Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor vises ikke bloggen riktig?

Carina

Recommended Posts

Skrevet

http://www.bretinden.com --> Blogg

Hvorfor i alle dager kommer teksten og bildene heeelt der nede? Da var jeg var hjemme på min pc så alt helt fint ut, men når jeg ser på siden på jobb ser det jo idiotisk ut rett og slett.

Jeg trodde at så lenge bloggen passet i iframen hjemme, så skulle den gjøre det på uansett pc? For layouten er jo akkurat like stor uansett??

*confused* :P

Skrevet

Her ser det også fint ut. Men iblandt kan det se ulikt ut på ulike weblesere.

EDIT: Jeg prövde å åpne siden din i både IE, Firefox og Opera og på alle 3 så det bra ut

Skrevet
Hos meg så alt fint ut:)

Først tekst, og litt lenger ned bilde av pointern. Ikke noe som så rart ut fo r min del:

Her ser det også fint ut. Men iblandt kan det se ulikt ut på ulike weblesere.

EDIT: Jeg prövde å åpne siden din i både IE, Firefox og Opera og på alle 3 så det bra ut

Menneh hvilken oppløsning har dere?

Skal oppløsningen egentlig ha noe å si for hvordan bloggen blir seende ut? Altså jeg har jo satt den til å være x-antall pixler bred, og da burde den jo passe uansett oppløsning? :P

Kanskje litt dårlig forklart..

Skrevet

bloggen ser normal ut, men JA jeg ser et stort mellomrom mellom overskriften og resten av teksten. Den begynner nedafor kallenderen og alt det der.

Skrevet
bloggen ser normal ut, men JA jeg ser et stort mellomrom mellom overskriften og resten av teksten. Den begynner nedafor kallenderen og alt det der.

Jaaa, det var akkurat det jeg mente. :P Skjønner bare ikke hvorfor når det ser bra ut på større oppløsninger? For ramma i midten som bloggen åpnes i er jo like stor uansett oppløsning?

Uffe...

Skrevet

Hos meg er det veldig stort mellomrom mellom overskrift og tekst. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men du kan jo få låne min css kode og se om det blir bedre? :P

Skrevet
Hos meg er det veldig stort mellomrom mellom overskrift og tekst. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men du kan jo få låne min css kode og se om det blir bedre? :P

Takk for tilbudet, men tror det er i orden nå. ;)

Skrevet
Takk for tilbudet, men tror det er i orden nå. :P

Nå sitter jeg hjemme, og har samme oppløsning som jeg har på skolen, MEN nå er det ikke noe galt ser det ut som ;)

Skrevet
Nå sitter jeg hjemme, og har samme oppløsning som jeg har på skolen, MEN nå er det ikke noe galt ser det ut som :P

Superflott! :P

Tusen takk alle sammen. ;)

Skrevet

Alt ser fortsatt ut til å være fin hos meg. så du fikk løst saken?

oppløsningen min er: 1280* 800 tror jeg... he he

Skrevet

Det jeg kan tenke meg er at du stiller inn(hvis det er noen innstillinger) at bloggen blir nesten like bred som iframen din, nå går ikke bloggen helt ut i iframen. For det virker på meg som om bildene er bredere enn selve tekstdelen i bloggen, hvis du skjønte? At problemet er at bildene blir for brede, det er iallefall det jeg kan si noe på når det gjelder bloggen din?

Skrevet
Det jeg kan tenke meg er at du stiller inn(hvis det er noen innstillinger) at bloggen blir nesten like bred som iframen din, nå går ikke bloggen helt ut i iframen. For det virker på meg som om bildene er bredere enn selve tekstdelen i bloggen, hvis du skjønte? At problemet er at bildene blir for brede, det er iallefall det jeg kan si noe på når det gjelder bloggen din?

Jeg tror jeg har stilt den så bred jeg kan uten å få sånn sidelengs scroll..

Det som til slutt løste problemet var å lage tekstdelen smalere.. Skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg måtte det.. en pixel er jo en pixel uansett hvordan oppløsning en har liksom.. :P

Det bildet jeg hadde lagt inn var bredere enn teksten, men her hjemme så det likevel normalt ut. Det var kun på skjermer med mindre oppløsning problemet kom etter det jeg forsto iallefall. Har forminsket bildet slik at det ikke er bredere enn tekstdelen, så skal iallefall ikke det by på problemer - tror bare det gjelder det ene bildet? Har du sett 'fenomenet' flere steder i bloggen kanskje?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med ausse, mener du da australsk gjeterhund? I Norge finner vi australsk kelpie, working kelpie, australsk gjeterhund og australsk cattledog. I tillegg er australsk gjeterhund delt i show- og arbeidslinjer. Alle er gjeterhunder med litt forskjellig opprinnelse og bruksområder. Den beste måten å finne informasjon om en rase på er å sjekke raseklubben i hjemlandet dens.  Begge kelpierasene vil jeg si er en del mer energisk og både fysisk og mentalt mer krevende enn australsk gjeterhund. Working kelpie mer enn australsk kelpie. Australsk gjeterhund er mildere og mer brukt som familiehund, men krever fortsatt en del aktivisering.
    • Ja og nei. De har medfødte instinkter, men de lærer masse kommunikasjon de første 8-10 ukene i valpekassa med mor og søsken. Etter det er det også viktig med sosialisering med voksne, trygge hunder som viser dem hva som er normal oppførsel.
    • Er de ganske like i gemytt og væremåte?
    • Kan en hund fødes uten hint til hvordan den oppfører seg til andre hunder? Spør for en jeg kjenner.
    • Skye terrier skiller seg jo en del ut fra de andre her, både i utseende og type. Jeg kjenner de ikke veldig godt, så anbefaler å sjekke raseklubben i hjemlandet. De andre har jeg møtt en del av. De er jevnt over ganske egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Hvis du er vant til gjeterhund så tror jeg det kan bli en ganske brutal overgang. Det er ikke bare å "jobbe mer og hardere", det er rett og slett en helt annen type hund og mye som ikke vil kunne fungere på samme måte. En utfordring er for eksempel å ha de løse. Pinscher er vagt mildere enn terrierene. Dansk-svensk gårdshund er også en pinscherhund, som er veldig lik brasiliansk terrier og parson russel, men mildere i gemyttet. Jeg har kjent folk som har kunnet kalle inn sine pinschere og dsg fra jakt på vilt. Pinscherene er også større enn manchesterterrier. Det er nok i stor grad trenbarhet, jaktinstinktet og selvstendigheten som skiller terrierene fra gjeterhundene, og i litt ulik grad. De er ikke interessert i å gjøre deg til lags eller høre på hva du sier, de er avlet for å jobbe selvstendig og jakte på og drepe smådyr. Du kan ikke regne med å kunne ha dem løs utenfor inngjerdede områder eller under tett kontroll. Jeg har f.eks. sett mange i konkurranse- og treningssammenheng, men veldig sjelden løse i skogen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...