Gå til innhold
Hundesonen.no

Foreningen MOT påske-egg.....


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

La oss starte en klubb for oss som ikke liker de der grusomme påskeeggene!! Siden de nå har en forening for de som digger de mener jeg.

Medlemskrav:

1. Ikke like påskeegg i lilla eggekartong - å juge nytter IKKE dersom man allerde er outa i tidligere tråd. Har man ikke outa seg kan vi selvsagt ikke sjekke, vi oppfordrer dermed folk til å følge sin samvittighet.

2. Nedre aldersgrense - 30 år - yngre søkere kan innvilges medlemsskap dersom det foreligger tungtveiende argumenter. Ekstrem motvilje mot påskeegg må ansees å være en tungtveiende grunn.

3. Må tåle en trøkk - en slik forening er ingenting for nærtagende sjeler

4. Medlemsskap kan nektes selv om øvrige kriterier er oppfylt.

Leder: Siri

Nestleder: Molly

Sekretær: Undertegnede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar
La oss starte en klubb for oss som ikke liker de der grusomme påskeeggene! Siden de nå har en forening for de som digger de mener jeg.

Medlemskrav:

1. Ikke like påskeegg i lilla eggekartong - å juge nytter IKKE dersom man allerde er outa i tidligere tråd. Har man ikke outa seg kan vi selvsagt ikke sjekke, vi oppfordrer dermed folk til å følge sin samvittighet.

2. Nedre aldersgrense - 30 år - yngre søkere kan innvilges medlemsskap dersom det foreligger tungtveiende argumenter. Ekstrem motvilje mot påskeegg må ansees å være en tungtveiende grunn.

3. Må tåle en trøkk - en slik forening er ingenting for nærtagende sjeler

4. Medlemsskap kan nektes selv om øvrige kriterier er oppfylt.

Leder: Siri

Nestleder: Molly

Sekretær: Undertegnede

Jeg søker herved om medlemskap!! Slike lille påskeegg kartonger er grusomme! Fyllet er noe av det søteste, ekleste, mest motbydelige halvflytende greia som er funnet opp, minner mest om gulp fra spebarn. Den skuffelsen jeg opplevde da 'noen' her fra sonen (du vet hvem du er!) oppfordret meg til å kjøpe sånn i fjor. Det var grusomt! Det var som om å glede seg sinnsykt til jul og alt du får er truser *kvalm*.

Skal vi se om jeg fyller kriteriene:

1. Hater slike egg, har ikke outet meg, og er dønn ærlig på at det er grusomt!

2. Over 30

3. Tåler en trøkk!

4. Medlemskap kan ikke nektes i og med at jeg oppfyller alle kravene over *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg søker herved om medlemskap! Slike lille påskeegg kartonger er grusomme! Fyllet er noe av det søteste, ekleste, mest motbydelige halvflytende greia som er funnet opp, minner mest om gulp fra spebarn. Den skuffelsen jeg opplevde da 'noen' her fra sonen (du vet hvem du er!) oppfordret meg til å kjøpe sånn i fjor. Det var grusomt! Det var som om å glede seg sinnsykt til jul og alt du får er truser *kvalm*.

Skal vi se om jeg fyller kriteriene:

1. Hater slike egg, har ikke outet meg, og er dønn ærlig på at det er grusomt!

2. Over 30

3. Tåler en trøkk!

4. Medlemskap kan ikke nektes i og med at jeg oppfyller alle kravene over *flir*

Medlemskap innvilges - du er herved også tildelt vervet som markedsansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss starte en klubb for oss som ikke liker de der grusomme påskeeggene! Siden de nå har en forening for de som digger de mener jeg.

Medlemskrav:

1. Ikke like påskeegg i lilla eggekartong - å juge nytter IKKE dersom man allerde er outa i tidligere tråd. Har man ikke outa seg kan vi selvsagt ikke sjekke, vi oppfordrer dermed folk til å følge sin samvittighet.

2. Nedre aldersgrense - 30 år - yngre søkere kan innvilges medlemsskap dersom det foreligger tungtveiende argumenter. Ekstrem motvilje mot påskeegg må ansees å være en tungtveiende grunn.

3. Må tåle en trøkk - en slik forening er ingenting for nærtagende sjeler

4. Medlemsskap kan nektes selv om øvrige kriterier er oppfylt.

Leder: Siri

Nestleder: Molly

Sekretær: Undertegnede

Ærede Styre i foreningen mot påske-egg,

Jeg vil med dette søke om medlemsskap i ovennevnte forening og håper å komme i betraktning til tross for at jeg aldri har smakt et eneste påskeegg i lilla kartong. Dog håper jeg at dere ser at jeg er en åpenbar kandidat, siden jeg prinsippielt er mot det aller meste, og helt sikkert ikke ville likt dem hvis jeg hadde prøvd.

I min favør kan også tilføyes at jeg er rundet 30 med (veldig) god margin, og beviselig står for en støyt.

På forhånd tusen takk,

Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærede Styre i foreningen mot påske-egg,

Jeg vil med dette søke om medlemsskap i ovennevnte forening og håper å komme i betraktning til tross for at jeg aldri har smakt et eneste påskeegg i lilla kartong. Dog håper jeg at dere ser at jeg er en åpenbar kandidat, siden jeg prinsippielt er mot det aller meste, og helt sikkert ikke ville likt dem hvis jeg hadde prøvd.

I min favør kan også tilføyes at jeg er rundet 30 med (veldig) god margin, og beviselig står for en støyt.

På forhånd tusen takk,

Lotta

Medlemsskap er invilget!

Selv om du ikke har smakt disse eggene, er jeg helt overbevist om at du har sterke meninger om de, og av erfaring vet jeg at du ofte har meninger som kan gå på tvers av flertallet. Derfor liker antakelig heller ikke du disse eggene. Medlemsskap er derfor invilget. Vi trenger en ansvarlig redaktør for medlemssbladet, og jeg mener du har rette ånden og den skarpeste blyanten, så vervet er ditt om du ønsker det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå vil være med! *forberede seg på å passere trangt nåleøye*

Medlemskrav:

1. Ikke like påskeegg i lilla eggekartong - å juge nytter IKKE dersom man allerde er outa i tidligere tråd. Har man ikke outa seg kan vi selvsagt ikke sjekke, vi oppfordrer dermed folk til å følge sin samvittighet.

For det første; lilla kartong?? Er det advent eller??

For det andre; 4 egg i en kartong?? Alle vet jo at eggekartonger består av minimum 6 egg :rolleyes:

For det tredje; MELKEKREM???? *grøsse*

Med bakgrunn i dette er således min samvittighet i forhold til å være ærlig angående egne følelser for lilla "påske"egg i kartong ren! (puh!)

2. Nedre aldersgrense - 30 år - yngre søkere kan innvilges medlemsskap dersom det foreligger tungtveiende argumenter. Ekstrem motvilje mot påskeegg må ansees å være en tungtveiende grunn.

Ja! Krav bestått med glans :)

3. Må tåle en trøkk - en slik forening er ingenting for nærtagende sjeler

Ja! Er en såkalt "robust" person :) (+ har jo terrier da)

4. Medlemsskap kan nektes selv om øvrige kriterier er oppfylt.

Neii! Da går dere glipp av min store kompetanse på området "Lilla påskeegg i kartong - fysj"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Ærede Styre i foreningen mot påske-egg,

Jeg vil med dette søke om medlemsskap i ovennevnte forening og håper å komme i betraktning til tross for at jeg aldri har smakt et eneste påskeegg i lilla kartong. Dog håper jeg at dere ser at jeg er en åpenbar kandidat, siden jeg prinsippielt er mot det aller meste, og helt sikkert ikke ville likt dem hvis jeg hadde prøvd.

I min favør kan også tilføyes at jeg er rundet 30 med (veldig) god margin, og beviselig står for en støyt.

På forhånd tusen takk,

Lotta

Dersom du på tro og ære lover å ikke forsøke disse grimme påskeegg så vil medlemsskap bli innvilget!

At du prinsipielt er imot det meste taler sterkt til din fordel :))

sekretær

Medlemskrav:

1. Ikke like påskeegg i lilla eggekartong - å juge nytter IKKE dersom man allerde er outa i tidligere tråd. Har man ikke outa seg kan vi selvsagt ikke sjekke, vi oppfordrer dermed folk til å følge sin samvittighet.

For det første; lilla kartong?? Er det advent eller??

For det andre; 4 egg i en kartong?? Alle vet jo at eggekartonger består av minimum 6 egg

For det tredje; MELKEKREM???? *grøsse*

Med bakgrunn i dette er således min samvittighet i forhold til å være ærlig angående egne følelser for lilla "påske"egg i kartong ren! (puh!)

2. Nedre aldersgrense - 30 år - yngre søkere kan innvilges medlemsskap dersom det foreligger tungtveiende argumenter. Ekstrem motvilje mot påskeegg må ansees å være en tungtveiende grunn.

Ja! Krav bestått med glans

3. Må tåle en trøkk - en slik forening er ingenting for nærtagende sjeler

Ja! Er en såkalt "robust" person (+ har jo terrier da)

4. Medlemsskap kan nektes selv om øvrige kriterier er oppfylt.

Neii! Da går dere glipp av min store kompetanse på området "Lilla påskeegg i kartong - fysj"

Kjære Lizzie

På bakgrunn av din søknad har vi - tross din anonyme fremferd forøvrig - besluttet å innvilge ditt medlemsskap. Velkommen skal du være.

Sekretær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til styret i FMPILK (Foreningen mot påskeegg i lille kartong)

Jeg søker herved om medlemskap på spesielle vilkår.

Det har seg slik at jeg er gravid, og koste meg glugg i hjel med disse eggene første kartongen jeg kjøpte. Neste kartong var det værre med. Jeg hadde spist hele det første egget da jeg kjenner en kvalme som brer seg i hele kroppen og egget kommer som et prosjektil opp igjen.

Etter denne affæren så klarer jeg ikke lengre en gang å se kartongene i butikken uten at avsky og kvalme tar over den etterhvert ganske så store kroppen min!

Det andre er jo hele denne aldersgrensen da..... jeg har bare rundet 25 men er på god veg mot 26. Kanskje jeg kan være aspirant/slave en periode?

Vennlig hilsen Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til styret i FMPILK (Foreningen mot påskeegg i lille kartong)

Jeg søker herved om medlemskap på spesielle vilkår.

Det har seg slik at jeg er gravid, og koste meg glugg i hjel med disse eggene første kartongen jeg kjøpte. Neste kartong var det værre med. Jeg hadde spist hele det første egget da jeg kjenner en kvalme som brer seg i hele kroppen og egget kommer som et prosjektil opp igjen.

Etter denne affæren så klarer jeg ikke lengre en gang å se kartongene i butikken uten at avsky og kvalme tar over den etterhvert ganske så store kroppen min!

Det andre er jo hele denne aldersgrensen da..... jeg har bare rundet 25 men er på god veg mot 26. Kanskje jeg kan være aspirant/slave en periode?

Vennlig hilsen Silje

Ja! Synes absolutt at vi skal ønske Silje velkommen som slav... ehh..ASPIRANT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss starte en klubb for oss som ikke liker de der grusomme påskeeggene! Siden de nå har en forening for de som digger de mener jeg.

Medlemskrav:

1. Ikke like påskeegg i lilla eggekartong - å juge nytter IKKE dersom man allerde er outa i tidligere tråd. Har man ikke outa seg kan vi selvsagt ikke sjekke, vi oppfordrer dermed folk til å følge sin samvittighet.

2. Nedre aldersgrense - 30 år - yngre søkere kan innvilges medlemsskap dersom det foreligger tungtveiende argumenter. Ekstrem motvilje mot påskeegg må ansees å være en tungtveiende grunn.

3. Må tåle en trøkk - en slik forening er ingenting for nærtagende sjeler

4. Medlemsskap kan nektes selv om øvrige kriterier er oppfylt.

Leder: Siri

Nestleder: Molly

Sekretær: Undertegnede

Ärede styremedlemmer

Jeg vil också hermed söke medlemskap i Deres eminente klubb. Jeg avskyr alt som heter påskeegg! Er mere elsker av banansjokolade, og annet lignende godteri.

Jeg er 30 + snart 2 år

Anser selv at jeg tåler litt og er ikke redd for å si hva jeg mener selv heller - så lenge det er velbegrunnet.

Alt dette er skrevet på äre og samvittighet og håper virkelig at dere höyt ärede styemedlemmer innvilger meg medlemskap i klubben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlemskrav:

1. Ikke like påskeegg i lilla eggekartong - å juge nytter IKKE dersom man allerde er outa i tidligere tråd. Har man ikke outa seg kan vi selvsagt ikke sjekke, vi oppfordrer dermed folk til å følge sin samvittighet.

Haha. De eggene er forferdelig kvalmende, og fungerer kun i eggeløp, mens kartongene passer i peisen. Melkekrem bør forbys ved lov!

2. Nedre aldersgrense - 30 år - yngre søkere kan innvilges medlemsskap dersom det foreligger tungtveiende argumenter. Ekstrem motvilje mot påskeegg må ansees å være en tungtveiende grunn.

Søren heller. Må dessverre vente noen år før jeg kan søke medlemskap, men vil i mellomtiden gjøre hva jeg kan for å få eggene vekk fra butikkene. Folk bør skjermes fra synet!

For alle som TROR de er gode, så bedrar skinnet altså!

3. Må tåle en trøkk - en slik forening er ingenting for nærtagende sjeler

No problem.

Haha, herlig tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som OVERPÅSKEEGGILILLAKARTONGHATEINTENST-sjef, så forbeholder jeg meg retten til å innvilge følgende medlemsskap:

Silje innvilges en foreløpig aspirantslavestatus. For opprykk til aspirant av første grad kreves intens lobbyvirksomhet for å verve flere medlemmer. Ved 20 vervede medlemmer innvilges opprykk. For videre opprykk til aspirant av andre grad, kreves oppkast av minst 4 egg som er inntatt under sterk motvilje.

Imre innvilges også medlemsskap siden alle krav foreløpig er oppfylt.

Mrs Powers innvilges medlemsstatus og gis også oppgaven som aktivitetsleder. Herunder hører arrangement av påskens store eggeløp, der formålet er å knuse flest mulig egg i lilla kartong !

Leder innvilger seg selv retten til å være noen taus gjennom helgen, da denne skal tilbringes i godt selskap der melkekrem og lilla papp-kartong er totalt fraværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt her og vurderte å melde meg inn.. Men.. Så skjedde det. Det lå en kartong med egg i kjøleskapet. Som den svake personen jeg er, måtte jeg smake.. :closedeyes: Sorry, tror ikke jeg klarer å være med uten å bryte reglementet. Og dessuten ser jeg nå at jeg er for ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker verken påskeegg, mokkabønner eller kremtopper.... :)

Auda...

Ikke noe problem, det kommer når du passerer 30. Sistnevnte hvert fall, påskeeggene er det antakelig ikke håp for.

Hvor supersnill må man være for å slippe unna aldersregelen? :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss starte en klubb for oss som ikke liker de der grusomme påskeeggene! Siden de nå har en forening for de som digger de mener jeg.

Medlemskrav:

1. Ikke like påskeegg i lilla eggekartong - å juge nytter IKKE dersom man allerde er outa i tidligere tråd. Har man ikke outa seg kan vi selvsagt ikke sjekke, vi oppfordrer dermed folk til å følge sin samvittighet.

2. Nedre aldersgrense - 30 år - yngre søkere kan innvilges medlemsskap dersom det foreligger tungtveiende argumenter. Ekstrem motvilje mot påskeegg må ansees å være en tungtveiende grunn.

3. Må tåle en trøkk - en slik forening er ingenting for nærtagende sjeler

4. Medlemsskap kan nektes selv om øvrige kriterier er oppfylt.

Leder: Siri

Nestleder: Molly

Sekretær: Undertegnede

Kjære styremedlemmer.

Til tross for min noe unge alder velger jeg å søke medlemsskap i foreningen mot påskeegg. Grunnen til dette, noe som jeg ber styret legge spesielt vekt på når dere behandler min søknad, er at jeg hater påskeeggene inderlig dypt. Påskeeggene ødela en fjelltur forrige påske, en fjelltur som hadde vært kjempefin hvis det ikke hadde vært for kvalmen som kom etter disse påskeeggene. Jeg trenger vel ikke å si at jeg ikke har spist påskeegg siden da. Disse påskeeggene er en fare for påsketurene.

Selv om jeg ikke deltar i de mest opphetede debattene, så tåler jeg en god trøkk så lenge ting holder seg saklig.

Håper på behandling av min søknad i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem, det kommer når du passerer 30. Sistnevnte hvert fall, påskeeggene er det antakelig ikke håp for.

Hvor supersnill må man være for å slippe unna aldersregelen? :closedeyes:

Altså, du lurer på hvor snill du må være? La meg si det slik Maria, men den kommentaren der, så slipper du ALDRI inn! Skuffet er jeg... se der kan dere se hvordan timeout ikke kan fungere på noen individer. Hvor mange ganger har ikke jeg satt henne vekk, når hun har vært ufin med alderen min... *mumler* dagens ungdom.. her tror de at de kan slippe unna med alle ufinheter for så å leke med oss eldre som lærte å respektere de eldre når vi var unge... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..jeg er 30, hater påskeegg OG kremtopper, men kan spise mokkabønner hvis det ikke er annen snacks å oppdrive.. Jeg tåler en trøkk..

Får jeg medlemskap?

Edit: må man være snill??! I såfall trekker jeg min søknad om medlemskap tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..jeg er 30, hater påskeegg OG kremtopper, men kan spise mokkabønner hvis det ikke er annen snacks å oppdrive.. Jeg tåler en trøkk..

Får jeg medlemskap?

Edit: må man være snill??! I såfall trekker jeg min søknad om medlemskap tilbake..

Veeel - jeg er medlem, så jeg tror ikke du må være snill (utad, ihvertfall :))...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss starte en klubb for oss som ikke liker de der grusomme påskeeggene! Siden de nå har en forening for de som digger de mener jeg.

Medlemskrav:

1. Ikke like påskeegg i lilla eggekartong - å juge nytter IKKE dersom man allerde er outa i tidligere tråd. Har man ikke outa seg kan vi selvsagt ikke sjekke, vi oppfordrer dermed folk til å følge sin samvittighet.

2. Nedre aldersgrense - 30 år - yngre søkere kan innvilges medlemsskap dersom det foreligger tungtveiende argumenter. Ekstrem motvilje mot påskeegg må ansees å være en tungtveiende grunn.

3. Må tåle en trøkk - en slik forening er ingenting for nærtagende sjeler

4. Medlemsskap kan nektes selv om øvrige kriterier er oppfylt.

Leder: Siri

Nestleder: Molly

Sekretær: Undertegnede

Jeg søker medlemsskap,disse eggene fortjener jammen meg ingen plass i hylla,ekkel skjokolade rundt og kvalmende fyll,ikke direkte bra for min mage! <_<

1. Jeg syns det var godt helt til igår når jeg spiste noen( :) ) egg og nå sitter jeg med diare :)

2. Jeg er under 30 men jeg blir kvalm av å se på egg nå som jeg fikk diare, er det en god nok grunn!? :)

3. Tåler en trøkk! psysisk men ikke fysisk... :P

4. trokke det skjer gitt,for nå er egga lagt for skikkelig hat :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
La oss starte en klubb for oss som ikke liker de der grusomme påskeeggene! Siden de nå har en forening for de som digger de mener jeg.

Medlemskrav:

1. Ikke like påskeegg i lilla eggekartong - å juge nytter IKKE dersom man allerde er outa i tidligere tråd. Har man ikke outa seg kan vi selvsagt ikke sjekke, vi oppfordrer dermed folk til å følge sin samvittighet.

2. Nedre aldersgrense - 30 år - yngre søkere kan innvilges medlemsskap dersom det foreligger tungtveiende argumenter. Ekstrem motvilje mot påskeegg må ansees å være en tungtveiende grunn.

3. Må tåle en trøkk - en slik forening er ingenting for nærtagende sjeler

4. Medlemsskap kan nektes selv om øvrige kriterier er oppfylt.

Leder: Siri

Nestleder: Molly

Sekretær: Undertegnede

1. Kjøpte i dag påskeegg i lilla eggekartong (lettere påvirket av klubben som er FOR påskeegg) Fikk nesten kvelnings fornemmelser :) og bestemte meg for å spise aktivt kull for å reabsobere shitten! Aldri mer!

2. Desverre er jeg ikke innenfor aldersgrensen deres...

3. Tåler en trøkk ++

4. Søker herved om å være "Hang around" (Som dem kaller det i det tøffe MC miljøet når man ikke er fullverdig medlem, men lever i håpet)

ps: Liker faktisk Moccabønner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...