Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørste av Hills?


SusanneL

Recommended Posts

Hei alle..

Sitter her og funderer på en ting.

Har denne uka hatt en av mine valper tilbake som feriegjest. Han har gått over til Hills Puppy-fôr lam/ris, da han ikke likte Pro Plan'en som jeg sendte med.

Helt greit, tror det er et super fôr. Og alle mine hunder ble helt ville bare av den kjempesterke lukten som kom fra Hills'en i forhold til Pro Plan (som jeg ikke kjenner lukteri det hele tatt).

Det MÅ jo smake supergodt for en hund, liksom..

Men over til problemet - han og min egen Moses (3 mndr) deler broderlig på all maten de får - først spiser de sammen opp den ene skålen, så den andre. Så begge har nå en ukes tid spist sånn ca 50-50 med Hills og Pro Plan.

Men jeg har ikke sett MAKEN til drikking (og tilhørende tissing) noensinne på valper, jeg! Jeg får kanpt satt ned skålen til dem før de står der og "bælmer" i seg vann som om de ikke ser vann til daglig..

Jeg fyller opp skålen langt oftere enn når alle mine 5 hadde tilgang til den, og jeg har for første gang i historien funnet den tom etter en natt.. (Stor skål)

Ellers fakta - de får oppbløtt fôr (dvs godt med vann i maten), de tisser ikke oftere enn normalt for små-baby'er bare "abnorme" mengder, ok - de leker selvsagt mye sammen, men endog..

Det er ikke spesielt varmt inne hos dem, de er friske og raske, fulle av barnslig iver for å leke så lenge de greier å holde øynene åpne, osv.

Noen som har opplevd tilsvarende? Skal man tro det er fôret - at de blir "tørstere" av det? Eller er det bare lekingen som er ansvarlig for dette.. Noen ideer?

Blir interessant fra i morgen av, da valpen blir hentet og Moses blir alene baby igjen her hjemme..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner meg igjen der, har brukt både Pro Plan og Hills (bruker for tiden Pro Plan), og hunden sluker vann som en vannpumpe, han er 9mnd nå og drikker alt fra 1 til 2 store skåler (riktignok er han en stor valp på 50kg, presa canario).

At de leker sammen gjør de nok enda mer dehydrerte, så det er nok normalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også samme erfaring, at hunden drikker enormt når de spiser Hill`s. Min valp på 5 og en halv måned drakk enormt når vi brukte Hill`s. Synes også han hadde veldig mye avføring. Etter vi byttet fôr, så har det vært både mindre drikking, tissing og avføring :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt hill's siden jeg fikk med valpen fra oppdrettern og nå er den snart 5 mnd. Har lagt merke til at hu drikker utrolig mye hvis a får tørrfor eller våtfor, og har ofte avføring. så jeg kommer til å prøve å skifte for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...