Gå til innhold
Hundesonen.no

Skilt om bruk av hundepose

Symra&Pippin

Recommended Posts

Jeg har tenkt å sette opp skilt ved veien som går langs tomta mi med oppfordring om å bruke hundepose. Nå ligger nemlig puddingene så tett der at Pippin ikke får til å bæsje uten å trampe oppi en! (Ja, jeg plukker opp selv!) Naboene har ikke hunder, så gjett hvem som får skylda for at det ser så lekkert ut?

Er det noen som har laget slike skilt før? Forslag til materialer/utforming?

Dette er privat vei (min!), men med ganske mye ferdsel, alle med hund i mils omkrets går her, fordi veien fører ned til fjorden. Det finnes vel ikke regler mot å sette opp skilt et sånt sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å sette opp skilt ved veien som går langs tomta mi med oppfordring om å bruke hundepose. Nå ligger nemlig puddingene så tett der at Pippin ikke får til å bæsje uten å trampe oppi en! (Ja, jeg plukker opp selv!) Naboene har ikke hunder, så gjett hvem som får skylda for at det ser så lekkert ut?

Er det noen som har laget slike skilt før? Forslag til materialer/utforming?

Dette er privat vei (min!), men med ganske mye ferdsel, alle med hund i mils omkrets går her, fordi veien fører ned til fjorden. Det finnes vel ikke regler mot å sette opp skilt et sånt sted?

På din private vei kan du sette opp så mye skilt du bare vil ;) - jeg anbefaler deg å "lure i buskene" en stund, og "ta" synderne kraftig. Vær også ute så mye du kan og snakk med så mange hundeeiere som mulig om problemet du og naboene har med andres hundemøkk.

Vi bor i et fantastisk turterreng langt inne på privat vei og har vært veldig plaget med at folk kjører inn hos oss og parkerer, til tross for oppsatte skilt og god merking - nå, etter noen års intens "jakt" på synderne (jeg går tur der de er, og snakker med MANGE!) - så er presset på privatveien vår borte, og folk tar beina fatt når de skal på tur her. De parkerer sjelden i oppkjørselen vår, og nesten ingen stiller bilene sine på beitemarka lenger ;)

Lykke til, og "puss ta dem!"

"Lotta"

PS: Jeg er SJOKKERT over hundeeiers bevisstløshet når det gjelder å plukke opp etter egne hunder. For omgivelsene virker det som om hunder eies av en gjeng late griser som ikke klarer å bøye ryggen nok til å plukke opp etter kjæledyra. I byen hvor jeg jobber er fortauer og parker belagt med hundedritt og jeg håper kommunen snart utvider politiets og parkeringsvakters fullmakter til også å bøtlegge disse elendige hundeeierne kraftig. Det er antagelig det eneste de forstår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted hvor jeg og Chicka ofte går står det et skilt:

Privat vei

Båndtvang og bruk pose!

Enkelt og greit syntes jeg siden det er såpass mange som bruker denne stien.

Siden det er en privat vei syntes jeg også at det er det minste jeg kan gjøre som takk for å bruke veien hans at vi tar opp bommelommen til hunden.

MEN det er mange som ikke overholder det, flere hunder løper løse (barnebarna hans er ofte på besøk og en av dem er livredd for hunder), og nå som snøen er ved å forsvinne så ligger det bommelom overalt, kjempe dårlig gjort, for han kan plutselig bestemme seg for å "stenge" stien og da må vi gå andre steder eller en stor omvei for å komme oss til friområder.

Alt handler om RESPEKT når man får lov til å krysse andres eiendommer med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir jo litt ot. men jeg syns hundeeiere ER for DÅRLIGE til å plukke opp etter seg. Nå når snøen har smeltet så kan jeg jo ikke la Rex gå i renna for å gjøre fra seg, da tråkker han jo i dritt opp til knæra (jada, vi overdriver vel ikke :rolleyes: ). Men uansett. Jeg vet ikke, men på meg så virker det som det er de som er aktiv i hundemiljøet som er flinkest, sånn er det hvertfall der vi bor.

(på utstillinger å slikt er en annen sak, men tror det er mange som er flinke der å, også er det jo slik at folk bare mååå ødelegge for andre).

Herlig med vår dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir jo litt ot. men jeg syns hundeeiere ER for DÅRLIGE til å plukke opp etter seg. Nå når snøen har smeltet så kan jeg jo ikke la Rex gå i renna for å gjøre fra seg, da tråkker han jo i dritt opp til knæra (jada, vi overdriver vel ikke :rolleyes: ). Men uansett. Jeg vet ikke, men på meg så virker det som det er de som er aktiv i hundemiljøet som er flinkest, sånn er det hvertfall der vi bor.

(på utstillinger å slikt er en annen sak, men tror det er mange som er flinke der å, også er det jo slik at folk bare mååå ødelegge for andre).

Herlig med vår dere ;)

Usj sånn er det her også nå, det er bommelom overalt nå, hvorfor ikke ta opp på fortau osv? noe så ekkelt... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er din vei kan du vel i utgangspunktet "true" med at du stenger den for andre om det fortsatt er slik? Hvordan er reglene på slikt?

Skjønner at du er irritert. Naboen vår rett over veien måtte sette opp ett for 2 sommere siden, han kunne ikke klippe gresset utenfor gjerdet sitt, skal ikke fortelle hvordan gressklipperen så ut.

Han skrev " Vær vennlig og plukk opp etter hunden din, det er ikke deilig å få dette i gressklipperen gang på gang" Han kom over til oss å sa at vi ikke skulle ta oss nær av det fordi han visste at det ikke var oss ;)

Ville skrevet "Privat vei, vis hensyn og bruk bånd & pose" eller noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hele veien som er min, alle husene nedover her eier veien langs tomta si, ut til midten av veien. Jeg tenkte å sette opp et skilt på hver side av den biten som er min.

Jeg tror jeg lager et relativt lavt treskilt som jeg bare slår ned i bakken. Tre råtner vel etter hvert, men det trenger ikke vare i femti år. Kanskje folk skjerper seg etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hele veien som er min, alle husene nedover her eier veien langs tomta si, ut til midten av veien. Jeg tenkte å sette opp et skilt på hver side av den biten som er min.

Jeg tror jeg lager et relativt lavt treskilt som jeg bare slår ned i bakken. Tre råtner vel etter hvert, men det trenger ikke vare i femti år. Kanskje folk skjerper seg etter hvert...

Smart :icon_redface:

Ville jeg også gjort. For det er ikke gøy å få skylda for å etterlate bommelommer etter hunden! Hvert fall ikke når du vet med deg selv av du plukker opp hver gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Du skal i prinsippet alltid gå/kjøre på rødt inn til Norge.
    • De kjører via Sverige, og har rabies og ormebehandling. Men trenger de å kjøre på rødt ved grenseovergangen til Norge på tilbakereisen?? Finnes det også skjema en kan fylle ut når en reiser med hund mellom EU/EØS land? Finner ingenting på Mattilsynet sine sider.    Takk for hjelp
    • Og så en helt ok dag. Var forberedt på det verste, gitt erfaringer fra stedet vi var på. Fikk fineste adferden tilbudt uten krav. Innfridde samtlige forespørsler. .. lenge. Så skjedde tydligvis noe med ham jeg ikke aner årsaken til, og han begynte stresse og sluttet oppføre seg pent, uten å bli veldig vanskelig heller. La seg pent ned på matten sin for å slappe av i 30 minutter på bussholdeplassen, og begynte ikke flippe før de siste 10, da han ble ufyselig vokal mot to huskyer på andre siden av gaten, nyankomne ventende til holdeplassen og livet og universet og alt. 30 min venting akkurat der, rett oppi en travelt trafikkert vei med mye støy fra tungtransport ble å tøye strikken for mye, altså. Han holdt ut fint i 20 min før han fikk eksistensiell angst av å vente så mye lenger enn han er vant med fra før.  Ikke på sitt mest avslappede, men muttern har gått på skole og lært om former og vinkler og komposisjon og sånn derre der, så vi velger heller det bildet som føles mer behagelig å se på, enn det klønete og keitete som viser hvor flink gutt han kan være, men som ikke lar seg beskjære pent:
    • Ups and DOWNS. Helvetes ***** spoiled brætt drittunge av en byksefaen prepubertal ***** dritt har kommet dit at omgivelsene er mer interessante enn både leker og mat, og han krangler tilbake mot disiplinering. Synes ingenting om å bli avkrevd å holde kontakten og gå ved min side, og enda mindre om å bli straffet med time outs fordi han ikke hører etter. Aggressivt vokal i sure protester mot tyrannen som begrenser hans frie utfoldelse.  Han skal få for at han etter femogtredve *SITT* til slutt setter seg lydig ned og er oppmerksom i noen sekunder uten at det er nødvendig å ty til mer maktbruk, men **** for en håndfull av en forbanna dritt han kan være. Vimser og BYKSER og er MANISK på å gå FORAN meg.  Det hjelper IKKE å mosjonere ham mer. For å få ham sliten må en nemlig gå langt over hva som er anbefalt mtp kroppens utvikling, og det blir også en ond sirkel, hvor han bare krever mer og mer for å føle seg vel.  I dag er første gangen lek ikke har vært mer interessant enn omgivelsene. Godis ville han ha, men han ville ikke oppføre seg pent for å få det, så det ble også en konflikt. Forbanna mareritt av en forbanna kontak-nekt byksebikkje. Vi måtte rekke this and that, så han slapp i for stor grad unna med alt også. Fikk fremdrift på tross av den fullstendig uakseptable adferden.  Mamsen kan trenge valium for å komme seg emosjonelt uberørt gjennom dette, tror jeg. Synd fastlegen antakelig er uenig i at trening av hund er en legit reason for å skrive ut en resept -_- Vel, i morgen har vi ikke noe vi trenger å rekke, så den ***** drittbikkja skal få samme turen som i dag, uten en centimeter fremdrift på FEIL adferd. Han skal få holde KONTAKT og han skal få holde seg på siden av meg, og om den jævelungen BYKSER en gang til etter advarsel, så binder jeg ham i en stolpe og ***** går fra ham - for alltid! ..eller til den lille dritten ***** samler seg og slapper for i ******* av.  Jeg er så lei. Jeg gleder meg så intenst til han er voksen og har mer impulskontroll.  *Aaarrgh* Her legges frem klær og utstyr for en lang dag i drittvær, med kakao og boller og powerbank til mobilen. Den lille rotta skal få lære at å bykse og vimse og ikke høre etter meg når jeg ikke har noe jeg trenger komme tidsnok til - det får dørgende kjedelige konsekvenser for ham.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...