Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørste av Hills?

SusanneL

Recommended Posts

Hei alle..

Sitter her og funderer på en ting.

Har denne uka hatt en av mine valper tilbake som feriegjest. Han har gått over til Hills Puppy-fôr lam/ris, da han ikke likte Pro Plan'en som jeg sendte med.

Helt greit, tror det er et super fôr. Og alle mine hunder ble helt ville bare av den kjempesterke lukten som kom fra Hills'en i forhold til Pro Plan (som jeg ikke kjenner lukteri det hele tatt).

Det MÅ jo smake supergodt for en hund, liksom..

Men over til problemet - han og min egen Moses (3 mndr) deler broderlig på all maten de får - først spiser de sammen opp den ene skålen, så den andre. Så begge har nå en ukes tid spist sånn ca 50-50 med Hills og Pro Plan.

Men jeg har ikke sett MAKEN til drikking (og tilhørende tissing) noensinne på valper, jeg! Jeg får kanpt satt ned skålen til dem før de står der og "bælmer" i seg vann som om de ikke ser vann til daglig..

Jeg fyller opp skålen langt oftere enn når alle mine 5 hadde tilgang til den, og jeg har for første gang i historien funnet den tom etter en natt.. (Stor skål)

Ellers fakta - de får oppbløtt fôr (dvs godt med vann i maten), de tisser ikke oftere enn normalt for små-baby'er bare "abnorme" mengder, ok - de leker selvsagt mye sammen, men endog..

Det er ikke spesielt varmt inne hos dem, de er friske og raske, fulle av barnslig iver for å leke så lenge de greier å holde øynene åpne, osv.

Noen som har opplevd tilsvarende? Skal man tro det er fôret - at de blir "tørstere" av det? Eller er det bare lekingen som er ansvarlig for dette.. Noen ideer?

Blir interessant fra i morgen av, da valpen blir hentet og Moses blir alene baby igjen her hjemme..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner meg igjen der, har brukt både Pro Plan og Hills (bruker for tiden Pro Plan), og hunden sluker vann som en vannpumpe, han er 9mnd nå og drikker alt fra 1 til 2 store skåler (riktignok er han en stor valp på 50kg, presa canario).

At de leker sammen gjør de nok enda mer dehydrerte, så det er nok normalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også samme erfaring, at hunden drikker enormt når de spiser Hill`s. Min valp på 5 og en halv måned drakk enormt når vi brukte Hill`s. Synes også han hadde veldig mye avføring. Etter vi byttet fôr, så har det vært både mindre drikking, tissing og avføring :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt hill's siden jeg fikk med valpen fra oppdrettern og nå er den snart 5 mnd. Har lagt merke til at hu drikker utrolig mye hvis a får tørrfor eller våtfor, og har ofte avføring. så jeg kommer til å prøve å skifte for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...