!

knott7.jpg

Knott-1.jpg

knott8.jpg

knott6.jpg

Knott2.jpg

Lille tøysemusen min har ørene litt alle veier for tiden, men begynner å bli en virkelig fin hund å ha (for de som vil lese de litt mer uinteressante beskrivelsene av vår hverdag, gå til: www.knottis.blogspot.com). Hun har egne meninger, men er herlig lett-trent og miljøsterk. Håper det fortsetter sånn!

Må bare legge til at vi var en tur i Sandnes i dag, og mens jeg satt på en benk tuslet Knott rundt med en grisehale i munnen. En gammel mann kommer helt sjokkert bort til meg og spør om det er tungen hennes *ler*. Stakkars, han må jo ha fått helt angst for hva slags merkelig vesen dette var.

Skrevet

Noe så nydelig! Klart hun er lettrent. Hun er jo BC :P ... Dere MÅ komme dere oppover igjen snart. Vi trenger litt knottevitamin her! :P

Skrevet
For en vakker skapning! Gleder meg som en unge til å møte henne på NKK Bjerke, hihi :P

Ehm. Jeg er redd jeg kanskje muligens må jobbe på Bjerke :P Men Hamar SKAL jeg klare å komme meg til, iallefall!

Skrevet
Ehm. Jeg er redd jeg kanskje muligens må jobbe på Bjerke :P Men Hamar SKAL jeg klare å komme meg til, iallefall!

Hvaaa?! Da ser jeg nesten ikke noe annen utvei enn at du må ta med deg Knottis oppover og besøke faren din i sommer, altså... Hehe :P

Skrevet
Hvaaa?! Da ser jeg nesten ikke noe annen utvei enn at du må ta med deg Knottis oppover og besøke faren din i sommer, altså... Hehe :P

*Sukk* Jeg skulle SÅ gjerne møtt dere også.. Må prøve å snike meg ut av jobbingen, tror jeg.

Så utrolig nydelig Knott er :P

En skikkelig vakker bc :P

Tusen takk, og takk det samme;)

Skrevet

Tusen takk folkens.. Hun har virkelig blitt stor jente! Kan jo til og med konsentrere seg i tre sekunder.. Og, Caroline, nå er det ikke lenge igjen for deg! Jeg hører du spiser ananas:p Lykke til :P

Skrevet
Tusen takk folkens.. Hun har virkelig blitt stor jente! Kan jo til og med konsentrere seg i tre sekunder.. Og, Caroline, nå er det ikke lenge igjen for deg! Jeg hører du spiser ananas:p Lykke til :P

Haha, Silje er ute på sladretokt altså! Takk for det, hun kommer vel ut på et vis denne også :P

Skrevet

Gosh som hun vokser :shocked: , syntes ikke det er lenge siden du fikk hun..tiden flyr avgårde.

Hun er helt skjønn med ører alle veier, har ei venninne med ei BC tispe på snart 4mnd og der er beina lange, ørene alle veier og masse fluer i hodet, dem er så skjønne når de er i den fasen.

Skrevet
Gosh som hun vokser :shocked: , syntes ikke det er lenge siden du fikk hun..tiden flyr avgårde.

Hun er helt skjønn med ører alle veier, har ei venninne med ei BC tispe på snart 4mnd og der er beina lange, ørene alle veier og masse fluer i hodet, dem er så skjønne når de er i den fasen.

Hihi, takk, det synes jeg var en god beskrivelse.. Særlig fluer i hodet:p Nei, tiden går så fort, jeg har jo hatt henne i tre mnd snart..:P

Skrevet

:P:P:P

¨Ååååååååååååååååå! Knottis, så skjøøøøøøn! Angrer veldig for at jeg ikke bare puttet henne i jakka og løp når jeg hadde sjansen...

Onkel Snorre (og tante Jane) hilser masse til søte jenta, og vil gjerne hilse på henne om hun kommer til denne kanten av landet igjen.

Skrevet
:P:P:P

¨Ååååååååååååååååå! Knottis, så skjøøøøøøn! Angrer veldig for at jeg ikke bare puttet henne i jakka og løp når jeg hadde sjansen...

Onkel Snorre (og tante Jane) hilser masse til søte jenta, og vil gjerne hilse på henne om hun kommer til denne kanten av landet igjen.

Hihi, det er VELDIG gjensidig, Knott har fryktelig lyst til å leke med Onkel Snorre igjen (for han var jo så kuuul), så jeg må klare å karre meg østover igjen snart..

Hun er ufattelig nydelig :P

Hihi, takk=) Du vet jo hva jeg synes om dine hunder så.. Håper vi møtes i løpet av året!

Lille nuttedutta til tante sin er bare skjønning! :P

Takk tante M:)

• 2 months later...
Skrevet

Knott har blitt syv mnd gammel, og det er på tide med nye bilder! I sommer har vi hatt kennelhoste og slitt MYE med såre labber, så hun har vært endel i ro (boooring), men hun utvikler seg til å bli en knallhund! Jeg er veldig fornøyd med henne, og gleder meg bare til hun a) slutter å se på enhver innkalling som et forsøk på å fange henne for å torturere henne, og b) slutter å se på vegger, dører, gulv og skap som mat. Ellers er knottisen ganske så perfekt.

Nyttbilde8.jpg

Knott og Cane er fremdeles bestevenner, og har drakamp. Utrolig å se hvor glade de er i hverandre, hvis man kan si det sånn uten å menneskeliggjøre hundene for mye.

Nyttbilde7.jpg

Stå! (Noe tilfeldig, men:p)

Nyttbilde6.jpg

Nyttbilde.jpg

Nyttbilde5.jpg

Drakamp!

Nyttbilde4.jpg

Nyttbilde3.jpg

Nyttbilde2.jpg

Weee!

Nyttbilde1.jpg

Vi prøvde ca en halvtime på fellesdekk, uten resultater (igjen pga Knotts mistenksomhet ovenfor innkalling), men etter å ha løpt og lekt en evighet var de slitne nok til å gjøre det selv.

EDIT: Som vanlig er bildene tatt av den eminente hoff-fotografen Carina. Se masse flotte bilder av vakre hunder på www.bretinden.com

EDIT2: I neste ukes (i morgen altså) utgave av Kamille er baby-knott med på kjæledyrsidene.

Skrevet

Takk! Håper på en tur østover i løpet av høsten, da må vi møtes=) Knott vil leke med Snorre igjen!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...