Gå til innhold
Hundesonen.no

pip pip pip pip

WheatenMali

Recommended Posts

Skrevet

pip pip pip pip pip pip!!!

Nena har funnet ut at hun elsker å tygge på pipelekene sine HELE tida, PIP PIP PIP! Jeg har lakt de bort 3ganger nå og så kommer det igjen PIP PIP PIP PIP PIP PIP PIP PIP!!!!! HYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYL!!

Blir sprø av den bikkja der assa! Virker som hun vet hva hun driver med og gjør det bare for å få oppmerksomhet!!

Tok et bilde av henne nå nettopp med den ene leka!

pip.jpg

øøhh... Hva?

Skrevet
Gir ikke Mona ting som piper jeg :D

Da kan jeg nemlig heller bruke en pipeleke som belønning på trening senere. Kanskje ;)

tss.. du lærer jo hunden å drepe da jo ;);)

Skrevet

Svigermor bestilte en kylling som piper på nettet Den hadde hun tenkt å ha hjemme når vi kom på besøk... :D Helt til hun hørte pipelyden! ;) Så hun sendte den med oss hjem og Nemi gikk bananas, gøyeste leken i manns minne, dag ut og dag inn. :-o Men så endelig... en dag kom det ingen lyd lenger! Hehehe... ;) 8)

Skrevet

Ja, pipeleker er forbudt innen disse fire veggene! Jeg fikk HELT nok da mala fikk et gummibein med pipelyd! Hun lå konstand å peip med det, utrolig plagsomt i lengden :D

Guest Vicky
Skrevet

så skjønn! :D Vicky får ikke lov å ha leker i det hele tatt ;) kun under trening :wink:

Skrevet
så skjønn! :D Vicky får ikke lov å ha leker i det hele tatt ;) kun under trening :wink:

Såpass! Nei vettu, leker skal hunden i huset her få ha ja. Han må jo få ha NOE som er hans eget..

Skrevet

Enig med deg Ina.

Pito bryr seg ikke om leker. Så jeg kan ikke bruke det som bellønning heller.

Det hender noen ganger at hun får ånden over seg og tygger litt på en bamse...thats it

Skrevet

Chicka bryr seg ikke om leker annet enn i trening eller om jeg setter det igang.

Inne sover, koser og biter hun på bitebeinet sitt.

Guest Vicky
Skrevet

grunnen til at Vicky ikke får leker er for å beholde gjenstands gleden :D

Skrevet

Har nå endelig fått ro på bikkja og hun ligger og purker i ganga, Nena vet godt hvor vi legger bort lekene hennes så når hun synes hun har vært flink og trenger ett tyggebein hopper hun enkelt og greit opp med forbeina på buret og henter det hun måtte fortjene :D

Bruker også leke i lydigheten og det er digg og ikke måte fôre hu opp på hver eneste trening ;)

Skrevet
grunnen til at Vicky ikke får leker er for å beholde gjenstands gleden ;)

Jammen dette går jo fint ann selv om hunden får ha leker inne i hus...

Det er jo forskjell på leker! Odin vet veldig godt hvilken leke som er til hva...-f.eks har vi en rød rågummiball til henting på tur - når han ser den, er han klar med en gang -første til fjerde gir på 0.2 sek.. :wink::D

Så har vi en tauknute som han bærer,og til å stå har vi en liten drage som piper - brukes til oppstilling med tanke på utstilling.

Skrevet

Enig, hunder kan velge en yndlingsleke utifra to såkalte identiske leker men med forskjellige farge, jeg har to baller med tråd i, de skal være såkalt identiske men den ene er oransj og rød og den er er gul og blå, Nena favoriserer den ene :wink:

Skrevet

Aro har også egne leker som vi bruker på treningen, funker kjempebra det ;)

Over til pipeleker: Aro har hatt noen slike. Han tygger på dem slik de piper, og så stemmer han i med sine lyder. Blir et helt kor her i gården :D

Skrevet

Over til pipeleker: Aro har hatt noen slike. Han tygger på dem slik de piper, og så stemmer han i med sine lyder. Blir et helt kor her i gården :D

;)

Skrevet

Hehe... Har gjemt pipelekene til Billy. Av den enkle grunn at han ikke liker de... Han leker med de, men så fort de begynner å pipe, så hopper han bakover, ser rart på de og begynner å pipe masse selv... Han blir liksom skikkelig trist.. :? Derfor fant jeg ut at det var best å gjemme de, så får han heller leke med de 1000 andre lekene sine :D

Skrevet

Så søte bikkjer dere har...hehe... nå vurderer jeg en pipeleke til Mona som hun kan få prøve, men som er MIN. Hehe. Så den leken blir belønning.

Skrevet

LiLi elsker leker hun :D Selv om hun har masse forskjellige leker, så leker hun med dem alle sammen. Men selv om hun alltid har dem liggende tilgjengelig, er det ingenting som er mer moro enn når jeg leker med dem sammen med henne. Så kan fint bruke dem i trening også. Hun har en pipeleke, men det er en sånn med veldig svak lyd. Funker veldig bra synes jeg, for lyden er høy nok til at hun synes det er gøy, og lav nok til at den ikke plager meg.

Skrevet

Tjorven liker også leker, men spesielt liker hun nye leker :D Henta en liten firkantet plankebit her om dagen, den var gøy den!

Så jeg tror at man veldig gjerne kan bruke leker til både lek og trening, leken blir straks mye spennende når hun ikke når den eller når noen andre har den :roll: :wink:

Men ingen pipeleker her heller, hadde blitt gal! ;) holder meg heller til kong og tauknuter og tomme doruller mm.

Skrevet

Tjorven liker også leker, men spesielt liker hun nye leker ;) Henta en liten firkantet plankebit her om dagen, den var gøy den!

Så jeg tror at man veldig gjerne kan bruke leker til både lek og trening, leken blir straks mye spennende når hun ikke når den eller når noen andre har den :roll: :wink:

Men ingen pipeleker her heller, hadde blitt gal! ;) holder meg heller til kong og tauknuter og tomme doruller mm.

milie, Anne: :D

oops, ble visst to innlegg der...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...