Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine andre "kjæledyr" :)

Sissi

Recommended Posts

Skrevet

Ville bare vise fram mine andre "kjæledyr" :)

Dette er egentlig den hobbyen jeg er aller mest glad i da, ved siden av hund så klart..

Jeg har i dag 19.mars fått enda en ny vakker 8 beint skapning :)

"Lotte" Og er av arten Poecilotheria regalis En trelevende art. Utrolig vakker. Ca 12cm i beinspenn nå... enda ikke voksen :P

p.s beklager en grusomt uskarpt bilde, kommer nye i morgen)

2003200700419jnz5svIcUam82oevS.jpg

Min eldste tella som heter "sofie" og er antageligvis av arten "Lasiodorides striatus" et beinspenn på 14 + og er en alder på rundt 15-16 år.

2602200714014lfUluXHA75iYcLlQI.jpg

260220071409DA67PqQrRlvy7oZvvF.jpg

Dette er "maja", hun er av arten Lasiodora parahybana, hun har vel et beinspenn på ca 23++ et sted.

Hun er "født" 2001. Hun er en ganske nervøs og hissig frøken, så hende holder man fingrene langt unna.

0303200712033jrITtrHzojrdUrrCQ.jpg

030320071200IBDuVqYKNzItFwUhJn.jpg

"finbeck" er av arten Nhandu colloratovilosus og er enda bare babyen, men et beinspenn på rundt 10cm.

280220072211w9xrnV6EDS6lBJ7K9r.jpg

"Fia" er av samme art som finbeck, og forhåpentligvis klarer jeg og få til parring på disse når dem er kjønnsmodene :)

280220072244T6zR1Z9Ctf1FdzsEyo.jpg

"lill" er av arten Acanthoscurria geniculata og har et beinspenn på 5-6cm til nå, ukjent kjønn, men håper det er en jente :P Er som sagt fortsatt bare bebien enda.

280220072249laOAYB5onL7ObRMc6j.jpg

"gunnhild" er min manns tella, og er en gravene art,det vil si den elsker og grave tunneler under bakken. Hun bor i et tarrarium med masse torv. Hun er av arten Hysterocrates ederi ca 10cm i beinspenn og fortsatt ikke voksen.

0103200717057jgdlHdE87L2s7NaOF.jpg

1203200700051h7RsSfc9JbHiUJYkl.jpg

Det blir og komme mange flere taranteller og andre tropiske insekter og ledddyr etterhvert :P må bare vente til jeg får eget rom til dem.. har ikke plass til flere på badet nå hehe.

Ellers har jeg kakelakker av en falsk dødningshode art. håper dem vil etablere en kultur nok om noen mnd,slik jeg kan ha tilgang på for til tarantellene mine :P

Guest Christine
Skrevet

Uhm..Hva kan jeg si?

Jeg som er redd for sånne biiiittesmå edderkopper...

Hvordan tør du å ha sånne i hus? :) :)

*se under stolene, i taket og overalt etter edderkopper*

Skrevet

Å så stilige! Har alltid hatt litt yst på tarantelle, men får ikke lov og hvet ikke hva man må gjøre. Gunnhild var utrolig kul da:)

Skrevet

Et ord: Angst :)

Hårene reiser seg i nakken min og jeg grøsser nedover ryggen...

Jeg som uler når jeg ser en pyttebitteliten så mannen må komme å fjerne den for meg :)

Skrevet

Ugh. Selv etter å ha jobbet i dyrebutikk med taranteller klarer jeg ikke de krypene.. Fy søren altså.. De er såå skumle, men samtidig veldig kule.

Skrevet

De var kule - på avstand. De er veldig fascinerende, men samtidig merkelig. Jeg pleier å si de har alt for mange bein :getlost: Har sovet på samme rom som en sånn (den var i terrariet sitt eller hva det heter) men jeg har aldri sovet så dårlig. Ett øye åpent til enhver tid hehehe. Men de er kule, men jeg hadde aldri tort å holdt en.

• 2 weeks later...
Guest Snusmumrikk
Skrevet

Skikkelig tøffe var de! Edderkopper, små som store, er fasinerende skapninger!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...